در «آیین دیدار با دو کتاب تازه متولد» مطرح شد:

انتظار 20 ساله میرباقری برای ساخت سریال «سلمان»

داوود میرباقری در حاشیه رونمایی از دو کتاب مذهبی، از انتظار 20 ساله خود برای ساخت سریالی با محوریت «سلمان فارسی» گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آیین دیدار با دو کتاب تازه متولد» یا جشن تولد دو کتاب جوان از کتاب نیستان امروز، همزمان با دهه کرامت و با حضور چهره های فرهنگی و جمعی از نویسندگان و هنرمندان در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.
 
کتاب «به سپیدی یک رویا» نوشته فاطمه سلیمانی و «یوما» نوشته مریم راهی است.

در این مراسم که با حضور برخی چهره های فرهنگی و هنری همچون داوود میرباقری و محمدحسین لطیفی برگزار شده بود، کارگردان «مختارنامه» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به چالش های ساخت فیلم های مذهبی گفت: متاسفانه ما در ساخت فیلم های دینی و شخصیت های مذهبی از سویی با کمبود منابع و از طرف دیگر با محدودیت نمایشی مواجه هستیم.  من خود 20 سال است که در انتظار ساخت «سلمان فارسی» هستم. من پیشنهاد دادم فیلمی برای حضرت معصومه (س) و حضرت خدیجه (س) ساخته شود؛ اما به دلایلی که گفتم خودم به سراغ ساخت آنها نمی روم. خوشبختانه در ادبیات دست نویسندگان برای پرداخت به این موضوعات بازتر است.
 
مژده لواسانی در بخشی از این آیین رونمایی کتاب، با نویسندگان این آثار صحبت کرد. نویسنده کتاب «یوما» در پاسخ به این سوال که چه شد به این راه قدم گذاشت، گفت: من تاریخ را دوست دارم. پس سختی های موجود در این راه را هم تحمل می کنم. رمان تاریخی نوشتن از رمان اجتماعی نوشتن سخت تر است؛ چون در این گونه رمان ها با مذهب هم طرف هستیم  و نوشتن سخت می‌شود. در این نوع نگارش تاریخ با زبان هنر بیان می‌شود.
 
نویسنده کتاب «به سپیدی یک رویا» نیز در پاسخ به این سوال که چرا این نام را برای اثرش برگزیده،  اظهار داشت: این نام را به این دلیل برگزیدم که حس کردم، خود حضرت معصومه (س) هم می دانست که وصالش به برادر تنها یک رویا است.
 
وی ادامه داد: سخت ترین قسمت کار برایم خط قرمز ها بود که نباید شکسته می شد و همین طور کمبود منابع نیز کار را سخت می کرد .
 
قاسمعلی فراست، منتقد و نویسنده در خصوص این دو کتاب گفت: در کل به نظر من هر کس که به ادبیات بپردازد، دستش بوسیدنی است. دیگر پرداختن به مقوله دین و دیانت شاهکار محسوب می شود. اولین ارزش این کتاب ها، مطرح کردن دیانت و اتفاقات دینی است و این که ما درباره پیامبر و چهارده معصوم کتاب زیاد داریم، اما به این بزرگواران از زاویه رمان کمتر پرداخته شده است .
 
محمد حسین لطیفی، فیلمساز، هم در این مراسم اظهار داشت: من جایی نشسته ام که اغلب تلاشگران عرصه فرهنگ هستند. برای ارزش گذاری به این حرکت زیبا، وظیفه خود دانستم به این محفل بیایم.
 
سپس سهیلا گلستانی به خواندن رمان «یوما» مشغول شد و مراسم با سخنرانی حجت الاسلام زائری به پایان رسید.
 
گفتنی است؛ «به سپیدی یک رویا» مروری است بر زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) و به تازگی نامزد دریافت هفتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی شده و روایت نابی از زندگی این بانوی بزرگوار است که فرازی از زندگی ایشان پس از هجرت حضرت رضا(ع) از مدینه به مرو را روایت می‌کند که در پی آن ایشان قدم در راه سفر از مدینه به سمت مرو می‌گذارند.
 
«یوما»  دیگر کتاب تازه منتشر شده انتشارات نیستان هم روایت تازه ای است از زندگانی حضرت خدیجه(س) و فراز و نشیب‌­های روزگار آن حضرت در دوران زندگی با حضرت محمد(ص).
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار