حاجی بابایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری:

اکنون، ناهماهنگ ترین وضعیت را در حقوق کارکنان و بازنشستگان داریم

طرحی تازه برای عادلانه شدن نظام هماهنگ پرداخت ها ؛ موضوع برنامه گفتگوی ویژه خبری بود که سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی آن پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طرحی تازه برای عادلانه شدن نظام هماهنگ پرداخت ها ؛ موضوع برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی نقاط قوت و ضعف آن پرداختند.

 تنها پوسته ای از نظام هماهنگ پرداخت ها باقی مانده است

در ابتدای این بحث حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان طراح طرح جدید مجلس برای اجرای عادلانه نظام پرداخت ها، گفت: در مجلس هفتم نظام هماهنگ عادلانه پرداخت ها مصوب شد و قانون مدیریت خدمات کشوری شکل گرفت؛ اما به مرور زمان و برخی کاستی هایی که در اجرا وجود داشت و همچنین نبود نظارت قابل قبول در این حوزه سبب شد تا امروز نظام ناهماهنگ پرداختی را در کشور داشته باشیم که میلیون ها شاغل و بازنشسته نسبت به آن معترض اند و تنها پوسته ای از نظام هماهنگ پرداخت ها باقی مانده است. 

نیازی به نوشتن قانون جدی در حوزه نظام هماهنگ پرداخت نیست

در ادامه این بحث غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز اظهار داشت: دوره اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری تمام شده و به طور مجدد برای تصویب در دستور کار مجلس قرار گرفته است که در بخش حقوق و دستمزد آن می توان اصلاحات لازم را به عمل آورد.

وی اضافه کرد: موضوع تلخ حقوق های نجومی مربوط به عدم اجرا و عدم توجه به قانون است که باید نسبت به آن برخورد صورت گیرد.

سال هاست که قانون پرداخت عادلانه را داریم!

محمد قسیم عثمانی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان مخالف این طرح بیان داشت: اگر نقصی در نظام هماهنگ پرداخت ها وجود دارد باید آن را در قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح کرد.

وی با اشاره به اینکه سال هاست که قانون پرداخت عادلانه را داریم خاطر نشان ساخت: مشکلات در این حوزه از آنجا ناشی می شود که قانون مدیریت خدمات کشوری اجرایی نشده که لازم است دولت سازوکارهای اجرایی آن را فراهم کند.

امروز، ناهماهنگ ترین وضعیت را در حقوق کارکنان و بازنشستگان را داریم

حاجی بابایی در پاسخ به انتقادات این دو نماینده، اظهار داشت: در طول ده سال گذشته قوانینی مصوب شده و اقداماتی در رابطه با استثنائات قانون مدیریت خدمات کشوری انجام پذیرفته که این استثنائات باعث شده امروز، ناهماهنگ ترین وضعیت را در حقوق کارکنان و بازنشستگان داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه، قانون مدیریت خدمات کشوری پس از ابلاغ معطل مانده است گفت: در ابتدای این قانون بررسی و ارزیابی های گسترده ای را انجام داده ايم و در نهایت در کمیسیون اجتماعی دولت بحث را به اتمام رساندیم.

وی با بیان اینکه، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانونی مادر است اظهار داشت: دولت لایحه را در مهلت مقرر به مجلس ارائه خواهد داد.

ربیعی با اشاره به اینکه، پرداخت های بالا را مهار کرده ایم گفت: امسال حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی را در حداقل ها افزایش داده ایم و این در حالیست که شاهد فاصله افتادن67 درصدی میان حقوق و تورم هستيم.

دولت در تاریخ مقرر قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارائه خواهد داد

وی با بیان اینکه، این قانون بسیاری از مشکلات را حل می کند افزود: دولت در تاریخ مقرر قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارائه خواهد داد.

عثمانی با بیان اینکه، تا پایان شهریور باید تکلیف این قانون مشخص شود گفت: دولت گذشته در اوج پولداری و دولت کنونی در اوج کم پولی نتوانستند این قانون را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به اینکه، دولت دستش برای آنچه ما می خواهیم باز است ادامه داد: شکاف بین پرداخت های حداقلی و حداکثری با این طرح جبران نمی شود پس دولت باید قانون مدیریت خدمات کشوری را کامل کند.

حاجی بابایی در ادامه با اشاره به اینکه، 10 سال از عمر این قانون می گذرد افزود: باید قانون مدیریت خدمات کشوری را از آزمایشی بودن در آورد و لذا در صورتی که دولت قانون را به مجلس بدهد ما نیز طرحمان را پس می گیریم.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه، دوره آزمایشی این قانون به پایان رسیده است گفت: برای هر اتفاقی که در کشور می افتد نمی توان قانون نوشت و این مسئله در شأن مجلس نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار