اوحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

15 مرداد آغاز ثبت نام اربعین/ ثبت نام در سماح تنها راه دریافت روادید

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اول مرداد فرخوان ثبت نام اربعین آغاز و از 15مرداد ثبت نام اصلی انجام می شود.

15 مرداد آغاز ثبت نام اربعین/ ثبت نام در سماح تنها راه دریافت روادیدسعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به ثبت نام اربعین 95، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده فراخوان ثبت نام اربعین از اول مرداد شروع می شود و متقاضیان اعزام می توانند از تاریخ 15مرداد با مراجعه به سایت سماح ثبت نام خود را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرخوان ثبت نام اربعین امسال سه ماه زودتر نسبت به سال گذشته آغاز شده است، افزود: جلسات ستاد اربعین با مسئولیت وزارت کشور در این وزارتخانه به طور منظم تشکیل می شود و سازمان حج و زیارت، کمیته اعزام زائران اربعین و بعثه مقام معظم رهبری کمیته فرهنگی را به عهده دارند.

اوحدی تصریح کرد: سامانه سماح که دارای 16قابلیت است از 15مرداد فعال است و متقاضیان می توانند از منزل یا محیط کار وارد این سامانه شده و ثبت نام خود را انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: امیدواریم کمیته کنسولگری که وزارت امور خارجه مسئولیت آن را به عهده دارد تا 15 مرداد هماهنگی های صدور روادید و هزینه آن را مشخص کند تا در سامانه سماح قید شود در غیر این صورت ثبت نام انجام می گیرد و هزینه روادید پس از تعیین شدن از زائران اخذ می شود.

وی ادامه داد: اول شهریور صدور روادید زائران اربعین در چهار کنسولگری عراق در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه و خوزستان آغاز می شود و از اول مهر صدور روادید در دفاتر کنسولگری در 20 شهر بزرگ کشور انجام می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از 2 میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت کنند، گفت: یکی از ویژگی های سامانه سماح این است که هیچ زائری بدون بیمه نمی تواند از کشور خارج شود بنابراین زائران باید از طریق همین سامانه بیمه خود را دریافت کنند ضمن اینکه زائران باید مرز خروجی و زمان رفت و برگشت خود را مشخص کنند چرا که در غیر این صورت امکان صدور روادید فراهم نمی شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که سامانه سماح به سیستم نیروی انتظامی متصل است زائران فقط در روزهای تعیین شده می توانند از مرز خارج شوند.

وی در خصوص زائرانی که می خواهند با خودروی شخصی به سمت مرز بروند، یادآور شد: سال گذشته این دسته از زائران با مشکل پارکینگ مواجه شدند اما امسال با وارد کردن شماره خودرو در سامانه سماح و مشخص کردن زمان ورود و خروج کشور، سامانه به صورت هوشمند پارکینگ را به این افراد معرفی می کند.

اوحدی بیان کرد: افرادی که می خواهند به عنوان خادم زائران در ایام اربعین خدمت رسانی کنند نیز می توانند با مراجعه به سامانه سماح اعلام آمادگی کنند تا اطلاعاتشان در اختیار ستاد بازسازی عتبات به عنوان کمیته اسکان و تدارکات قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: بر اساس مصوبات ستاد اربعین در وزارت کشور، تنها راه ثبت نام برای دریافت روادید فقط سامانه سماح است چرا که هدف این سامانه به منظور تسهیل اعزام و جلوگیری از سوء استفاده برخی در این زمینه است.

اوحدی یادآوری کرد: در حال حاضر ثبت نام در سامانه سماح هیچ هزینه ای ندارد و به هنگام صدور روادید مبلغ آن دریافت می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۵
قدم قدم با ی علم ایشاالله اربعین میام سمت حرم.
آقا زنده باشید خبر بسیار عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۵ تير ۱۳۹۵
خبر خوبی بود ..شب عید فطر کربلایی شد دلهامون..
Germany
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۵ تير ۱۳۹۵
کنار قدمهای جاده سوی نینوا رهسپاریم
اقا جان من دو سل پشت سر هم رفتم پیاده / با این خبر من و بردین به راه نجف کربلا(پیاده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۵
سلام
من دانشجو هستم و کارت پایان خدمت ندارم منم میتونم اقدام کنم؟؟؟
آخرین اخبار