قزوین؛

تاکیدبر توسعه همکاریهای متقابل میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان + عکس

در نشست مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان شیوه‌های توسعه همکاری متقابل بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این جلسه مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین به دستاوردهای ارزشمند نخستین فصل کاوش باستان‌شناسی در تپه‌های تات یک و دو و واقع شدن این محوطه باستانی در محدوده دانشگاه اشاره کرد .

تاکیدبر توسعه همکاریهای متقابل میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان

 حضرتی گفت: این موضوع، فرصت بی‌نظیری را برای واحد دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان ایجاد کرده و می‌تواند علاوه بر جذابیت علمی و تاریخی، از منظر گردشگری و به ویژه توریسم دانشجویی مورد نیز بهره‌برداری واقع شود.

وی ، تداوم کاوش‌ها و تعیین عرصه و حریم محوطه این دو تپه را بسیار ضروری خواند و افزود: شناسایی چگونگی زیست و معیشت مردم در هزاره‌های پیشین، محصولات کشاورزی و نحوه فرآوری آنها، هنرهای رایج، مناسبات اقتصادی و فرهنگی با سایر استقرارهای همزمان در دشت قزوین و فلات ایران در این پژوهش‌های باستان‌شناسی روشن می‌شود که بسیار راهگشاست.

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ، ایجاد سایت‌ موزه تپه‌های تات یک و دو را رسالتی علمی و فرهنگی برای دانشگاه برشمرد و گفت: با این رویکرد، چهره دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در کشور امتیاز می‌یابد و به کانونی چند منظوره تبدیل می‌شود که می‌تواند کارکردهای بین‎المللی و فرا مرزی پیدا کند .

تاکیدبر توسعه همکاریهای متقابل میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان

 جهانبخش رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان هم در این جلسه با اشاره به ضرورت تدوین پایان‌نامه‌های دانشگاهی از دستاوردهای باستان شناسی این محوطه‌ها، آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان را برای گسترش همکاری‌ها با اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین اعلام کرد.

همچنین مواردی چون مشارکت در برگزاری جشن انگور، احداث هتل و تاسیسات گردشگری و برپایی کنگره تات‌شناسی در این نشست مورد بررسی و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار