دویچه وله: مجازات متفاوت آلمان برای قانون‌شکنان

دویچه وله در گزارشی به بررسی پیشنهاد جدید وزیر دادگستری آلمان درباره مجازات مجرمان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، قانون‌شکنان آلمانی به زودی مجبور خواهند بود برای رسیدن به مقصدشان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. قانون جدیدی در آلمان در دست بررسی است که به موجب آن، گواهینامه رانندگی مجرمان – به خصوص مجرمان ثروتمند – لغو خواهد شد.

وزیر دادگستری آلمان گفت قصد دارد تا انتهای سال جاری میلادی پیش‌نویس لایحه‌ای را به مجلس این کشور ارائه دهد که به موجب آن، گواهینامه رانندگی افراد خاطی باطل خواهد شد.

وی در مصاحبه‌ای گفت: "در برخی از پرونده‌ها، خصوصا پرونده‌های افراد ثروتمند، تنها جریمه نقدی نمی‌تواند تاثیر بازدارنده داشته باشد. اما ابطال گواهینامه رانندگی افراد می‌تواند پیامدهای بهتری را به همراه داشته باشد." او همچنین افزود در صورت به تصویب رسیدن این قانون، دادگاه‌ها پس از بررسی هر پرونده به صورت جداگانه، درباره لغو گواهینامه رانندگی فرد خاطی تصمیم خواهند گرفت.

این جریمه در توافقنامه حزب محافظه‌کار آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – و حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز آمده است. در متن این توافقنامه نوشته شده است: "به منظور ایجاد مجازات‌های جایگزین برای زندان، به خصوص در پرونده‌هایی که جریمه نقدی بازدارندگی محسوسی نداشته باشد، ابطال گواهینامه رانندگی در قوانین کیفری پیشنهاد می‌شود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار