کشته و زخمی شدن 11 افسر پلیس در درگیری‌های ایالت تگزاس آمریکا

در درگیری میان نیروهای پلیس آمریکا و تظاهرکنندگان، پنج افسر پلیس در اثر تیراندازی افراد ناشناس کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان؛ شب گذشته در جریان تظاهرات در شهر دالاس در اعتراض به قتل دو سیاهپوست به دست پلیس، چند تک تیرانداز، به سمت نیروهای پلیس تیراندازی کردند و پنج مأمور پلیس را کشتند. دیوید براون، رئیس پلیس دالاس گفت تا این لحظه دست کم دو مظنون بازداشت شده اند و یک بسته مشکوک نیز نزدیک دومین فرد مظنون کشف شده و نیروهای خنثی سازی بمب در حال بررسی محتوای این بسته هستند.

رئیس پلیس شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرد نیروهای پلیس این شهر صبح امروز یک مظنون را بازداشت کرده اند که می گوید در همه جای این شهر در جنوب آمریکا بمب کار گذاشته است.

در پی دومین تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به طرف یک جوان سیاه پوست در دو روز گذشته، معترضان در شهرهی مختلف این کشور به خیابان ها آمدند تا خشم خود را اعلام  کنند.

این اعتراض ها،به شکلی صلح آمیز برگزار شد ولی وجود تنش آشکار بود.

پلیس روز چهارشنبه، فیلاندوکاستیل سی و دو ساله را به ضرب گلوله کشت. نامزد کاستیل چند دقیقه بعد تصاویر ویدئویی را از محل حادثه به صورت مستقیم در اینترنت منتشر کرد.

رسانه های محلی آمریکا گزارش کردند پلیس این کشور طی شش ماه اول امسال (2016 میلادی) 491 نفر را به ضرب گلوله کشته است که این آمار در مقایسه با سال پیش (2015 میلادی) که 465 نفر بود، افزایش یافته است.

این رسانه ها در گزارشی اعلام کردند تنها طی این هفته دو فرد سیاهپوست قربانی این تیراندازی های مرگبار بوده اند. طی دو سال مطالعه واشنگتن پست بر روی این موضوع مشخص شد :«سیاهپوستان در مقایسه با افراد سفید پوست دو برابر و نیم بیشتر هدف گلوله قرار می گیرند. حدود نیمی از افراد کشته شده سفید پوست هستند و نیمی دیگر را اقلیت ها تشکیل می دهند.»  
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن، در این گزارش آمده است :« کمتر از ده درصد افراد کشته شده، فاقد سلاح بودند و یک چهارم آنها را افرادی تشکیل می دهند که از سلامت روانی برخوردار نیستند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۵
لازم بود این اتفاق بیفته تا درس عبرتی برای نژادپرستان شود حالا بیشتر از همیشه واضح تر است که آمریکا ناقض تمام حقوق های بشر چه در خاک خود و چه در سایر کشور هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۸ تير ۱۳۹۵
مردم سیاهپوست امریکا اگر بخا هند میتوانندنظام پرولتاریای امریکا را نابود کنند اما با ید بخواهندوحکومت شیطانی صهیو نیستی امریکا را که محکوم به فناست زودتر از پیش نابود کنند
آخرین اخبار