شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش اعضای شورا یک خطای مدیریتی است/شهرداری به نظارت بیشتری احتیاج دارد

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت:کاهش اعضای شورای شهر یک خطای مدیریتی بوده چرا که با این اتفاق، شورا نمی تواند انتظاراتی که آنها برای نظارت از شهرداری دارند را برآورده کند.

کاهش اعضای شورا یک خطای مدیریتی است/شهرداری به نظارت بیشتری احتیاج داردمجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصویب کاهش اعضای شورای شهر تهران از 31 عضو به 21 عضو در مجلس خبرگان، اظهار داشت: این تصمیم گیری بر اساس کار غیر کارشناسانه، غیر منطقی و غیر کاربردی بوده است.

وی با بیان اینکه مکرر در خصوص عدم کاهش اعضای شورای شهر تلاش می کنیم، افزود: زمانی که از 15 عضو به 31 نفر افزایش پیدا کردیم، توانستیم کمیسیون ها را از 3 به 6 کمیسیون افزایش دهیم و به نوعی دست اعضای کمیسیون ها و کمیته ها را برای رسیدگی بیشتر، باز کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر شورای شهر برای رسیدگی و نظارت بر عملکرد شهرداری وقت کم می آورد، گفت: امروزه بر اساس قانون ما موظف هستیم برای رسیدگی به امور شهر 70 ساعت وقت صرف کنیم اما بنده به دلیل  انبوه کار بیش از 230 ساعت وقت صرف می کنم، چراکه شهرداری تهران با داشتن این تعداد شرکت، موسسه، مناطق و معاونت های مختلف به اندازه 5 وزارت خانه، بسیار گسترده است.

شاکری با بیان اینکه با تصویب کاهش اعضای شورای شهر تهران در حق شهر تهران جفای بزرگی کرده اند، تصریح کرد: این کار یک خطای مدیریتی بوده چرا که با این اتفاق، شورا نمی تواند انتظاراتی که آنها برای نظارت از شهرداری دارند را برآورده کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها بودجه فرهنگی شهرداری تهران دو برابر تمام بودجه صدا و سیما است، گفت: بودجه وزارت ارشاد 600 میلیارد تومان برای کل کشور است، در حالی که بودجه فرهنگی شهرداری تهران هزار و 500 میلیارد تومان و کل بودجه شهرداری نیز حدود 18 هزار میلیارد است و با کاهش اعضاء بدون شک کار رسیدگی بر این بودجه سخت می شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه عدد بودجه عمرانی کل کشور به بودجه شهرداری تهران بسیار نزدیک است، یادآور شد: بدون شک بودجه ای با این رقم، نیاز به نظارت بیشتری دارد به همین دلیل بنده تعجب می کنم از دوستان مجلس که چگونه با عدم مشورت با اعضاء، با تصویب پیشنهاد دولت، دست شهرداری تهران را بستند.

شاکری اضافه کرد: متاسفانه بعد از تصویب پیشنهاد واریز درآمدهای شهرداری به خزانه دولت و گرفتن بودجه برای شهر از این خزانه، شهرداری نابود می شود و دیگر شورای شهر معنایی نخواهد داشت چراکه وقتی بودجه به صندوق دولت برود، بر اساس اولویت های دولت، در وزارت کشور برای آن تصمیم گیری می شود و بدون شک در آنجا هیچ بودجه ای برای شهر باقی نمی ماند.

وی گفت: تصمیم گیری برای کاهش اعضای شورای شهرها، بسیار نادرست بوده و بدون تردید تبعات آن در آینده مشخص می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار