ارومیه؛

طهارت روح و سلامت روان با روزه داری

روزه داری موجب طهارت روح و سلامت روان می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت السلام و المسلمین سجاد بیگی معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در خصوص ماه مبارک رمضان گفت:

در ماه مبارک رمضان به چند چیز توصیه شده است که ثواب روزه را دو چندان می کند و موجب طهارت روح و سلامت روان می شود مخصوصا روزه داری در روزهای گرم و طولانی اراده انسان را بالا می برد و مقاومت انسان را در برابر حوادث ومشکلات و پیچیدگی های زندگی بالا می برد .

لازم می دانم به مواردی چند اشاره نمایم :موردی که پیامبر (ص) و ائمه معصومین به آن عمل می کردند و توصیه های فراوانی شده است ،قرائت قرآن است که حضرت پیامبر       می فرماید : إِنَّ هَذِهِ الْقُلُوبَ تَصْدَأُ كَمَا يَصْدَأُ الْحَدِيدُ " ، قَالُوا : يَا رَسُولَ اللَّهِ فَمَا جَلَاؤُهَا ؟ قَالَ : " تِلَاوَةُ الْقُرْآنِ

همانا قلب ها زنگ می زند مانند زنگ زدن آهن و سوال شد که چه چیز جلا میدهد قلب را، پیامبر جواب می دهد که تلاوت قرآن .

تلاوت قرآن خانه های مومنین را نورانی می کند و در هر خانه ای که بیشتر قرآن تلاوت شود خیر و برکت و رحمت در آن خانه بیشتر می شود . در روایات بیشتر اشاره شده است به قرائت هر آیه در ماه مبارک رمضان که برابر با ختم قرآن می باشد .

دومین نکته در این ماه خواندن نمازهای مستحبی است مخصوصا نماز شب ، که توانمندی معنوی انسانها را بالا می بردو سیره ائمه و معصومین و انبیاء و اولیاء و علما بر این بوده است که عبادت های شبانه و تنهایی انجام می دادند و یکی از راه های رسیدن به معنویت و کرامت خواندن نماز شب می باشد .

از حضرت امیر المومنین علی (ع) روایت است که اطعام کنید و انفاق کنید هرچند اموالتان کم باشد که این اطعام و انفاق به کمی مالتان برکت خواهد داد.

 امام هادی (ع) می فرماید: بکم اخرجنا الله من الذل و فرج عنا غمرات الکروب

بوسیله ائمه ،خداوند ما را از خواری نجات داد و موج های گرفتاری را برطرف کرد .

 این حدیث تشویق می کند به اینکه توسلات ما مورد توجه ائمه قرار می گیرد و انسان  امید پیدا می کند که با وجود ائمه و توجه آنها ، خداوند بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد .

از اعمال ارزنده با ارزش در این ماه توسل به اهل بیت می باشدو بسیاری از اعمال دیگری که معمولا در کتب معتبر ما به آن اشاره شده است .

انتهای پیام/س

برچسب ها: طهارت ، سلامت ، دانشگاه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.