پوتین بر احیای روابط تجاری کشورش با ترکیه تاکید کرد

پایگاه اینترنتی کاخ کرملین روسیه در گزارشی نوشت رئیس جمهور روسیه با بازرگانان و تجار ترکیه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، در این گزارش آمده است ولادیمیر  پوتین در دیدار با جوامع تجاری و بازرگانی روسیه و ترکیه در مسکو گفت این دیدار در زمان مناسبی انجام می شود. وی گفت همه حاضران  در این جا تجربیات خوبی دارند و شناخت خوبی از بازارهای دو کشور دارند. همه شما به اجرای طرح ها و پروژه های مشترک و تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری های مشترک علاقمند هستید. پوتین افزود ترکیه تا این اواخر یکی از مهم  ترین شرکای اقتصادی روسیه بود. 

سطح روابط تجاری  ما در سال دو هزار و چهارده به سی و یک  میلیارد و ششصد میلیون دلار  رسیده بود. سرمایه گذاری های مشترک  دو کشور در حوزه هایی مانند فن آوری های مدرن،  فن آوری مسالمت آمیز هسته ای، تولید خودرو و بخش ارتباطات مخابراتی و تلفنی به حدود ده میلیارد دلار رسیده بود.

 اخیرا بازرگانان و تجار دو کشور  متحمل ضررهایی شدند و روابط تجاری دو کشور تقریبا تا نصف کاهش یافت و تقریبا حدود شش میلیارد دلار کم شد. روسیه  مقام دوم خود را در میان شرکای تجاری ترکیه از دست داد. به توجه به خلا ایجاد شده ، شرکت های داخلی و دیگر تولیدکنندگان خارجی به سرعت خلاء ایجاد شده در بازار روسیه را پر کردند. ما باید اکنون تلاش کنیم که بار دیگر به سطح قبل از بحران برسیم. ضرب المثلی است که می گوید خراب کردن راحت تر از آباد کردن است. این بدان معنا است که برای تخریب و نابودی چیزی به زمان کوتاهی نیاز داریم  اما همیشه ایجاد یک چیز جدید دشوارتر است. ما امیدواریم که بزرگ ترین طرح  ها و پروژه های مشترک را از جمله در بخش انرژی مجددا شروع کنیم . روسیه قابل اعتمادترین و بزرگ ترین تامین کننده گاز موردنیاز ترکیه است. ما برای اجرای پروژه های بزرگ  در این بخش آماده هستیم و پیش از این با رئیس جمهور در این حوزه موافقت کرده ایم.

رئیس جمهور روسیه در پایان سخنانش در جمع تجار و بازرگانان روس و ترک گفت من مطمئن هستم که ما با همدیگر  می توانیم روابط خودمان را از نو شروع کنیم و توسعه دهیم. روابط  مستحکم و قابل اعتماد ما اخیرا  هم  به نتایج قابل توجهی منجر شده است. ما نباید صرفا به دنبال رسیدن به سطح قبلی همکاری ها باشیم بلکه باید از سطح قبلی همکاری ها فراتر برویم. دستیابی به  این هدف تنها با کمک شما و مشارکت فعالانه شما محقق خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار