واکنش شدید ستاد انتخاباتی کلینتون به اظهارات ترامپ در خصوص کریمه

ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهارات نامزد جمهوری‌خواهان، در خصوص موضوع کریمه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «هیل»، جیک سالیوان مشاور سیاسی ارشد هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهارات دونالد ترامپ درخصوص روسیه و اوکراین را محکوم کرد.

واکنش سالیوان در حالی است که ترامپ در مصاحبه‌ای با حمایت از پوتین اظهار کرد مردم شبه جزیره کریمه می خواهند به روسیه بپیوندند.

ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه ای بی سی اظهار کرد پوتین به خاک اوکراین تجاوز نکرده است. وی گفت: «ساکنان شبه جزیره کریمه تمایل دارند به روسیه بپیوندند و نمی خواهند زیر نظر اوکراین باشند.» 

سالیوان با تمسخر ترامپ، به سخنان وی اینطور واکنش داد: «آیا روسیه اکنون در خاک اوکراین حضور ندارد؟ ترامپ این را نمی داند؟ او دیگر چه چیزهایی نمی داند؟» 

سالیوان در ادامه گفت: «ترامپ به واقعیت های جهان کنونی واقف نیست. آنگاه در خصوص تعلق شبه جزیره کریمه به روسیه اظهار نظر می کند.» وی در ادامه افزود: «او اظهارات پوتین در خصوص شبه جزیره کریمه را تکرار می کند.»

ترامپ پیش از این نیز اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مسئله به رسمیت شناختن کریمه را به عنوان خاک روسیه و همچنین مسئله لغو تحریم‌های مسکو را بررسی خواهد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار