«صلح روی کاغذ»؛ از واقعیت تا انتزاع

دومین نمایشگاه از دوسالانه هنر معاصر با عنوان «صلح روی کاغذ» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در گوشه و کنار گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران، این روزها دریچه‌ای به دنیایی پر از طرح و رنگ باز شده است. دومین نمایشگاه از دوسالانه هنر معاصر با عنوان «صلح روی کاغذ» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه 60 اثر در بخش نقاشی، 50 اثر در بخش عکس، 20 اثر در بخش طراحی و ده اثر در بخش  چیدمان از 130 هنرمند ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته شده است. آثاری که هر یک به نوعی صلح را به تصویر کشیده‌اند.

همه تکنیک‌ها و سبک‌ها دور هم جمع شده‌اند تا معنای واحدی را فریاد بزنند. از طراحی چهره غمناک مردی که ماسک بر دهان دارد تا حجم‌هایی که با مفهوم و چالش، ذهن و روح این دنیای گسترده را نمایش داده‌اند.

واقعیت محض یا رئالیسم، انتزاع و مفهوم و حتی کارهایی که فراتر از واقعیت (سورئالیسم)، محتوای این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

بخشی دیگر از این مجموعه به عکس‌های سیاه و سفید قدیمی و گاه رنگی برمی‌گردد که در آن‌ها نگاه‌های نافذی در جستجوی صلح به چشم می‌خورد. تصاویری که عواقب نبود این عنصر حیاتی را به تصویر کشیده اند.

اردشیر محصص، فریده لاشایی، فریدون آو، حسین زنده‌رودی، بهزاد شیشه‌گران، پری‌یوش گنجی، فرح اصولی، بیتا وکیلی، احمد مرشدلو، کیان وطن، شادی قدیریان، هومن مرتضوی، ادوارد مورتک (فرانسه)، مینوش زمردی‌نیا، مهرداد محب‌علی، زروان روح‌بخشان، شادی نویانی، میترا تبریزیان، صالح تسبیحی، مکس پاپسچی (ایتالیا)، سهیلا سخنوری، رضا پناهی، مجید کورنگ بهشتی، ثمین احمدزاده، لورنزو تائینی (ایتالیا)، واهیک هاراطونیان، عسل فلاح، مریم بنی‌اسد، مانی مهرزاد، حامد صحیحی، سولماز نباتی، مهدی وثوق‌نیا، حامد جابرها، امین شاهد و ... از هنرمندان بنامی هستند که با آثارشان در این گالری حضور دارند.
 
گفتنی است؛ این نمایشگاه که با حمایت موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای معاصر آبادان، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، گالری اثر، گالری جمعه، گالری ماه، گالری طراحان آزاد، گالری زیرزمین دستان، گالری سیحون، گالری جرجانی، گالری ویستا، گالری سایه، گالری هنر امروز، گالری دنا، گالری جم، گالری آپادانا، پروژه ازدار، مجله اینترنتی پله برگزار شده تا 15 مرداد پذیرای علاقه‌مندان است.



انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار