پس از انجام تحقیقات محرمانه؛

الریاض: مسئولان حادثه سقوط جرثقیل در مکه محاکمه می‌شوند

یک روزنامه سعودی از محاکمه چند مهندس و دو کارفرمای دولتی درخصوص حادثه سقوط جرثقیل در محوطه مسجدالحرام خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روزنامه محلی چاپ ریاض که سیاستهای دولت عربستان سعودی را بازتاب می‌دهد، در شماره امروز سه شنبه نوشت چند مظنون از جمله چند مهندس و دو کارفرمای دولتی در خصوص حادثه سقوط جرثقیل ساختمانی در محوطه مسجدالحرام در مکه در سال گذشته، که بر اثر آن ۱۰۷ زائر جان باختند، در دادگاه محاکمه خواهند شد. 

روزنامه عرب زبان الریاض در شماره امروز به نقل از یک منبع آگاه نوشت بازرسان و دادستان‌ها تحقیقات هشت ماهه خود را درباره پرونده سقوط جرثقیل ساختمانی در مکه تکمیل کرده‌اند.

 به نوشته این روزنامه، مراحل تحقیقات این پرونده به صورت محرمانه انجام شد و طی آن تعدادی مظنون مورد بازجویی و تحقیق قرار گرفتند. 

به نوشته الریاض پس از قرائت پرونده از سوی قضات، دادگاه در مرحله تصمیم گیری درباره تعیین تاریخ نخستین جلسه محاکمه مظنونان در طول چند روز آینده قرار دارد. 

به نوشته این روزنامه متهمان شامل چند مهندس و دو مقام دولتی می‌شوند که برای دو نهاد دولتی در مکه کار می‌کردند ولی در این گزارش به ماهیت اتهامات وارده یا تعداد افرادی که محاکمه می‌شوند اشاره‌ای نشده است. 

ماجرای سقوط این جرثقیل ساختمانی در مکه، برای آل سعود که خود را حافظ مقدس‌ترین اماکن اسلامی جهان معرفی می‌کند، بسیار گران تمام شد. 

دولت بلافاصله فعالیت گروه عظیم ساخت و ساز بن لادن را در عربستان سعودی که پیمانکار اصلی عملیات توسعه مسجدالحرام در مکه محسوب می‌شود، به حال تعلیق در آورد و برخی از مدیران ارشد آن را ممنوع الخروج کرد ولی این مجازات بعدا برچیده شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۲ تير ۱۳۹۵
خودشون پيچاش رو شُل گزاشتن ، حالا ميخوان يه محاكمه الكى راه بندازن سر و تهش رو هم بيارن. خَر خودتى وهابى.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ تير ۱۳۹۵
مرده شور خودتون محاکمتون رو بیرن...وهابی های کثیف...تف به ذاتتون
آخرین اخبار