نجار در جمع خبرنگاران:

تعطیلی ادارات خوزستان راهکار مقابله با گرما در این استان نیست

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به افزایش گرما در برخی استان‌های جنوبی گفت: نسبت به تعطیلی ادارات در خوزستان اقدام شده است، اما تعطیلی راهکار مقابله با گرما نیست.

تعطیلی ادارات خوزستان راهکار مقابله با گرما در این استان نیست
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج مستضعفین که امروز (یکشنبه) برگزار شد، در مورد موضوع گرما در برخی استان‌های جنوبی کشور، گفت: گرمای هوا با توجه به تغییر اقلیم رخ داده و موجب بروز مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: همکاران ما در استان‌ها به همین منظور تشکیل جلسه داده و  ساعات اداری را کاهش داده‌اند.

نجار مطرح کرد: مراکز درمانی آمادگی بیشتری دارند و همکاران ما در استان خوزستان نسبت به تعطیلی ادارات اقدام کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: اما تعطیلی راهکار مقابله با گرما نیست، چرا که نمی‌توان دستگاه‌های امدادی، بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدماتی را تعطیل کرد.

وی همچنین در مورد گرد و غبار در کشور گفت: من گرد و غبار را ابر بحران نامیدم، چرا که بر خلاف زلزله که در چند ثانیه رخ می‌دهد این پدیده سال‌ها مهمان ما شده و مشکلات زیادی را برای سلامت و اقتصاد و همچنین زندگی روزمره برای مردم ایجاد کرده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بیشتر منشأ این ریزگردها خارجی و از کشورهای عراق، سوریه و عربستان است که متاسفانه به دلیل وجود مشکلات و حضور داعش در عراق و سوریه، ریزگردها اکنون اولویت این کشورها نیست.

وی یادآور شد: عربستان نیز به علت مشکلات سیاسی همکاری لازم را ندارد، ضمن اینکه سدهایی که ترکیه بر روی دجله و فرات زده باعث شده است که رطوبت عراق و میزان تالاب‌ها در این کشور کاهش یابد.

نجار ادامه داد: در این ارتباط دولت و سازمان محیط زیست در پی متقاعد کردن سازمان‌های جهانی هستند تا در جهت تثبیت شن‌های روان  اقدام شود که البته این اقدامات دور نمای دوری دارد.

وی ادامه داد: البته در برخی مناطق گرد و غبار منشأ داخلی دارد، مانند دریاچه هامون که به علت احداث سدهای افغانستان بر روی رود هیرمند، خشک شده است و ما در این زمینه و تامین حقآبه مشکل داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: منشأ یابی گرد و غبار در 15 استان کشور انجام شده و کار مالش پاشی و کاشت نهال در حال انجام است که وسعت زیادی دارد و به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
آقای محترم منظور تعطیلی بیمارستان نیست چرا همه چیز را صفر و یک میبینید. نزدیکترین راه کار تعطیلی ادارات است .
آخرین اخبار