پولیتیکو گزارش داد:

سناتورهای دموکرات خواستار شفافیت بیشتر بازرسی‌های آژانس از ایران شدند

نمایندگان سنای آمریکا می‌گویند باید به جزئیات بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران دسترسی پیدا کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، پانزده نماینده دموکرات سنای آمریکا طی نامه ای از "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا خواستند در خصوص بازرسی هایی که برای مشخص شدن پایبندی ایران به تعهدات هسته ای انجام می شود، شفاف سازی شود.

این سناتورهای دموکرات به رهبری "گری پیترز" از اوباما خواسته اند با فشار بر آژانس بین المللی انرژی اتمی، جزئیات برنامه هسته ای ایران را منتشر کند تا مشخص شود که ایران به تعهدات خود پایبند است.

این سناتورها اذعان کرده اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی در بازرسی های خود مطمئن شده است که ایران طبق تعهدات خود عمل می کند. اما می گویند تعداد دقیق سانتریفیوژهایی که ایران برای غنی سازی اورانیوم استفاده می کند و میزان اورانیوم غنی شده ایران را نمی دانند. 

این سناتورها در نامه خود چنین ادعا کرده اند: «علاوه بر در دسترس نبودن اطلاعات مربوط به وضعیت ذخایر اورانیوم و توان غنی سازی ایران، در این گزارش به جزئیات ضروری تاسیسات ایران، اشاره ای نشده است. این گزارش اشاره نکرده است که روند پیشرفت تبدیل فرودو به تاسیسات تحقیقاتی در چه وضعیتی قرار دارد و در خصوص طراحی مجدد رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک نیز گزارشی منتشر نشده است. این داده ها برای اطمینان از تایید مستقل پایبندی ایران، حیاتی می باشد.»

در ادامه نامه نوشته شده است: «ارائه آگاهی موقعیتی از برنامه هسته ای ایران برای تایید صحت دراز مدت این توافق، ضروری است. ما مصرا از دولت شما می خواهیم کاری کنید که آژانس بین المللی انرژی اتمی، همه اطلاعات فنی مربوط را منتشر کند تا به قضاوت های خود در خصوص وضعیت برنامه هسته ای ایران ادامه دهیم.»

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۵ تير ۱۳۹۵
این چه قرار داد نکبتی است که در ایران آفتاب تابانش می خوانند ولی این همه خواری و بدبختی برای ایران آورده . اگر بخواهیم این قرار داد اسارت آمیز را لغو کنیم چه باید بکنیم . با این قرار داد هر روز برایمان خط و نشان میکشند و امنیت و استقلالمان را به بازی گرفته اند گویا ما مستعمره و در بند آنها هستیم . مرگ بر کسانی که برایمان خواری و ذلت آوردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۵ تير ۱۳۹۵
به کاربردن واژه فشار برآژانس بین المللی توسط نمایندگان کنگره آمریکا قابل بررسی است !!!!!!
آژانس یک سازمان بین المللی است ! آیا کشوری حق دارد به آن سازمان فشار وارد کند ؟!!!!!
آیا فعالیت های هسته ای کشورها باید تحت نظارت آژانس باشد !!!! یا حکومت قلدر آمریکا !!! و یا نمایندگان کنگره آن که همگی دست نشانده و مزد بگیر صهیونیزم بین الملل هستند و هیچ استقلالی در فعالیت های جاری خود نداشته و خائن به منافع ملت آمریکا می باشند .
معلوم است که این ها هیچ کاری به جز ایران در طول روز ندارند و همه کارهای مربوط به ملت آمریکا و اوضاع ورشکسته آن را رها کرده اند !!!!!!
آخرین اخبار