سی‌ان‌بی‌سی: ریسک اختلالات تجاری فرانسه از افغانستان نیز بیشتر است

سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی به تحلیل اوضاع اقتصادی فرانسه پراخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی نوشت: شرکت‌هایی که به دلیل برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – قصد دارند از این کشور خارج شوند، ممکن است از فرانسه نیز دوری کنند. در یک گزارش که دیروز منتشر شد اعلام شده است فرانسه در معرض اختلال تجارتی قرار دارد.

طبق این گزارش که به وسیله شرکت "میپل کرافت" منتشر شده است، اقتصاد فرانسه اکنون از کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، آرژانتین، برزیل و حتی افغانستان آسیب‌پذیرتر است.

در این گزارش آمده است: "در پی رای آوردن برکسیت، شرکت‌ها به دنبال خروج از انگلیس و قرار گرفتن در کشورهای دیگری هستند. یافته‌های این تحقیق، از مشکلات ساختاری تجارت فرانسه پرده‌برداری می‌کند."

در سال گذشته، مردم فرانسه تقریبا هر هفته دست به اعتراضات خیابانی زده اند. این در حالی است که دولت فرانسه برای کاهش این اعتراضات اقدامات زیادی انجام نداده است. به عنوان مثال، عده‌ای از مردم فرانسه در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 10 تیر) در پاریس در اعتراض به قوانین کار این کشور دست به اعتراض زدند و با پلیس درگیر شدند.

در این گزارش همچنین آمده است: "این ناآرامی‌های مدنی در فرانسه می‌تواند علاوه بر آسیب رساندن فیزیکی به اموال عمومی، کسب‌و‌کارها را نیز با مشکل مواجه کند. زیرا این موارد، در زیرساخت‌های کلیدی فرانسه اختلال ایجاد می‌کند."

در ماه ژوئیه، اصلاحاتی در قوانین این کشور به ثبت رسید تا احتمال برگزاری چنین تظاهرات و اعتصاب‌هایی تا 6 ماه آینده کاهش یابد. اما بسیاری از کارشناسان عقیده دارند ناآرامی‌های مدنی در این کشور ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که انگلیس به عنوان کشوری شناخته می‌شد که ریسک نابسامانی اقتصادی در آن اندک بود. با رای آوردن برکسیت و شروع مذاکرات مقامات انگلیس و اتحادیه اروپا برای انجام مقدمات خروج این کشور از اتحادیه، شرکت‌های فعال در این کشور به دنبال نقل مکان به کشوری دیگر هستند. به غیر از فرانسه، تنها کشوری که اقتصاد آن در معرض خطر بالایی قرار دارد، یونان است. این کشور پس از بحران بدهی‌های خود در سال 2013، جایگاه اقتصادی خود در اتحادیه اروپا را از دست داد. همچنین این گزارش اعلام کرده است پس از یونان، ایتالیا در وضع نامساعد اقتصادی قرار دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در روز جمعه، رشد اقتصادی فرانسه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 0.7 درصد بوده است. با این حال، رشد اقتصادی این کشور بین ماه‌های آوریل و ژوئن 0 بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار