اصفهان؛

ساماندهی آبیاری فضاهای سبز اصفهان

نصب۱۸۰ کنتور بر روی شبکه های آبیاری فضای سبز اصفهان، مصرف آب را مدیریت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

کارشناس واحد آب و خاک سازمان و فضای سبز شهرداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نصب این کنتور ها بر بیشتر سیستم خروجی چاه های آبیاری فضاهای سبز اصفهان، علاوه بر اندازه گیری میزان برداشت آب خروجی، سبب مدیریت مصرف آب و تشخیص نقاط کم آبیاری شده می شود.

عباس غفاری با اشاره به اینکه عملیات نصب این کنتورها از سال 92 آغاز شده افزود: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای انجام این طرح هزینه شده و درکنار این اقدامات سعی کردیم از روش های نوین آبیاری مانند روش آبیاری قطره ای استفاده و روش بابلر را به منظور ویژه سازی رفیوژهای فضای سبز کاربردی کرده ایم.

وی با اشاره به خشک شدن 90 حلقه چاه در اثر خشکسالی ادامه داد: با مشخص شدن برداشت های عرصه ای در فضاهای سبز، نیازهای آبی برای انواع گونه های گیاهی را اندازه گیری می کنیم و اگر آبیاری بیش از اندازه انجام شود ، میزان هدر روی آب حساب می شود و آبیاری بیش از اندازه جریمه دارد.

این کارشناس با تاکید بر اینکه در حال حاضر در طول یکسال حدود ۵۴ میلی متر مکعب برای عرصه های موجود نیاز آبی داریم ادامه داد: با مطالعات علمی در زمینه مدیریت بهربرداری آب های زیر زمینی و بهبود وضعیت آب خوان ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک، در مصرف آب صرفه جویی می شود.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.