اصفهان؛

آزادی بیش از 5000 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان اصفهان

به همت ستاد دیه استان تاکنون زمینه آزادی بیش از 5 هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در زندان های استان اصفهان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان دیشب در جشن گلریزان که در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در سال 69 ستاد دیه کشور به فرمان شهید لاجوردی تأسیس شد که هرساله با برپایی جشن گل‌ریزان در سراسر کشور زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد فراهم می‌کند.

مصطفی کیشایی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ستاد دیه زندانیان جرائم غیر عمد در سال 80 به کمک خیرین خیراندیش اصفهان تأسیس شد که تاکنون زمینه آزادی بیش از پنج هزار زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان فراهم شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه خیرین همواره در کارهای خیر پیش‌قدم هستند، تأکید کرد: گروهی از زندانیان به دلایل غیر عمد و یا بدهی مالی زندانی شده‌اند که علاوه بر این، خانواده‌های آنان نیز به تبع دچار مشکلات شده‌اند.

کیشایی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان فرهنگ صلح و سازش حاکم است، گفت: سال گذشته در جشن گلریزان 79 میلیون تومان جمع‌آوری شد که 60 میلیون تومان این مبلغ وصول شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ  166 میلیون تومان کمک بلاعوض استان، 114 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد و 336 میلیون تومان از سوی ستاد دیه تهران کمک شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان بابیان اینکه در ماه رمضان سال گذشته با جمع‌آوری 22 میلیون تومان زمینه آزادی 18 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در زندان گلپایگان فراهم شد، خاطرنشان کرد: مبلغ بدهی این افراد به میزان 2 میلیارد و 622 میلیون ریال بود که یک میلیارد و 93 هزار ریال آن با گذشت شاکیان کسر شد و مبلغ یک میلیارد و 529 میلیون ریال با کمک خیران و ستاد دیه پرداخت و زندانیان از بند رهایی یافتند.

کیشایی با بیان اینکه هر مبلغی که در جشن گلریزان جمع‌آوری شود برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در زندان همان شهرستان هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: توسط ستاد دیه استان 20 میلیون تومان برای آزادی زندانیان شهرستان کمک می‌شود و 2 زندانی در بند زندان گلپایگان آزاد می‌شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.