سفر جان کری به رم برای دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با نتانیاهو و گفتگو در خصوص راه های ازسرگیری مذاکرات صلح راهی ایتالیا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با بنیامین نتانیاهو به منظور بررسی راه های از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و بحران سوریه، واشینگتن را به مقصد رم ترک کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری روزهای یکشنبه و دوشنبه در پایتخت ایتالیا حضور خواهد داشت و در آنجا با نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار می کند.

یک مسئول آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود جان کری و بنیامین نتانیاهو قصد دارند مسائل مختلفی از جمله بحران سوریه، تحولات منطقه و تلاش های جاری برای ایجاد دو دولت را در سرزمین های اشغالی مورد بحث و بررسی قرار دهند.

همچنین یک مسئول اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود روز چهارشنبه اعلام کرد نتانیاهو و جان کری در خصوص مسائل مرتبط با صلح و امنیت به بحث خواهند نشست.

طبق اعلام ناظران، این نشست پیش از انتشار گزارش کمیته چهارجانبه صلح در خاورمیانه (متشکل از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) در خصوص راههای ازسرگیری مذاکرات صلح برگزار می شود.

انتظار می رود این کمیته در گزارش خود از سیاست رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی انتقاد کند. جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفته بود:  گزارش کمیته چهارجانبه شامل توصیه هایی است که به روشن شدن بحث های بین المللی در خصوص بهترین راه حل ها برای ایجاد دو دولت کمک می کند.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار