اعتصاب غذای ۱۰۰ اسیر فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی گزارش دادند که تعداد اسرای جبهه خلق برای آزادی فلسطین که دست به اعتصاب غذا زده اند به ۱۰۰ نفر رسید.

اعتصاب غذای ۱۰۰ اسیر فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  100 اسیر فلسطینی وابسته به جبهه خلق برای آزادی فلسطین به نشانه همبستگی با «بلال کاید» که در اعتراض به استمرار بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده است، دست به اعتصاب غذا زده اند.
 
بر اساس این گزارش، خالده جرار نماینده فلسطین در مجلس قانونگذاری طی سخنانی در چادر همبستگی با اعتصاب کنندگان غذا که در میدان یاسر عرفات واقع در مرکز شهر رام الله برپا شده است، گفت: حدود 60 اسیر دیگر از اعضای جبهه خلق برای آزادی فلسطین از جمله احمد سعدات به نشانه همبستگی با بلال کاید که از 49 روز پیش اعتصاب غذا کرده است، به اعتصاب غذای جمعی پیوستند.
 
وی افزود: شمار اسیران جبهه خلق برای آزادی فلسطین که تا ظهر روز دوشنبه اعتصاب غذای خود را اعلام کرده اند به 100 نفر رسید.
 
جرار اظهار داشت: به زودی یک گروه جدید از اسرای فلسطینی به جمع اعتصاب کنندگان غذا خواهند پیوست.
جرار همچنین درباره وخامت حال بلال کاید هشدار داد و گفت که حال کاید واقعا وخیم است در حالیکه رژیم اشغالگر از آزادی وی امتناع می ورزد.
 
از سوی دیگر موسسه رسیدگی به حقوق اسرای فلسطینی "ضمیر" اعلام کرد که بلال کاید با توجه به تشدید اقدامات امنیتی علیه خود خواستار انتقال به زندان شده است تا در کنار دیگر اسرایی که به تازگی به منظور همبستگی با وی دست به اعتصاب غذا زده اند، باشد.
 
فرح بیادسه وکیل موسسه ضمیر پس از دیدار با بلال کاید اعلام کرد که وی نمی خواهد از دیگر اسرا دور باشد و خواستار نگهداری در کنار آنها شده است. کاید پس از مخالفت قاضی دادگاه نظامی با دادخواست استیناف خود علیه حکم بازداشت اداری تصمیم به تشدید اقدامات خود در مخالفت با بازداشت ظالمانه اش گرفته است.
 
این اسیر فلسطینی از دردهای شدید در سر و معده اش رنج می برد و بارها آزمایش های پزشکی انجام داده است که نشان داده اند قلب وی در حال کوچک شدن است و احتمال سکته وی وجود دارد و از همین رو، پزشکان به وی اجازه داده اند که در یک روز تنها یک لیتر آب بخورد.
 
موسسه ضمیر اعلام کرد که احمد سعدات دبیر کل اسیر جبهه خلق از روز یکشنبه به نشانه همبستگی با بلال کاید دست به اعتصاب غذا زده و اداره زندان های صهیونیستی به محض اعلام اعتصاب غذای وی، او را به سلول انفرادی در زندان ریمون انتقال داد.
 
این موسسه حقوق بشری اعلام کرد که تداوم بازداشت کاید در شرایط نامساعد و مغایر رفتار انسانی، نقض شدید توافقنامه های بین المللی است. موسسه ضمیر در همین راستا خواستار آزادی فوری بلال کاید و توقف اقدامات ظالمانه علیه اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی شد.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار