اصفهان؛

7 پایگاه تابستانی در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در سمیرم فعالیت می کنند

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش وپرورش سمیرم از اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان در پنج پایگاه تابستانی و 2 کانون فرهنگی، هنری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا انصاری‌پور از اجرای  طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: پنج پایگاه تابستانی و 2 کانون فرهنگی هنری در شهرستان سمیرم پذیرای دانش‌آموزان و اولیای آنان است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ این پایگاه‌ها از اول تیرماه شروع و تا پایان مردادماه ادامه دارد، گفت: پایگاه‌های تابستانه سمیرم در رشته‌های فرهنگی، هنری، مهارتی، مشاوره‌ای، ورزشی و آموزش قرآن فعالیت می‌کنند که دانش آموزان و خانواده‌های آنان نیز با توجه به علاقه و توانمندی‌های خود می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های پایگاه‌های اوقات فراغت، افزود: رویکرد آموزش و پرورش در این برنامه‌ها افزایش شادابی و نشاط و کسب مهارت در دانش‌آموزان است.

این مسؤول ادامه داد: ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، اجتماعی، علمی، مهارتی، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و خانواده‌ها، تقویت روحیه خودباوری و مسؤولیت‌پذیری دانش‌آموزان و نیز تداوم فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی سال تحصیلی در ایام تابستان و توجه به رشد همه جانبه شخصیت آنان از دیگر اهداف فعالیت‌ پایگاه‌های تابستانه اوقات فراغت است.

انصاری‌پور تصریح کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 200 نفر در این پایگاه‌ها فعالیت کردند که پیش بینی می‌شود امسال استقبال 10درصد افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به پیامدهای به کارگیری شبکه‌های اجتماعی در خانواده‌ها و تاثیر آن‌ها بر نوجوانان افزود: در جهت استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی مناسبت‌ترین راه برای پیشگیری از کارکردهای منفی این فضاها کسب آگاهی و سواد رسانه‌ای است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سمیرم اذعان کرد: در همین راستا در پایگاه‌های تابستانه اوقات فراغت کارگاه‌های آموزشی «مدیریت رسانه» با رویکرد مدیریت فضای مجازی برای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های تابستانه در کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های تابستانه آموزش وپرورش اردوهای تفریحی، آموزشی، نمایشگاه و نیز بازدید‌های علمی به صورت رایگان برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.



انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار