شیراز؛

٥٠ هزار عنوان برنامه ویژه دهه کرامت

50 هزار عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: جلسه اعضای شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن شهید دستغیب آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مسئولان ارشد استان فارس از جمله آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و مسئولان دستگاه های عضو شورا هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان نیز در این مراسم حضور داشتند.
دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور ضمن حضور در این جلسه افزود: برای معرفی حضرت شاهچراغ (ع) به جهانیان باید تمام تلاش خود را بکنند.
حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی با یبان اینکه زندگی نامه و سیره شاهچراغ(ع) باید به زبان های دیگر ترجمه شود تا جهانیان با این شخصیت بزرگ آشنا شوند افزود: جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت هفته آینده در حرم مطهر رضوی و پس از آن در حرم مطهر حضرت معصومه (ع) برگزار می شود.
نماینده آستان مقدسه حضرت معصومه (س) با تشریح برنامه های این آستان در دهه کرامت گفت: در روز اول ذیقعده مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) کتابت قرآن توسط بانوان هنرمند برای نخستین بار انجام می شود.
حجت الاسلام سید محمد صادقی آرمان با بیان اینکه برنامه های مختلفی در طول دهه کرامت برای فارسی و غیر فارسی زبان ها در سنین مختلف کودک، جوان و نوجوان در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: برگزاری کارگاه های معصوم شناسی و کارگروه محتوایی نیز با شعار سال از اقدامات انجام شده است که به صورت بانک اطلاعاتی جمع آوری و برای استفاده تمامی نهاد ها و دستگاه ها در قالب سایت بارگذاری می شود.
در این جلسه که به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد، نماینده آستان قدس رضوی اظهار داشت: هزار و ۷۰۰ برنامه در این آستان در ایام دهه کرامت که شامل ۳۷ برنامه محوری که جزء برنامه های کلان مجموعه آستان قدس رضوی است برگزار می شود.
محمد حسن محمدیان افزود: کاروان « زیر سایه سار خورشید» در ١٢ کشور و ٣٠ شهر در خارج از کشور  و ٣٠٠ شهر داخل کشور در طول ایام دهه کرامت با همکاری امور مساجد و کانون های فرهنگی و هنری به اجرای برنامه خواهند پرداخت. اقداماتی نیز در راستای بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در روز ششم ذیقعده در برنامه ریزی های حرم قرار دارد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار