تأکید ترامپ بر همکاری‌های افغانستان و هند

مجله دیپلمات نوشت: باتوجه به تأکید «ترامپ» بر امضای تفاهمنامه امنیتی افغانستان و هند برای جلوگیری از دسترسی گروه‌های تروریستی به زرادخانه‌های هسته‌ای پاکستان، انتخاب احتمالی وی در آمریکا روابط واشنگتن - اسلام‌آباد را تیره‌تر خواهد کرد.

تأکید ترامپ بر همکاری‌های افغانستان و هند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مجله دیپلمات در گزارشی به پیامدهای انتخاب احتمالی «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برای افغانستان و پاکستان پرداخت.

این مجله نوشت: ترامپ براین باور است که حضور نظامی آمریکا در افغانستان یک اقدام موثر در راستای نظارت بر قابلیت‌های سلاح‌های هسته‌ای پاکستان است.

کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا براین باور است که برای جلوگیری از دسترسی گروه‌های تروریستی به زرادخانه‌های هسته‌ای پاکستان، افغانستان باید تفاهمنامه گسترده امنیتی با هند امضا کند.

براساس گزارش دیپلمات، این سیاست ترامپ به احتمال فراوان تنش‌ها میان آمریکا و پاکستان را افزایش می‌دهد.

اسلام‌آباد بارها مدعی شده که همکاری امنیتی افغانستان و هند با هدف بدنام کردن پاکستان و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی است.

در بخش دیگری از گزارش آمده است که حمایت آشکار ترامپ از تلاش‌های مشترک افغانستان و هند موجب می‌شود که پاکستان همکاری خود با چین را گسترش دهد و روند ایجاد همکاری امنیتی با روسیه را تسریع بخشد.

ترامپ در گذشته نیز گفته بود که نیروهای کشورش باید در افغانستان باقی بمانند زیرا پاکستان سلاح هسته‌ای دارد که باید از آنها محافظت کند.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2015 میلادی از پاکستان به عنوان خطرناکترین کشور جهان نام برد و اعلام کرد که باید سلاح‌ هسته‌ای این کشور از بین برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار