کارگردان نمایش «کارت دعوت برای افتتاحیه من» مطرح کرد:

جُک‌های فضای مجازی در تئاتر هم رخنه کرده است

پیام نمایش «کارت دعوت برای افتتاحیه ی من» خودشناسی برای رسیدن به خداشناسی است .

نوید فرح مرزی، کارگردان نمایش «کارت دعوت برای افتتاحیه من» در گفتگو با خبرنگار  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه کلیت نمایش در شعر (در اندرون من خسته دل ندانم کیست / که من خوشم و او در فغان و در غوغاست) از حافظ، خلاصه می شود، بیان کرد: این نمایش قصه زندگی هنرمندی است که نقاشی هایش پس از مرگ او به نمایش گذاشته می‌شود و روحش در مراسم افتتاحیه جاری است، البته نقاشی نیمه تمامی هم دارد که در همان مراسم افتتاحیه تکمیلش می‌کند.

وی ادامه داد: به نوعی پیام نمایش خودشناسی برا رسیدن به خداشناسی است و همانطور که در دین ما تاکید شده اول خودت را بشناس از زمین بهره گیری کن تا به باور اصلی برسی و به خداشناسی کامل دست پیدا کنی.

فرح مرزی تصریح کرد :من تماشاخانه همای سعادت را برای اجرا انتخاب کردم چراکه معتقدم تئاتر را  باید در همه مناطق تهران گستره داد و فقط در یک نقطه متمرکر نشود. همچنین اکنون در مرحله پایانی تمرین وآماده سازی لباس و صحنه هستیم که بعد از بازبینی و انجام مراحل تایید اجرا از 25 تیرماه اجرای خود را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: نمایش «کارت دعوت برای افتتاحیه ی من» اثری کاملا سورئال و مبتنی بر موسیقی، نورپردازی که کل اجرا هم زیر نور ماورای بنفش صورت می‌گیرد و این نمایش مملو از نشانه ها و نمادهای اصیل ایرانی است که در ادب وهنر این سرزمین نقش مهمی دارد.

فرح مرزی گفت: خودم نقش نقاش را بازی می‌کنم و امیر تهرانی در نقش وجهی دیگر از نقاش بوده و ابراهیم زاده هم تابوی ذهن نقاش را بازی می‌کند و دیگر عوامل همچنین کارن همایونفر آهنگساز، فرشید حاجیان دستیار کار گردان، محسن زنجانی صحنه پرداز و مسعود غنی آبادی چهره پرداز از دیگر عوامل این اثر هستند.

وی با گلایه از کیفیت آثار روی صحنه اظهار داشت: متاسفانه این روزها نمایش های روی صحنه با گویش‌هایی که می‌تواند غیر از این باشد اجرا می شود در واقع همین جُک‌های که در تلفن‌های همراه و فضای مجازی دست به دست می‌شود به صحنه تئاتر نفوذ کرده مگر ما نمی‌گوییم که تئاتر محل  القای اندیشه و تفکر است پس چرا حالا به سطحی‌گویی و هجو تبدیل شده است .





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار