صالحی در دومین مراسم کانون حرفه ای رسانه:

2 نیروگاه هزار مگاواتی در دست تولید داریم/ کسی را اخراج نکرده ایم و غنی سازی سر جایش هست!

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: گاهی هجمه ها به ما آنقدر زیاد می‌شود و هرچه می گویم کسی را اخراج نکرده ایم و غنی سازی سر جایش هست فوری می گویند نه این‌طور نیست!

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در دومین مراسم کانون حرفه ای رسانه اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم بحث محتوا در رسانه ها است و وقتی رسانه های پیش از انقلاب را با امروز مقایسه می‌کنیم اصلا قابل قیاس نیست.

2 نیروگاه هزار مگاواتی در دست تولید داریم/ کسی را اخراج نکرده ایم و غنی سازی سر جایش هست!

وی افزود: سال‌ها پیش در مجله تایم راجع به سینمای ایران مقاله ای خواندم که نوشته بود فیلم های ایران به گونه ای است که یک خانواده می تواند با هم این فیلم را ببینند بنابرابن باید به خود ببالیم هرچند که راه طولانی پیش رو داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان اینکه در این 37 سال در مسیر تولید اندیشه پیش رفتیم بیان داشت: چالش غرب با ما نه در بعد اقتصادی تجاری و نه علمی است، آنها از چه چیز در ایران نگران هستند؟ و کمتر روزی می بینید نام ایران در دنیا آورده نشود. چرا ایران اینقدر مهم شده است ؟


صالحی ادامه داد: این تحولی است که بعد از  انقلاب ایجاد شده است. در طول تاریخ نوشتاری بشر انقلاب های بسیاری رخ داده است انقلاب ها مشترکات بسیاری دارند و هر کدام برجستگی های خود را دارد. برجستگی انقلاب ما این است که یک جهان بینی جدید به دنیا ارائه شد که یک شیوه حکمرانی جدید بود و این فلسفه جدید نشان داد توانسته کارآمد باشد و در برابر طوفان ها مقاومت کند از جمله جنگ تحمیلی و تحریم اما روز به روز مقتدرتر در جامعه جهانی حاضر شدیم.

وی گفت: آمریکا یک فلسفه به نام ادعای دموکراسی دارد. و با رقیبان بالقوه خود کنار آمده و با هم به نوعی تفاهم کرده اند مثلا ببینید بانک های بزرگ اروپایی با ما کار نمی کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: یک عنصر قدرت به عنوان زیر بنا باقی مانده و آن عنصر سیاسی است، آمریکا اکنون می بیند یک کشور پیدا شده که از لحاظ سیاسی آن را به چالش کشیده است و این چالش سیاسی در خلا ایجاد نمي شود و حتما باید صاحب فکر و تولید محتوا باشیم، ایران کشوری است که با عزت و اقتدار با طرف غربی مذاکره کرد.

صالحی با اشاره به این موضوع که در یک نقطه کمبود داریم و البته خوب کار می کنیم و آن هم رسانه است تصریح کرد: امکانات رسانه های خارجی با ما قابل مقایسه نیست اما رسانه ملی ما خوش درخشیده. صدای ما باید فراگيرتر طنین انداز شود و باید یک شتاب به خودمان دهیم .آمریکا نگران انتقال همین محتوا ست .

2 نیروگاه هزار مگاواتی در دست تولید داریم/ کسی را اخراج نکرده ایم و غنی سازی سر جایش هست!

وی اظهارداشت: این جهان بینی و فلسفه سیاسی ما مبتنی بر خداجویی است  و باید به گونه ای باشد که خودمان را همواره در محضر خدا ببینیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تا کید کرد: خبرنگاری که می خواهد خداپسندانه عمل کند باید آنچه که به نفع منافع ملی است را انجام دهد .یک خبرنگار باید صدا و تصویر را آنگونه که می بینید منتشر کند و بیان این حقیقت یک هنر می خواهد. باید به گونه ای خبر را منتشر کند که امید در مردم ایجاد کند.

صالحی افزود: خبرنگار باید خبر را در مسیر امید بخشی و اقتدار بخشی منتشر کند و حضرت آقا همیشه این حس امید و اعتماد را به ما می دهند.

وی بیان داشت: دیروز با یکی از مسئولین صحبت می کردیم که پرسیدند صنعت هسته ای متوقف شده و گفتم بیایید سری به تاسیسات ما بزنید ببینید. بالاخره باید به یک نفر اعتماد کرد اما گاهی هجمه ها زیاد می شود . نیم قرن است در این زمینه کار میکنیم و حالا هرچه میگویم کسی را اخراج نکرده ایم و غنی سازی سر جایش هست فوری می گویند نه اینطور نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آب سنگین تولید کردیم و در طول عمر رآکتور آب سنگین حدود 90 تن برای حدود40 تا 50 سال آینده می خواهیم و ما سالی 20 تن آب سنگین تولید میکنیم حال آب سنگین را می فروشیم عده ای می گویند چرا می فروشید، نفروشیم، می گویند چرا نمی فروشید!

وی ادامه داد: می گويند در قلب راكتور اراک بتن ريختيد. می گوييم قلب نيست كالاندريا است. امريكايی ها هم حرف اين عزيزان را گرفته اند و تكرار می كنند.

صالحی تاکید کرد: دو نیروگاه هزار مگاواتی در دست تولید داریم و اگر کلنگ زنی شود از پروژه های بزرگ ملی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: ما میگویم رآکتور قدیمی بوده و داریم مدرن میکنیم .داریم فناوری سوخت را می گیریم زیرا صنعت هسته ای یک صنعت حساس است و مسئول در برابر 80 میلیون آدم هستیم از همین رو باید نهایت دقت را در این زمینه داشته باشیم  زیرا اگر حادثه ای مثل چرنوبيل رخ دهد يک قاره را در بر می گيرد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم رییس رسانه ملی حضور داشت.

2 نیروگاه هزار مگاواتی در دست تولید داریم/ کسی را اخراج نکرده ایم و غنی سازی سر جایش هست!

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار