همكاری‌های مستمری با گروه‌های دانشجویی خواهیم داشت

مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری اولین گام‌ها را در سال 95 برای همكاری سازنده با دانشجویان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی پس از تاكیدات رهبر معظم انقلاب، برداشته است.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ كوروش زارعی مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: چندی پیش طی دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب، ایشان به دانشجویان توصیه كردند كه فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را بیشتر كنند و ارگان‌های مختلف را نیز به همكاری و تعامل ویژه با دانشجویان فراخواندند. در این راستا مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری اولین گام‌ها را در سال 95 برای همكاری سازنده با دانشجویان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی برداشته است.
 
وی افزود: در اولین گام، تعاملات و همكاری‌هایی با دانشكده‌ زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران داشته‌ایم؛ چرا كه دانشجویان و ریاست این دانشكده بسیار علاقه‌مند به فعالیت‌های نمایشی هستند.
 
این بازیگر تئاتر خاطرنشان كرد: دانشجویان با همراهی مسئولان این دانشكده، گروه‌های نمایشی تشكیل داده‌اند و مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز قرار است به لحاظ فنی و آموزش‌های علمی، همكاری‌های مستمری با این گروه‌های دانشجویی داشته باشد.
وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر، این دانشكده قرار است سمیناری پژوهشی با موضوع ادبیات نمایشی ایران و جهان به صورت بین‌المللی در اواخر آذرماه امسال برگزار كند كه در این حركت نیز حوزه هنری همكاری و مشاركت خواهد داشت. روز گذشته جلسه‌ای با حضور خانم دكتر حق‌روستا رئیس دانشكده‌ زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، خانم دكتر اعظم لطفی از اساتید برجسته‌‌ دانشگاه، خانم دكتر حسینجانی مسئول دفتر ترجمه‌ حوزه هنری و ایوب آقاخانی مدیر دفتر مطالعات و پژوهش مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار شد و برای امضای تفاهم‌نامه‌ای برای همكاری‌های دوجانبه‌ مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دانشكده‌ زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران تصمیماتی اتخاذ شد.
 
زارعی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بین‌المللی تئاتر عاشورایی خبر داد و گفت: تلاش داریم با همكاری دانشكده‌ زبان، همایشی بین‌المللی با موضوع تئاتر عاشورایی برگزار كنیم. البته تلاش ما این است این مهم اتفاق بیفتد اما برای تحقق این خواسته باید عوامل بسیاری دست به دست هم بدهد تا شرایط فراهم شود. در هر صورت برای برگزاری چنین همایشی اقدامات ابتدایی در دستور كار قرار گرفته است.
 
وی تاكید كرد:‌ هدف ما این است گام‌های موثری در راستای منویات رهبری و خط مشی‌های حوزه هنری برداریم. از این رو آمادگی خود را برای همكاری و پشیبانی از فعالیت‌های نمایشی دانشجویان دانشكده‌های مختلف- تئاتری و غیر تئاتری- اعلام می‌كنیم.
 
كوروش زارعی در پایان گفت:‌ دانشجویان علاقه‌مند به هنر نمایش در رشته‌های مختلف را تشویق می‌كنیم تا به صورت جدی‌تر به علاقه‌مندی خود بپردازند و حاضریم پروژه‌های برتر دانشجویی كه با سیاست‌های حوزه هنری همسو باشند را تا مرحله‌ اجرای عمومی مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار