مهاباد؛

غنی کردن تخم مرغ واحدهای مرغداری در مهاباد

طرح غنی کردن تخم مرغ در مهاباد به عنوان نخستین شهرستان کشور اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، این طرح که زمینه را برای تسهیل صادرات فراهم می کند ، همانند نان مصرفی مردم یکی از برنامه های مشترک بخش صنعت و دانشگاه کشور است.

دکتر حسین جان محمدی دانشیار و مدیر گروه علوم دامی و تغذیه طیور دانشگاه تبریز گفت : مهاباد اولین شهری است که نوع دیگری از تخم مرغ را به بازار عرضه خواهد کرد.

دکتر ستار باقر زاده مجری این طرح هم گفت : در این طرح سعی شده است بر رویافزایش ضریب هوش فرزندان و سلامت زنان باردار و تمام اقشار مختلف کار شود.

یوسفی مدیر دام و طیور استان آذربایجانغربی هم گفت: این طرح ، غنی سازی تخم مرغ روی اسید فولیک است که با اجرا ، عملیاتی کردن ، تولید و تجاری کردن آن می توان به ارتقاء سطح بهداشت مردم و جبران کمبود آهن ، همچنین ترغیبمصرف کنندگان داخلی و خارجی کمک کرد.

دکتر محمد مقدم واحد ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه بخش خصوصی هم باید وارد حوزه تحقیقات در این زمینه شود گفت : دانشگاهها بصورت همه جانبهاز این طرح استقبال می کنندتا در نهایت به پیشرفت جامعه وخود کفایی کشور کمک شود.

سید صلاح خوشی سرمایه گذار طرح هم گفت : در حال احداث یک مرکز تحقیقاتی هستیم تا بتوانیم بزودی تخم مرغهای غنی سازی شده را وارد بازار کنیم.

این طرح می تواند یک عامل بازدارنده در برابر بیماری ها محسوب شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.