انتقاد اعضای سابق کمیسیون اروپا از روابط تجاری ایران و بروکسل

دو عضو سابق کمیسیون اروپا از برقراری روابط تجاری میان ایران و این اتحادیه انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت خبری اتحادیه اروپا، «کارل دو گوشت» و «لوئيز ميشل»، دو عضو سابق کمیسیون اروپا، اقدامات اتحادیه را در جهت برقراری روابط تجاری با ایران مورد انتقاد قرار دادند. 

آنها از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نهادهای مرتبط با آن خواستند تا برای برقراری روابط تجاری با ایران شروطی بگذارند. آنها مدعی شدند  اتحادیه باید درصورتی با ایران رابطه تجاری برقرار کند که وضع حقوق بشر در این کشور بهبود یابد.

این دو سیاست‌مدار در دهه های گذشته در برقراری روابط تجاری اتحادیه اروپا با سایر کشورها نقش پررنگی داشتند.

لوئیز میشل، پدر چارلز میشل نخست وزیر بلژیک، از سال 2004 تا 2009 کمیسر اتحادیه اروپا در امور توسعه کمک های بشردوستانه بود. دو گوشت نیز از سال 2010 تا 2014 مسئولیت امور تجاری اتحادیه را بر عهده داشت.

در واکنش به لغو تحریم های مالی و اقتصادی ایران، در ماه آوریل (30 روز منتهی به 12 اردیبهشت 95) 8 کمیسر اتحادیه اروپا به سرپرستی فدریکا موگرینی به تهران سفر کردند.

دو گوشت و لوئیز میشل در نامه ای با انتقاد از سفر موگرینی به تهران، از اتحادیه اروپا خواستند هرگونه رابطه با ایران را به بهبود وضع حقوق بشر در این کشور مشروط کنند. آنها مدعی شدند ایران باید اجرای حکم اعدام را از دستگاه قضایی خود حذف کند.

این دو عضو سابق کمیسیون اروپا با ادعای حمایت ایران از آنچه تروریسم می نامند، گفتند: «ایران با حزب الله لبنان و بشار اسد، که در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارند، روابط نزدیکی دارد.»

با وجود لغو تحریم های بین المللی، تحریم های اتحادیه اروپا به بهانه نقض حقوق بشر علیه تهران همچنان پا برجاست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار