بی‌بی‌سی: چرا آنگلا مرکل درباره برکسیت سکوت اختیار کرده است؟

بی‌بی‌سی در مطلبی به بررسی نیت صدراعظم آلمان درباره سکوت در برابر برکسیت پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه بی‌بی‌سی در مطلبی نوشت: موضع آنگلا مرکل صدراعظم آلمان -- درباره برکسیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سکوت است. وی از رهبران دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین اعضای کابینه خود نیز انتظار این سکوت را دارد تا به این ترتیب، آرامش و وحدت در این اتحادیه پا برجا بماند.

وی هفته گذشته در یک گردهمایی در بروکسل به سیاست‌مداران اروپایی توصیه کرد شورای بررسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا پاییز به تعویق اندازند. مرکل امیدوار است امسال خشم کشورهای اروپایی از "انگلیس ناسپاس" و همچنین نگرانی‌ها از پیامد خروج این کشور از اتحادیه فروکش کند.

اما با تمام هوشمندی مرکل، این سیاست‌مدار نکته‌ای را در نظر نگرفته است: هرچه زمان بیشتری سپری شود، اروپا در نگرش خود نسبت به برکسیت منسجم‌تر خواهد شد. مرکل معتقد است این اتفاق به وقوع نخواهد پیوست. اما به نوشته نویسنده این مطلب، مرکل می‌بایست در اینباره تجدید نظر کند. برای مثال، نخست‌وزیر آینده انگلیس که در ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 9 مهر) معرفی خواهد شد، نقشی پررنگ در انجام مذاکرات برکسیت خواهد داشت. تعطیلات تابستانی مرکل نیز برای تفکر بیشتر در اینباره به وی فرصت خوبی می‌دهد.

اما آنچه آنگلا مرکل را بیش از هر موضوع دیگری نگران کرده، نتایج نظرسنجی‌های جدید در آلمان است. رای دهندگان آلمانی همواره به عنوان مشتاق‌ترین حامیان اتحادیه اروپا به شمار می‌رفته اند. این در حالی است که نتایج همه‌پرسی‌ها در آلمان نشان می‌دهد اکنون 62 درصد آلمانی‌ها خواستار انتقال قدرت تصمیم‌گیری از اتحادیه اروپا به دولت آلمان هستند. آنگلا مرکل خود در سایه جنگ جهانی دوم، در بلوک کمونیست شرق زندگی کرده است. به همین دلیل، وی طرفدار سرسخت وحدت در اروپا است. اما وی از تقاضای مردم اروپا برای ایجاد تغییرات آگاه است.

روز شنبه این هفته، وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه‌هایی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرد در زمان بحران، قدرت را از کمیسیون اروپا به دست گیرند. وی تاکید کرد این روش برای حل بحران‌ها موثرتر است.

علاوه بر این، مرکل و دیگر رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با انتخاب مذاکره کننده ارشد برای مذاکرات برکسیت، خود نقش کمیسیون اروپا را زیر پا گذاشتند. این در حالی است که از کمیسیون اروپا انتظار می‌رفت به تنهایی در اموری از این دست، نقش ایفا کند. حال، منابع زیادی از جنگ قدرت کشورهای اروپایی با کمیسیون اروپا پس از لغو عضویت انگلیس در این اتحادیه خبر می‌دهند.

یکی از موارد دیگری که مرکل را به سکوت واداشته است، امید وی به روشن شدن ابعاد خسارات سیاسی و اقتصادی وارد شده به انگلیس در طی این مدت است. او امیدوار است بتواند از این مشکلات به عنوان هشداری علیه منتقدان اتحادیه اروپا استفاده کند و به مردم اروپا نشان دهد در صورت خروج کشورشان از اتحادیه، چه بر سرشان خواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۵ تير ۱۳۹۵
امپراتوری ، مالی و انحصاری تحت سیطره آلمان ( مستعمره صهیونیزم بین الملل ) در مسیر فروپاشی قرار گرفته است .
آخرین اخبار