مدیر تماشاخانه «سه نقطه» در نشست خبری مطرح کرد:

3 بار به مرز ورشکستگی رسیدم

سال 94 دردآور ترین سال از لحاظ بودجه بود و متاسفانه وزارت ارشاد به عنوان متولی فرهنگ در دولت هیچ حمایتی از بخش خصوصی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه صبح امروز با حضور محمد حسن نجفی رئیس جشنواره، رامین معصومیان دبیر دوره پنجم جشنواره در تماشاخانه بازیگاه برگزار شد.

بنابراین گزارش؛ محمد حسن نجفی مدیر تماشاخانه سه نقطه و رئیس جشنواره بازیگری ابتدا در مورد نحوه شکل گیری این مجموعه اظهار داشت: مدرسه تئاتر و تماشاخانه سه نقطه ابتدا سال 90 در مکانی در خیابان سی تیر شروع به کار کرد و بنا به شرایط مجبور شدیم سال 92 به این مکان فعلی در خیابان کواکبیان جابجا شویم. هدف اصلی این مجموعه را به دلیل ضعف در سیستم آموزشی هنر تئاتر در دانشگاه بر پایه آموزش قرار دادیم.

وی ادامه داد: تماشاخانه سه نقطه اولین مجموعه‌ای است که به عنوان فضای خصوصی کاربری اجرای نمایش برای عموم دارد. به دنبال اهدافمان در این تماشاخانه جشنواره بازیگری را برای ایجاد انگیزه راه انداختیم تا نتیجه آموزش در این مجموعه را طی این جشنواره مشاهده کنیم.

نجفی تصریح کرد: امیدواریم جشنواره در این سه روز یک جامعه آماری از سیستم های آموزشی به ما ارائه بدهد. همچنین در این جشنواره بابت تماشای آثار جشنواره از مخاطبان پولی گرفته نمی‌شود.

نجفی با ابراز گلایه از بحران اقتصادی و حمایت نکردن وزارت ارشاد از بخش خصوصی اظهار داشت: من برای برگزاری جشنواره بازیگری پوست انداختم. امیدوارم شرایطی بهتری برای ما رقم بخورد.

وی افزود: وزارت ارشاد و معاونت هنری تاکنون حمایت های لازم را از بخش خصوصی صورت نداده و احساس میکنم از بخش خصوصی به عنوان بهره بردار برای منافع خودشان استفاده می‌کنند و به طور کلی هیچ حمایتی از بخش خصوصی نمی‌کنند.

نجفی گفت: سال 94 برای ما درد آور گذشت 3 بار من به مرز ورشکستگی رسیدم. البته امسال هم دست پا شکسته پیش می‌رویم و سوالم این است که بودجه سالانه را چه کسی باید به ما بدهد؟

در ادامه نشست رامین معصومیان دبیر جشنواره در خصوص جزئیات برگزاری جشنواره اظهار داشت: این جشنواره پنج دوره با هدف ایجاد انگیزه برای همه موسسات و با رویکرد معلم محور کارش را آغاز کرد. البته در این دوره ما از همه شرکت کنندگان خواستیم تا با توصیه نامه از استاد راهنما وارد این جشنواره شوند.

وی ادامه داد: 250 اثر از سراسر کشور آثارشان را ارسال کردند که در نهایت 110 اثر انتخاب شدند و باز هم از این 110 اثر 20 اثر به صورت مستقیم و ۱۵ اثر به صورت مشروط به بازبینی مجدد پذیرفته شدند اما به طور کل 17 اثر در بخش مونولوگ و 7 اثر نمایش های چند نفر از 20 تیر به مدت سه روز با یکدیگر رقابت می کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار