کرمانشاه ؛

ریزگردها ابر بحران کشور ما

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در کشور ما جامعه پزشکی از تجربیات گران قیمتی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نجار امروز ( 29تیرماه ) در کنگره سراسری مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت در کرمانشاه  گفت:در استان کرمانشاه 8 سال جنگ داشتیم که مرزهای کشور درگیر بودند و ما توانستیم در بحران های پزشکی موفق عمل کنیم.

 وی با بیان اینکه  در حوادث پیش رو جامعه پزشکی  باید متعهدانه تر در صحنه حضور پیدا کنیم ادامه داد: کشور ما کشوری حادثه خیز است اما در 2 الی 3 سال گذشته نمی توانیم آمار دقیقی از حوادث ارائه کنیم  ولی به طور کلی 45 تا 46 حادثه در دنیا به وقوع می پیوندد که 43 تا 45 حادثه در کشور ما وجود دارد.

نجار با اشاره به اینکه  2  الی 3 بحران دیگر وجود دارد که ریز گردها در ان دسته است. افزود: ریزگردها به عنوان ابر بحران کشور ما هستند اگر  زمین لرزه 10 تا 12 ثانیه به وقوع می پیوندد اما ریزگردها مشکل بیشتری نسبت به زلزله در بر دارد.

وی به بحران های دیگر از جمله خشکیدگی  بلوط و آتش سوزی جنگل ها اشاره کرد و ادامه داد:مهمترین حادثه در کشور ما زلزه است که بیشترین میزان  تلفات جانی را دارد
 
 نجار با اشاره به  زلزله بم گفت: در این زلزله 2100 میلیارد تومان  از سال 82تا 90 هزینه شده است  و 34 هزار نفر جان خود را از دست دادند و 19 هزار نفر مجروح شدند.

 وی بیان کرد: در زلزله تامین خون آمادگی وسایل پزشکی دقت به بیماری های واگیر اهمیت دارد و اگر جامعه پزشکی دستورالعمل نداشته باشد در بخش مدیریت بحران به مشکل برمی خوریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.