ادعای آمریکن تینکر: آماده‌باش ایران برای بازگشایی تأسیسات هسته‌ای، واقعیت یا بلوف؟

یک وبسایت آمریکایی نوشت یکی از بالاترین مقامات سیاسی ایران از سازمان انرژی اتمی این کشور خواست برای بازگشایی تأسیسات هسته‌ای آماده شود.

ادعای آمریکن تینکر: آماده‌باش ایران برای بازگشایی تأسیسات هسته‌ای، واقعیت یا بلوف؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت آمریکایی «آمریکن تینکر» با انتشار گزارشی نوشت: یکی از بالاترین مقامات سیاسی ایران خواستار از سرگیری برنامه‌های تعلیق‌یافته هسته‌ای این کشور شد. «ریک موران،» نگارنده متن، اقدام احتمالی کشورمان را در بازگشایی تأسیسات هسته‌ای نقض مفاد برجام خوانده و افزوده است: «اگر ایران اقدام به چنین کاری کند، اوباما چاره‌ای جز اعمال مجدد تحریم‌ها علیه این کشور نخواهد داشت. برای بازگشت تحریم‌های ایران لحظه‌شماری می‌کنم.»          

در این گزارش به نقل از «فری بیکن»، آمده است: «علی لاریجانی،» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، چند روز پیش، از سازمان انرژی اتمی این کشور، خواست برنامه‌ای را برای بازگشایی تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم که در راستای عمل به تعهدات در قبال توافق هسته‌ای تعطیل شده بودند، تدوین کند. گزارش اخیر «بان کی‌مون،» دبیرکل سازمان ملل متحد، درخصوص برنامه‌های موشک بالستیک ایران، باعث نارضایتی مقامات ارشد این کشور شده است. بان کی‌مون در این گزارش، آزمایش‌های موشکی تهران را در تضاد با قوانین بین‌المللی خوانده است.   

در این گزارش همچنین به انتقاد لاریجانی از دولت، سنا و مجلس نمایندگان آمریکا بدلیل نقض مکرر مفاد برجام و تلاش برای نابودی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، اشاره شده است.

در ادامه مطلب با طرح ادعاهای واهی، آمده است: تصمیم ایران برای از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم شاید تنها یک بلوف سیاسی باشد تا «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، را وادار کند برنامه‌های موشکی ایران را نادیده بگیرد؛ و یا اینکه، ایران با این اطمینان که شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌های لغوشده را مجدداً علیه این کشور وضع نخواهد کرد، قصد دارد براحتی و در کمال آرامش برنامه‌های خود را برای ساخت بمب هسته‌ای دنبال کند. 


در پایان گزارش آمده است: مهم نیست آیا تهران با نقض برجام اقدام به بازگشایی تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم خواهد کرد یا نه؛ بلکه پرسش مهمی که مطرح می‌شود این است که «برگ برنده در دستان چه کسی است»؟ به قطع یقین، پاسخ این پرسش اوباما نیست.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
به نظر من سلاح هسته ای چیز بدیه اما وقتی پای امنیت ملی در میونه و وقتی حتی جیبوتی هم برای ما شاخ میشه باید خودمون رو هر چه بیشتر تقویت و آماده نگهداریم. با اینکه همیشه اعلام کردیم که سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ما جایی نداره و حتی رهبرمون ساختن و داشتن اون رو حرام اعلام کرده ولی باز میبینیم که زور مداران و دشمنان ما رو متهم به تلاش برای ساختن اون میکنن. پس به نظر من راه عاقلانه اینه که اقلا قابلیت و امکان ساختن سلاح هسته ای رو داشته باشیم اما برای ندادن بهانه دست بد خواهانمون از ساخت آن پرهیز کنیم. اینجوری هم تخلفی از فتوای رهبرمون نکردیم و هم قوتنین بین المللی رو زیر پا نذاشتیم و هم دشمنانمون میفهمن که اگه باز به دشمنیهایشان ادامه بدن و قصد تهدید ما رو داشته باشن میتونیم در اسرع وقت به سلاح اتمی دست بیابیم و از خودمون دفاع کنیم. این نظر منه و ادعا نمیکنم که حتما درسته. من به سیاست های سران نظاممون اعتماد دارم و مطمئنم که اونا کارشون رو خوب بلدند و بهترین و عاقلانه ترین کار رو میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
اقا ما بمب اتم میخواهیم/ خب درست کنیم برای ترساندن دشمن حالا اگه هم زدیم اسرائیل رو محو کردیم چه بهتر/همه با هم ما بمب اتم میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
خواهشا شمارو به پیر به پیغمبر بمب اتم بسازین تا وقتی اینا گفتن بگیم داریمو دلمون خنک بشه. والا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
یعنی ما به اندازه کره شمالی هم نیستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
با توجه به تهدیدها حاضرم نون نخورم ولی بمب اتم داشته باشم.مرگ بر آمریکا اسرائیلی و آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
بهترین کار تولید بمب هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا شیطان بزرگ فراماسون در بند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
فعلا همین اسراییل دم دسته باید محکم بزنیم تو سراین،آمریکاهم بوقتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
طبق فرمایشات قران کریم ما باید روز به روز خود را مجهزتر کنیم تحریمها ی اساسی لغو نخواهد شد مگر اینکه با به اجراء گذاشتن اقتصاد مقاومتی پایبندی تولید ملی با پشتبانی بمب هسته ای برای ایرانیها از اب خوردن هم ساختش اسانتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
باید در دو ملت ایران و آمریکا این شعور سیاسی حفظ شود که فقط با احترام متقابل ملت ها به همدیگر،دنیای امن تری خواهیم داشت.فکر می کنید ،ریس جمهورهای دو ملت را از کره ی مریخ می آورند. خوب معلوم است که نظر ملت ها ،آن ها را سر کار آورده است. من حتی مایلم برخی شعارهایی که مردم آمریکا دوست ندارند از زبان مردم ایران یا نقش بر تریبون نماز جمعه ها ببینندو بشنوند و لابی های صهیونیست آن را پیراهن عثمان برای تهییج عواطف میلیون ها رای دهنده ی آمریکایی نموده و آن ها را مایل به کسی نموده که تمایلات جنگ افروزی دارد ،با درایت و نکته سنجی ،مدیریت شده یا جمع آوری و یا روشنگری لازم برای جامعه ی هدف آمریکایی به طور صحیح بشود. مشخص است که دشمنان منطقه ای ملت ایران ،تلاش دارند تا کشورمان را از هر لحاظ ،همواره تحت فشار و ناتوان نگاه دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
با سلام اصلا از این امریکا و دارودسته اش نباید ترسید و به نظر من باید هر چه زودتر بمب اتم را ساخت چرا که تمام کشورهای ابر قدرت دارند و نداشتن بمب اتم با این همه دشمن احمقانه هست تمام اروپا اتم دارد اما ایران به این بزرگی نداشته باشد خیلی بد هست لطفا بجای ترقه بمب اتم بسازید بصورت انبوه ان وقت همه اینها دست به سینه ایران میشن بخصوص این عربستان وهابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سلام
به نظر من بهترین رفتار سبک رفتاری خود غربی هاست
ایران باید آماده باشه برای از سر گیریه قنی سازی چرا که به امریکا و غربی ها اعتمادی نیست
حرف درست رو سید علی زده هر که به غرب اعتماد کرد سیلیش رو حتما خواهد خورد درود بر افکار پاکت سید .

از نظر من روحانی هم اشتباهی نکرده لازم بود که عهد نامه های تحریم بین المللی از بین بره که رفته و دیگه هم مثل سابق نمیتونن اجرائی کننش

یا علی ( اامام زمان رو داریم غم نداریم )
خدا با ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سلام مکتبی که شهادت داره اسارت نداره
این سخن امام است از چه چیزی می هراسیم
این آمریکایی بهانه جویی میکنند
مرگ یکبار شیون هم یکبار ملت ایران میدانند که دنبال بمب اتم نیستیم پس لطفا عقب نشینی اصلا جایزنیست کوره هسته ای را روشن کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
با این روحیاتی که از آمریکایی ها روز به روز میبینیم،به شدت احساس میکنم که ایران به بمب اتم نیاز داره، در آن صورت فک نکنم این یانکی های بی مغز مغرور برای ایران انقدر شاخ و شونه میکشیدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
ما از رهبر معظم استدعا داریم فتوای تحریم بمب اتم را برای زمان تهدید اتمی مستثنی نمایند. و در صورت تهدید توسط قدرتهای اتمی اجازه تولید و استفاده از این سلاح استراتژیک را صادر فرمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
برگ برنده دست امریکاست و دولت ما این رو به اونها داد.
ما همه چیز رو بشکل خیلی بدی تعطیل کردیم و اونها فشاری برای انجام تعهداتشون احساس نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
تا وقتی رهبر انقلابی با بصیرت عادل و مقتدر داریم هر حرفی زده میشه از ایران بی تردید انجام پذیره در وقت معینش عین قبل وتحقیر سربازهای فراماسونرها توسط سربازان رهبر دلسوز در خایج فارس نشان دهنده قدرت وادب ایرانی اسلامی ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
اره والا گفتي ... سقط هم نميشن اعصابمون خراب شد .. چقد بي فرهنگ هستند سياست مداراشون .. مغز من داره ميتركه از چررت و پرتاشون ... حيف كه بعضي ها نامردي ميكنن و توليد داخل رو زمين ميزنن .. وگرنه اگه پيشرفته تر بوديم تو دهني ميزديم .. به نظر من اونايي كه به توليد داخل ضربه زدند از امريكا هم به ما بيشتر ضربه زدن ... سپاه بياد اينا رو بگيره دستشونو از اين كار قطع كنه ديگه .. تو رو خدا به رهبر بگيم يه كاري بكنه ... ما يم بار بيشتر دنيا نمياييم .. وقتمون داره تمون ميشه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
تا امریکا رو نابود نکنیم این خرهای امریکایی دست بردار نیستند/یعنی اینقدر بمب اتم بمب اتم کردن که ادم حالت تهوع میگیره
آخرین اخبار