اصفهان؛

آغازفعالیت گروه پژوهشی محیط زیست جهاد دانشگاهی اصفهان تا پایان سال

گروه پژوهشی محیط زیست به عنوان سومین گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تا پایان سال جاری فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به مناسبت روز جهاد دانشگاهی افزود: تاکنون دو گروه پژوهشی با عنوان های مطالعات اجتماعی - فرهنگی شهر و گروه مطالعات گردشگری شهر در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است و تا پایان امسال نیز گروه سوم پژوهشی با موضوع زیست محیطی نیز در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان آغاز به کار می کند و راه اندازی این گروه پژوهشی تاثیر بسزایی در بررسی علل و عوامل بروز مشکلات محیط زیست استان و اتخاذ راهکارهای عملی برای حل این مشکلات دارد.
مهدی ژیان پور با اشاره به اینکه این واحد جهاد دانشگاهی اکنون دو ماموریت اصلی در حوزه پژوهشی شامل بخش های علوم انسانی و پزشکی بر عهده دارد، افزود: در سال های اخیر توجه جدی تری به این دو بخش شده بطوریکه جهت گیری ما در بخش علوم انسانی، ایجاد پژوهشکده مطالعات شهری در سال 1398 است و با راه اندازی این پژوهشکده، بسیاری از مشکلات اصفهان در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برطرف خواهد شد.
وی هدف از ایجاد این پژوهشکده را پیشتیبانی علمی و تحقیقاتی از مدیریت شهری بیان کرد و افزود: با راه اندازی این پژوهشکده، تصمیمات در حوزه مدیریت شهری بیش از پیش عملی و اقدامات برای اجرای برنامه های این حوزه، بصورت کارشناسی انجام خواهد شد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: کلانشهر اصفهان، پیشران توسعه استان است و با توجه به اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه استان بشمار می آید، لازم است با تشکیل مراکز و گروه های پژوهشی در این زمینه به مدیریت شهری برای تصمیم سازی و تصمیم گیری کمک شود.
ژیان پور، جهاد دانشگاهی را یکی از رویش های اصلی انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهایی است که خود را با توجه به تحول های جامعه به روز کرده است ونمونه شاخص آن، فعالیت پژوهشگاه رویان در تهران و پژوهشکده زیست فناوری و ژنتیک در اصفهان است.
معاون پژوهشی جهاد انشگاهی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون جهاد دانشگاهی دارای 42 واحد، سه پژوهشگاه، 25 پژوهشکده، پنج سازمان، هفت مرکز، هشت شرکت دانش بنیان، دو دانشگاه و دو پارک علم و فناوری در کشور است که دو واحد آن در دانشگاه های اصفهان وصنعتی اصفهان مستقر است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.