گزارش وب‌سایت «نشنال‌ریویو»:

رئیس‌جمهور آمریکا حقوق کیفری را نقض کرد/ چرا اوباما نمی‌تواند یک چک در وجه ایران بنویسد؟

وب‌سایت «نشنال‌ریویو» در گزارشی به بررسی نقض قوانین کیفری از سوی اوباما در پی انتقال پول به ایران پرداخت.

انتقال پول نقد به ایران/اوباما حقوق کیفری را نقض کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال‌ریویو، «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، امیدوار بود آنچه که خلاف قانون است، پنهان بماند. آیا اوباما هرگز این سؤال را از خود پرسیده که چرا نمی‌تواند یک چک در وجه ایران بنویسد؟

برخی از مقامات آمریکایی پس از آگاهی از ارسال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران، از این اقدام اوباما خشمگین شده‌اند. سوال مطرح شده این است: آیا این مبلغ که دولت آمریکا ادعا می‌کند به یک توافق 37 ساله برای خرید سلاح مربوط می‌شود، در واقع برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران پرداخت شده است؟

بحث کردن درباره این موضوع فقط اتلاف وقت است. نگارنده گزارش ادعا می‌کند ایرانی‌ها گفته‌اند این مبلغ را در ازای آزادی زندانیان دریافت کرده‌اند. این درحالیست که اوباما ماه‌هاست می‌گوید ایرانی‌ها قابل اعتماد هستند.

مبلغ مذکور دقیقاً همزمان با آزادی زندانیان آمریکایی وارد ایران شد. حتی به گفته یکی از این زندانیان، زمانی که در فرودگاه حضور داشته‌اند چند ساعتی بازداشت بودند تا هواپیمای حامل پول وارد ایران شود. نگارنده در ادامه می‌نویسد چرا پرداخت این مبلغ به صورت نقدی صورت گرفته است. احتمالاً این امر به دلیل مخفی کردن نقض قوانین و ردیابی نشدن این عملیات مالی بوده است.

در مجله «وال‌استریت‌ژورنال» آمده است وزارت دادگستری آمریکا شدیداً با پرداخت پول به ایران مخالفت کرده است. این مجله دلیل مخالفت ارگان مذکور را به این صورت توضیح داده است: مقامات وزارت دادگستری نگران شباهت این پرداخت به باج دادن بودند. نگارنده این گزارش این توجیه را رد می‌کند و می‌نویسد: پرداخت باج یک جرم فدرال نیست؛ اما دریافت آن جرم به حساب می‌‌‌آید. وظیفه وزارت دادگستری اجرای قوانین است نه تضمین سیاست‌های روابط خارجی. با توجه به موارد گفته شده احتمالاً موضوع جدی‌تر از نگرانی این ارگان برای پرداخت باج بوده است.

اوباما پنج‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد دلیل پرداخت نقدی این مبلغ، حساسیت آمریکا در حفظ تحریم‌ها و نبود روابط بانکی با ایران است. از نظر نگارنده هدف تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی و ممانعت از ورود منابع مالی به این کشور بوده است. اما این اقدام اوباما که بر حفظ تحریم‌ها تأکید دارد، با سخنان وی در تناقض است.

نگارنده در پایان ادعا می‌کند: دولت اوباما درحالی 400 میلیون دلار به ایران می‌دهد که می‌داند حداقل بخشی از آن برای اقدامات تروریستی هزینه می‌شود. اگر پولی به خارج از آمریکا انتقال داده شود، استفاده از آن در امور جنائی، غیرقانونی است. از نظر نگارنده اقدام اخیر دولت آمریکا برای انتقال پول به ایران شامل جرائم پولشویی می‌شود. در نتیجه اوباما احتمالاً خلاف قانون عمل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
اینا خودشون باج گیری همروهم مثل خودشون فرز میکنن فکر میکنم مال مردم دگر کشورهاهم مال خودشان است بعد ۳۷سال پول دادن تاز میگن باج بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
فقط اعدام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
بچه کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
به این مردک هرچی نسبت بدهند حقش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
جناب نگارنده این پول ربطی به هزینه های دفاعی ایران ندارد هزینه های دفاعی ایران خود منابع خاص دارد اگر میلیلردها دلار وارد ایران شود یا از ایران خارج شود این منابع هیچ تغییری پیدا نمی کند پس الکی لفاضی نکن
آخرین اخبار