آبادان؛

مطلوب نبودن وضعیت آب در حوزه روستاهای آبادان

وضعیت آب در روستاهای آبادان مطلوب نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار آبادان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد،این شهرستان گفت: در این زمینه ابتدای سال جاری طرحی را به عنوان آب، نخستین و مهمترین چالش شهرستان آبادان تهیه و به استانداری خوزستان ارائه کردیم.

عزیزاله شهبازی افزود: برای ترمیم شبکه آبرسانی، ایستگاه های تقویت فشار، ترمیم و نوسای شبکنه آبرسانی نیاز به اعتبار ویژه ای است که تامین و تخصیص آن به نگاه ویژه مسئولان استان بستگی دارد.

وی گفت: پیشتر از روسای شوراهای اسلامی روستاهای ۲۵ گانه و دهیاران بخش مرکزی خواسته شده تا از نزدیک و به طور چهره به چهره نسبت به طرح مسائل و مشکلات حوزه خود اقدام کنند.

فرماندار آبادان افزود: حدود ۱۷ درصد از جمعیت شهرستان آبادان در روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار زندگی می کنند که به رغم وجود مشکلات برای ماندگاری جمعیت در این روستاها تلاش های زیادی انجام شده است.

شهبازی از تولید کشاورزی، به عنوان یکی از راهبردهای دولت تدبیر و امید به جهت ماندگاری جمعیت روستاها نام برد و گفت: رونق اقتصادی، ثبات و توسعه متوازن در کشور از جمله پیامدهای مثبت این اقدام به شمار می رود.

وی با اشاره به وجود رضایتمندی نسبی از وضعیت برق در روستاهای آبادان و تولید ۸۲۰ مگا بایت برق در طول شبانه روز در شهرستان آبادان افزود: در زمان حاضر میزان اوج بار مصرفی برق بین ۴۲۰ تا ۴۳۰ مگابایت است که امکان خدمات دهی ۴۰۰ مگابابت برق دیگر وجود دارد.

مشکلات روستائیان در حوزه های آب کشاورزی و آشامیدنی، ساخت و سازهای روستایی، برق، گازرسانی، فضای آموزشی، خرید تضمینی خرما، بیمه ی روستایی، سلامت و درمان، امنیت، مخابرات و غیره مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد تا کارگروه تخصصی چندگانه مسائل روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار با حضور مدیران دستگاههای مربوطه، نماینده دهیاران، معاونان فرماندار و روسای دفتر نمایندگان مجلس در جهت حل مشکلات هر حوزه تشکیل و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، وضعیت آب ، روستا ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.