کمک رسانی به یک میلیون سوری در مناطق غیرقابل دسترس

سازمان ملل اعلام کرد یک میلیون سوری درمناطق غیر قابل دسترسی تحت پوشش کمک رسانی قرارگرفته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نهاد کمک رسانی های اضطراری سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون یک میلیون نفر از ساکنان مناطق تحت محاصره و یا آوارگانی راکه درگذشته دسترسی به آن ها ممکن نبوده زیر پوشش کمک رسانی قرار داده اند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روزپنجشنبه به نقل از کمیته امداد های اضطراری سازمان ملل اطلاع داد که از آغاز سال جاری تاکنون درمجموع 94 کاروان کمکی این نهاد به مناطقی که در گذشته دسترسی به آن ها ممکن نبوده، ازجمله 19 هزار نفر ازساکنان اردوگاه پناهندگان فلسطینی یرموک ارسال کرده ودرمجموع نیاز های فوری 941 هزار نفر از آوارگان سوری ساکن این مناطق را بر آورده کرده است.

سخنگوی بان کی مون ازجمله به اقدامات انجام شده در ماه گذشته به 64 عملیات کمک رسانی هوایی از سوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل اشاره کرد ویاد آور شد که طی این عملیات هزار و 140 تن آذوقه و سایر اقلام مورد نیاز دراختیار ساکنان شهر دیر الزور قرار گرفته است.

بر همین اساس امداد گران سازمان ملل از اول ماه ژوئن تاکنون بیش از 42 هزار نفر از مردم نیازمند این مناطق را زیر پوشش کمک رسانی های اضطراری قرار داده اند و در نظر دارند این رقم را به 110 هزار نفر افزایش دهند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل به نقل از مسئولین کمیته کمک رسانی های اضطراری این سازمان به کمک هایی که با برقراری آتش بس های موقت در سوریه به ارسال کمک های انسان دوستانه به مناطق تحت محاصره کرده اشاره کرد و بار دیگر خواستار دسترسی بی قیدوشرط امدادگران این نهاد به بیش از 5 میلیون و 470 هزار نفر از زنان، مردان وکودکانی شد که درمناطق غیر قابل دسترس در این کشور زندگی می کنند و به کمک های فوری انسان دوستانه نیاز مبرمی دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار