اصفهان؛

اثر هنری "رویای یک عارف" در موزه هنرهای معاصر رونمایی شد

رویای یک عارف، آخرین اثر استاد علی خوشنویس‌زاده، هنرمند مطرح معرق سوخت اصفهان در موزه هنرهای معاصر رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وبنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، آخرین اثر استاد علی خوش‌نویس‌زاده، هنرمند مطرح کشور و شهر اصفهان با نام "رویای یک عارف" در موزه‌ هنرهای معاصر و با حضور شهردار اصفهان و همچنین جمعی از هنرمندان و شهروندان این شهر رونمایی شد.
اثر هنری "رویای یک عارف" که با تلاش فراوان خوش‌نویس‌ زاده ساخته شده، یک اثر در رشته هنری سوخت معرق و منبت چرم است، به گفته خوشنویس‌زاده، شروع کار این اثر از سال 1392 بوده و با تلاش حرفه‌ای این هنرمند اصفهانی در سال 1395 به پایان رسیده است.
این اثر با اندازه 134 در 207 سانتیمتر شامل مجموعه‌ای از هنرهای طراحی شامل نقاشی، تذهیب، تشعیر، منبت چرم، معرق چرم، چینی، خوشنویسی و طلاکوبی است.
محمد رضا رهبری، مدیر موزه هنرهای معاصر با اشاره به خلاقیت بالای استاد خوش‌نویس‌زاده درباره رونمایی از اثر این هنرمند گفت: خوشحال هستیم که توانستیم افتخار رونمایی از آثار خلاقانه استاد علی خوش‌نویس‌زاده همراه با آخرین اثر وی به نام "رویای یک عارف" را در موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان داشته باشیم، آخرین اثر ایشان که در فروردین امسال به پایان رسید، دارای خصوصیات منحصر به فرد از جمله ابعاد بزرگ و پختگی نسبت به زمان‌های گذشته و کامل بودن اثر است.
مدیر موزه هنرهای معاصرتصریحکرد: دراینرشتههنریدراصفهانتنها 2 هنرمند مشغول به فعالیت هستند که یکی از این هنرمندان، استاد خوش‌نویس‌زاده است. با توجه به این موضوع، سعی شد علاوه بر نمایش این آثار، هنر شاخص سوخت معرق را نیز به شهروندان معرفی کنیم زیرا در صورت عدم معرفی چنین رشته‌های هنری، این هنرها به دست فراموشی سپرده می‌گردد.
دکتر مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان، پیرامون رونمایی از اثر رویای یک عارف و قدردانی از هنرمندان گفت: اثر هنری رویای یک عارف یک اثر بی‌نظیر و تاریخی به حساب می‌آید؛ در واقع آثار هنری به همان اندازه که زیبایی را به انسان منتقل می‌کنند، از یک هنرمند انرژی و کار می‌گیرد و باید به این موضوع توجه بسیاری صورت داد.
وی افزود: به نظرم اثر رویای یک عارف یک اثر بسیار زیبا و قوی به شمار می‌رود که من به خاطر خلق چنین اثر گران‌ مایه‌‌ای از استاد خوش‌نویس‌زاده تشکر فراوان می‌کنم.
علی خوش‌نویس‌زاده، خالق اثر رویای یک عارف که در سال‌های گذشته فعالیت‌های هنری مطرحی از خود به نمایش گذاشته درباره حضور در این نمایشگاه گفت: من از کودکی نزد پدر خود این هنر را آموختم و اکنون بیش از 50سال از فعالیت من در این رشته می‌گذرد که بسیار خوشحال هستم که این هنر را آموخته و می‌توانم این آثار را خلق کنم.
وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند این هنر را به شهروندان اصفهانی بشناساند و همچنین مسئولان را به فکر درباره گسترش هنر سوخت معرق بیاندازد.
به گفته این هنرمند اصفهان، مهمترین ویژگی یک حکومت، می‌تواند توجه آن به هنر باشد همانطور که با نگاه کردن به ادوار گذشته می‌توان دوره صفویه را مشاهده کرد که در این دوره توجه ویژهای به این هنر شده است و اکنون نیز تنها به نیکی از دوره صفویه یاد می‌شود.
گفتنی است؛ اثر "رویای یک عارف" تا 18 تیرماه در محل موزه هنرهای معاصر واقع درخیابان استانداری مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.