انتقاد خاخام ها از یک جنبش حامی فلسطینیان به دلیل متهم کردن نسل کشی های رژیم صهیونیستی

گروهی از خاخام های صهیونیست از یک جنبش بخاطر اشاره به نسل کشی های اسرائیل علیه فلسطینیان انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت صهیونیستی "جروزالم پست،" یک گروه از خاخام های صهیونیست از اساسنامه جنبش "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" بخاطر متهم کردن رژیم صهیونیستی به نسل کشی فلسطینی ها در آن انتقاد کردند.

در بخشی از این اساسنامه که دوشنبه هفته گذشته بوسیله جنبش "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" منتشر شد، از آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی و از اسرائیل به دلیل بدرفتاری با فلسطینیان انتقاد شده است. در این اساسنامه همچنین از آمریکا درخواست شده به حمایت نظامی از اسرائیل و مصر پایان دهد.

در این اساسنامه آمده است: آمریکا بوسیله متحدانش از جمله اسرائیل به پیشبرد جنگ جهانی علیه تروریسم کمک می کند و در نسل کشی مردم فلسطین، با اسرائیل همدست است. اسرائیل یک "آپارتاید" است. (آپارتاید واژه ای است که به تبعیض نژادی اشاره دارد.)

در همین حال روز چهارشنبه هفته گذشته مؤسسه خاخام ها به نام "تروآ" بسیاری از بخشهای این اساسنامه -- بجز بخشی که رژیم صهیونیستی را محکوم می کند –تأیید کرد. تروآ با انتشار بیانیه ای، اشغال کرانه باختری بوسیله اسرائیل را محکوم کرد؛ اما اعلام کرد این گروه نمی تواند اشغال فلسطین را نوعی نسل کشی از جانب اسرائیل بنامد.

تروآ در بیانیه ای مدعی شد: در حالی که ما می پذیریم که این اشغال، حقوق بشر فلسطینیان را نقض کرده و تلفات جانی زیادی به بار آورده است؛ اما اسرائیل قصد ندارد فلسطینیان را از بین ببرد.

اگرچه اساسنامه جنبش "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" به صراحت "جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل" را تأیید نکرده است، از فعالان آن خواسته است با تشکیل یک کمپین به کمک های آمریکا به اسرائیل و هر دولتی که حقوق بشر را نقض می کند، پایان دهند. حتی در بخشی از این اساسنامه به وبسایت جنبش "بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل" هم اشاره شده است.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار