نگاه تخصصی به پوشش دانش‌آموزان/نمایشگاهی با حال و هوای لباس مدرسه

مدیرکل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی مناسب لباس مدرسه نقش بسزایی در حفظ روحیه دانش‌آموزان دارد.

مهدی علی اکبرزاده مدیرکل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پوشاک دانش‌آموزان و تنوع آن گفت: لباس فرم بایستی متناسب با موازین اسلامی و دینی باشد و انتظار می‌رود که مدیران مدارس آیین‌نامه‌های ارسالی برای این امر را به دقت مطالعه و رعایت کنند.

وی با بیان اینکه قریب به اتفاق مدیران در تهیه، تولید و حتی طراحی لباس دانش‌آموزان نهایت دقت را دارند، اظهار کرد: هرگز از سوی وزارت آموزش و پرورش فرم یا رنگ خاص برای پوشش تعیین نمی‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال اولین نمایشگاه پوشاک مدارس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که می‌تواند الگوی مناسبی به عنوان لباس مدارس برای مدیران ارائه دهد.

علی‌اکبرزاده گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا لباس مدارس در طرح‌ها و رنگ‌هایی متفاوت برای پوشش دانش‌آموزان ارائه شود.

وی بیان کرد: در تعیین نهایی لباس فرم مدارس انجمن اولیا و مربیان، مدیر مدرسه و حتی نماینده شورای دانش آموزی شرکت می‌کنند تا این انتخاب مورد قبول اکثر دانش‌آموزان مدرسه باشد.

مدیرکل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پوشیدن لباسهای رنگی و همراه با طراحی‌های جدید در شادابی و حفظ روحیه دانش‌آموزان موثر است، عنوان کرد: باید مطالعات بیشتری برای این امر انجام شود و روانشناسان، اولیا و متخصصین در این زمینه نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار