گزارش/

ماجرای پول‌هایی که در ازای نگرفتن خدمات پرداخت می‌کنیم

برای گرفتن هر خدمتی قاعدتا مبلغی به عنوان هزینه آن پرداخت می‌شود، اما گاهی پول‌هایی در ازای نگرفتن خدمات پرداخت می‌کنیم.

ماجرای پول‌هایی که در ازای نگرفتن خدمات پرداخت می‌کنیم
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،پیرمرد به میله های ایستگاه اتوبوس تکیه داده و پوشه ای که در دست داشت را مقابل صورتش گرفت تا از تیزی آفتاب بکاهد.

ساعت 18 است و آفتاب از روبرو به صورت مردمی که منتظر اتوبوس هستند می تابد. پیرمرد ایستگاه میرداماد به سمت تجریش منتظر اتوبوس است اما او تنها نیست و بیست ، سی نفری پشت سر او و تعدادی هم کنارش ایستاده اند.

قسمت خانم ها هم شلوغ است و یک ربع می شود که اتوبوسی نیامده است. اتوبوس که می رسد آنقدر جمعیت داخلش است که یکی دو نفری بیشتر نمی توانند سوار شوند.

اتوبوس که می رود، پیرمرد همچنان نفر اول است اما دو نفر از بغل دستی هایش نیستند. تا چشم کار می کند خبری از اتوبوس در حال نزدیک شدن نیست. تنها یک اتوبوس که در میدان ونک توقف کرده دیده می شود.

اتوبوس بعدی هم که بعد 10دقیقه می آید، دو سه نفر بیشتر نمی توانند سوار شوند و حالا پیرمرد نیم ساعتی می شود که نفر اول صف است و دیگر طاقتش به سر آمده است.

پیرمرد بی حوصله و کلافه از گرما و تابش مستقیم آفتاب تصمیم می گیرد که مسیر پر ترافیک را با تاکسی طی کند. از ایستگاه که بیرون می رفت، از کنار افرادی گذشت که تازه به ایستگاه وارد شده بودند و مشغول پرداخت هزینه سفری بودند که معلوم نبود انجام می شود یا خیر.

به دنبال پیرمرد، دختر و پسر جوانی هم به راه افتادند و خانم میانسالی دستان کودکش را کشید و او هم از ایستگاه بیرون رفت.

چند دقیقه ای که بعد از خروج آنها از روبرو افراد حاضر در ایستگاه را مشاهده می کردم، متوجه خروج دقیقه ای چند نفر از ایستگاه شدم.

همه این افراد موقع ورود هزینه سفر را به صورت الکترونیک پرداخت کرده بودند و حالا بدون اینکه از خدمتی استفاده کرده باشند، ایستگاه را ناامیدانه ترک می کردند.

بعد از مدتی که به راه افتادم، در کل مسیر به این نکته فکر می کردم که روزانه چه تعداد نفر وارد ایستگاه بی آر تی در تمام خطوط می شوند و بدون اینکه از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنند، هزینه آن را پرداخت کرده و از ایستگاه خارج می شوند.

از طرفی پرداخت هزینه بلیط ها در همه ایستگاها به صورت الکترونیک صورت می گیرد و کسی هم موقع خروج نمی تواند به دنبال پس گرفتن هزینه سفر انجام نشده باشد.

در این میان عده ای که قصد دارند از سامانه اتوبوسهای تندرو استفاده کنند، باید تا زمان رسیدن اتوبوسی که بتوانند سوار آن بشوند، در ایستگاه بمانند، ولو اینکه دقایق طولانی انتظار بکشند.

انصراف از سفر با سامانه اتوبوس های تندرو به منزله از دست دادن مبلغ بلیطی است که قبل از سفر پرداخت شده است.

به عبارت دیگر باید بگوییم اکنون هزینه ورود به ایستگاههای بی آر تی از شهروندان اخذ می شود نه هزینه سفر چرا که اگر شهروندی به هر دلیلی از سفر منصرف بشود، وجهی به او پرداخت نخواهد شد.

در سفرهای بین شهری با استفاده از اتوبوس و هواپیما و قطار، قانون تعیین تکلیف کرده و در بعضی موارد شرکت های ترابری مجبور به بازپرداخت هزینه سفر انجام نشده و کنسل شده هستند اما در سامانه اتوبوس های تندرو خبری از مرجوع کردن هزینه پرداخت شده نیست.

شاید عده ای بگویند که حالا 200، 300، 400، یا 500 تومان چه ارزشی دارد که باید در گزارشی به آن پرداخت اما همین عده باید توجه کنند که اگر روزانه برای یک نفر این اتفاق میفتاد، می شد از کنار موضوع به راحتی گذشت.

ولی زمانی که تعداد زیادی از مسافران در ایستگاه های مختلف خطوط گسترده تهران، از سفر منصرف می شوند، پول هنگفتی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
قا اجازه! الان سامانۀ 118 حتی در شهرهای کوچولویی که هفته ای یک نفر غریبه پیدا میشه که باهاشون تماس بگیره،پشت خط نگه میدارن و درینگ درینگ میزارن تا واسه تماس گیرنده پول بیفته!! ماکه بچه ایم، اما بزرگا میگن این کار را بهش غش در معامله میگن و درآمدش حرومه! راست میگن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
نه من حلال می کنم و نه خدای من
متاسفانه قبض پشت قبض می آید و یه نفر فقط باید کارش واریز این قبض ها باشد یارانه ولی مربوط به سال 1390 است. باور کنید یارانه خانواده چهار نفره من به پول برق هم نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
.. این کارتان خوب بود چون به مشکلات مردم کم درآمد مربوط است... همین مردم را برای خود داشته باشید که این همه صبور و قانع هستند
بله ابن مردم خیلی درد کشیده اند و دولتمردان به ایشان بسیار مدبون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
تو قبض گاز عوارض گاز رسانی رو تا کی باید بدیم .؟؟؟!!! کسی میدونه.اصلا چرا ما باید بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
بله بنده چند ماه قبل قبض گاز رو گرفتم دیدم بدهکاری زده درحالیکه قبض قبلی پرداخت شده بود با کلی مصیبت مرخصی گرفتم و پیگیری کردم ک نتیجه هم نداشت و مجبورشدم کل قبض رو پرداخت کنم
اونوقت همسایه ما ک چندماهه پول گازو پرداخت نکرده و انشعابش قطع شده خیلی راحت ی شب لوله کش آورد و غیرقانونی وصلش کرد همه کوچه تو استرس حادثه بودن و رنگ شعله گازامون قرمز شده بود ب اداره گاز خبر دادیم هنوز هم خبری از بازرسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
لطفا قبل ازمعضل،شدن رسیدگی کنید تا دیر نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
اینمورد در خصوص مترو با زمان انتظار یک ساعت نیز صدق می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
حالاشماکارت نداشته باش نقدی پرداخت بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
اتوبوسرانی اراک که با وجود گرانی کرایه سرعت حرکت اتوبوسهاش در حد لاک پشت های جزایر گالاپاگوسه ساعت 6 صبح استارت میزنند ساعت 9 شب خاموش می کنند ولی فقط تو ایستگاه (پارک سوار ) وایستادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
برای مثال در موقع هدفمند شدن یارانه ها قانون شد که هر موقع پول آب و برق و گاز ... گران شد به همان نسبت مبلغ یارانه ها هم بیشتر شود ؛بیشتر که نشد هیچ خیلی ها را هم قطع کردند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
حالا همه اینها درست و به جای خود. جدیداً همراه اول دیگه علاوه بر اینکه قبض موبایل صادر نمیکنه و هزینه اون رو میگیره یه آیتم جدید هم تو صورتحساب اضافه کرده به اسم ((درآمدهای عمومی دولت)) که از هر کس میپرسیم بابت چیه کسی نمیدونه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
هزینه انشعاب آب و گاز را از آدم می گیرند و بعد می گویند هزینه کندن خیابان و کوچه راهم به شهرداری بپردازیدو بعد برو محل را بکن و این لیست را هم تهیه کن آنوقت ما می آییم وصل می کنیم . در حالی که همه این کارها برعهده ادارات مربوطه است تا کنتور آب و برق و گاز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
خلافی ماشین گرفتم.همنجا توی پلیس+10 با کارت بانکی و دستگاه پوز کارت کشیدم پرداخت کنم 1000 تومن بابت کارمزد اینکه با اون دستگاه پرداخت کردم دوباره ازم گرفتن.
عوارض سالیانه ماشینو گرفتم(عوارضی که تاحالا ندیدیم چه خدمتی پشتشه برای ماشین ها) ، یه کاغذ A4 پرینت گرفتن که روش مشخصات منو ماشینم بود،یه مهر مربوط به دفتر پلیس+10 روش زدن و مبلغ 7700 تومن بابت کارمزد پرینت مفاصا حساب ازم گرفتن.دقت کنین یه کاغذ 7700 تومن...
دیگه خودتون قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
ما عادت کردیم ، و چه بسیار بد است عادت کردن . عادت کردیم از حقوق خود راحت بگذریم . این فقط یک نمونه کوچک است . خدا ما گناه کاران را ببخشاید که راضی به ظلم کمتر از ظلم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
بازم جای شکرش باقیه طبقه مرفه نشین بالا شهر ده دقیقه منتظر اتوبوس هستند تو جنوب شهر و منطقه گاه تا چهل و پنج دقیقه مردم منتظر می مونن . ولی حضور یک خبرنگار که حداقل ماجرا رو ببینند نمونه اش مسیر راه آهن پارکینگ شهرری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
مردم هرروزه دارند پول خدماتی رامیدن که ازش بهره ایی نمیبرند کافیه نگاهی به قبوض اب وبرق گاز و....بندازی تا متوجه بشی قدم به قدم که برمیداریم داریم پول میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
فقط درد تهرانیها را بیان نکنید . چیزی بنویسید که از همه میگیرند ?
خدا وکیلی وقتی فیش گاز رسید دستتان ? به دقت نگاه کنید ? چه پولها
که از این ملت نمی گیرن .
به خدا حرام است .حرام است . حرام است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
چرا راجع به همراه اول نمی گید که هزینه صدورصورتحسابو از همه میگیره ولی قبضی براشون نمیفرسته تاریز صورتحسابو ندونن بعد باقطع کردن خطشون اوناروتحت فشارمیراره تابه پرداخت بدون قبض تمکین کنن جوون وپیر هم فرقی نداره اگه کمی پیگیری کنید می بینید چه سود کلانی می برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
من خط ثابت همراه اول دارم . هزینه قبضو از من میگیرند و خبری از قبض نیست . به نتچار با کد *111*112#پرداخت میکردم که هر روز این کد عوض میشه . الان من قبض موبایلم باید چطوری پرداخت کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
خیلی چاهای دیگر هم است که هزینه میدهی استفاده نمیشود کرد شاید 10ذرصد بودچه از این راهها برای دولت تامین میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
یکیش همین بحث اینترنت.... ما ها پول ترافیک اینترنت میدیم ولی در خیلی ازموارد از شبکه داخلی استفاده میکنیم که هزینه خاصی برای ارائه دهنده های اینترنت نداره یعنی زمانی باید از ترافیک کم بشه که که ما سایت های خارجی که نیاز به اینترنت داره رو باز میکنیم نه موقعی که از اینترانت یا همون شبکه داخلی استفاده میکنیم....
این مسئله ای هست که مردم عادی ازش خبر ندارند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
حق مونه زمانی که بلیطی بود یادتونه با هر چیزی کاری کردن که بلیط حذف شد . خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
اون پول ها میتونه کمک حال خیلی ها بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
بیچاره مردم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
سپاس.واقعا جای تامل داره.ای کاشاین موضوع پیگیری بشه و به نتیجه برسه
آخرین اخبار