وزیر دفاع فرانسه: انگلیس نباید در مسائل نظامی تسلیم وسوسه گری و عقب نشینی راهبردی شود

ژان ایو لودریان اعلام کرد انگلیس به رغم تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا، باید یک «شریک مرجع» در زمینه مسائل دفاعی باقی بماند.

وزیر دفاع فرانسه: انگلیس نباید در مسائل نظامی تسلیم وسوسه گری و عقب نشینی راهبردی شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع نزدیک به ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه اعلام کردند انگلیس به رغم تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا، باید یک «شریک مرجع» در زمینه مسائل دفاعی باقی بماند و تسلیم وسوسه گری و «عقب نشینی راهبردی نشود».

منابع نزدیک به ژان ایو لودریان با اشاره به این که انگلیس در زمینه مسائل دفاعی یک شریک مرجع است گفتند منافع ما در این است که انگلیس به عنوان شریک مرجع باقی بماند.

همین منبع افزود انگلیس یکی از تنها شرکای اروپایی فرانسه است که در عین حال توانایی و تمایل آن را دارد تا یک سیستم دفاعی معتبر و فعال را در سطح بین المللی حفظ کند.

به علاوه منابع نزدیک به وزیر دفاع فرانسه با اشاره به طرح های مشترک موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین جنگی میان انگلیس و فرانسه گفتند انگلیس در صورت لزوم، قادراست تا در خارج از کشور مستقر شود و یا همکاری های صنعتی سطح بالایی را توسعه دهد.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد در زمینه دو جانبه، روابط نزدیک در زمینه دفاعی حفظ خواهند شد.

توافقنامه  لنکستر هاوسLancaster House که فرانسه و انگلیس آن را در سال 2010 امضا کردند تشکیل یک نیروی اعزامی مشترک و همکاری صنعت دفاعی را پیش بینی می کند.

ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه از مدت ها پیش خواستار تقویت پشتیبانی مالی عملیات نظامی اتحادیه اروپا است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار