پاسخ سوالات خود در زمينه "بیماری های گوارشی" را از اينجا بخوانيد(سری دوم)

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، توسط "متخصصین گوارش " پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ  سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، منتشر شد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری های گوارشی" كه توسط  ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش  و پیمان ادیبی متخصص گوارش داده شده است، به شرح زیر است:

مصرف امپرازول آری یا خیر؟
پیمان ادیبی فوق تخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: اگر بیماری لازم است با نظر پزشک برای مدت طولانی دوره بیش از 6 ماه امپرازول یا ترکیبات مشابه آن را مصرف کند لازم است به توصیه‌های پزشکی برای مصرف مکمل‌های غذایی،‌ویتامین‌D ،‌ویتامین‌های گروه B و منیزیم پایبند باشد. 

وی افزود: به اندازه کافی تحرک داشته باشد و طبق دستور پزشک دوز دارو تنظیم گردد چون این بیماران اغلب مبتلا به برگشت ترشحات معده به مری و یا رفلاکس هستند . 

ادیبی تصریح کرد: گروهی از این بیماران که التهاب بافتی در معده دارند مصرف این دارو یک الزام است و بیمار نباید به خاطر ترس از عوارض احتمالی اندک دارو از مصرف آن خودداری کند. 

نفخ روده چیست‌؟ 
پیمان ادیبی متخصص گوارش درباره نفخ روده گفت: نفخ روده که به صورت اتساع سراسر شکم و افزایش گاز در روده‌ها خود را نشان می‌دهد در مرحله ابتدایی از اصلاح شیوه زندگی برای این افراد استفاده می‌شود. 

وی تصریح کرد: برای این بیماران آزمایش تشخیصی و درمانی تجویزو برای  دو هفته لبنیات از سبد غذاییشان حذف می‌شود .پس از این مدت دوباره شروع به مصرف لبنیات کرده اگر علائم ادامه داشت برای تنظیم رژیم غذایی با متخصص تغذیه مشورت کنید. همچنین حجم غذایتان راکم و به آرامی را به اتمام برسانید . از خوردن غذای چرب، مانده ،گرم شده و پرخوری اجتناب کنید. 


درد شدید روده به هنگام اجابت مزاج 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: درد نشانه‌ای از روده‌ای حساس یا تحریک پذیر یا IBS است که درسوالات قبلی به آن اشاره شد . 

اسپاسم و تیر کشیدن در معده به هنگام روزه داری 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: حتما به پزشک متخصص مراجعه شود. 

درد معده پس از خوردن غذا 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: درد قبل و بعد از خوردن غذا در معده ،‌احساس سنگینی  و پری ،‌ عدم امکان خوردن یک وعده کامل غذا نشانه‌ای از سو‌ءهاضمه است.

میکروب و ورم معده چیست؟ 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: اکثر بالغین ایرانی ناقل میکروب و ورم معده هستند. وجود میکروب معده چه در آزمایش چه در نمونه برداری و حتی درآزمون‌های غیر مستقیم مانند تنفس ،‌به معنی بیماری نیست و اگر بیمار شرایط درمان را ندارد لازم نیست تحت درمان آنتی بیوتیک قرار گیرند . 

وی اظهار کرد: برخی برای حذف یک بیماری مانند زخم معده یا اثنی عشر فعال که در آندوسکوپی یا عکس اثبات شده و برخی برای پیشگیری تحت درمان قرارمی‌گیرند مانند افراد با سابقه فامیلی سرطان معده، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک برای میکروب معده توصیه نمی‌شود. توجه کنید که آزمایشات خونی سطح واکنش بدن به میکروب را نشان می‌دهد. همچنین بالا یا پایین رفتن مقدار آن ارزش زیادی نداشته و در پیشگیری وجود یا عدم وجود میکروب از آزمایشات خون را نمی‌توان اثبات کرد.  

اسهال طولانی مدت و کلنوسکوپی  
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: کلنوسکوپی تشخیص درمان نیست حتما به پزشک مراجعه شود. 

آب خوردن و حالت تهوع 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: جزئی از علائم سو ء هاضمه بوده و کم کردن حجم مایع و استفاده از آب ولرم رفع می شود. 

بواسیر، خونریزی هنگام اجابت مزاج  
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: بیماران مبتلا به یبوست با علائم اختلال دفع ،دیر به دیر دستشویی رفتن، مدفوع سفت، مستعد علائم بیماری های اطراف مقعد نیز هستند ،  مدفوع سفت همراه با زور زدن باعث خراشیدگی در مقعد یا شقاق یا ترک یا فیشر می شود با این عمل احتمال برجسته شدن عروق وریدی مقعد که هموروئید نامیده می شود زیاد است. 
وی ادامه داد: گه گاهی این عروق پاره شده خونریزی می کندوجود عروق بواسیر خطر عمده ندارد. یک سوم مردم هموروئید دارند. 

مشکل مری همراه با بلع 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: احساس گیر کردن غذا در هنگام بلع یک یافته مهم طبی است و حتما باید توسط پزشک با روش های مناسب مانند آندوسکوپی بررسی شود. 

بارداری و سوزش سردل 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: بسیاری از خانم های باردار که ممکن است تا نیمی از چنین زنان را در بر بگیرد دچار سوزش سر دل ، ترش کردن و تهوع باشنداین علائم به علت تغییرات هورمونی بارداری در سه ماهه اول و حجم رحم و جنین در سه ماهه سوم است، اجتناب از خوردن چای، قهوه، غذای پرچرب، پر ادویه و مصرف غذا در حجم کم و دفعات زیاد این علائم را کاهش می دهد. 

وی افزود: این بانوان در ابتدای صبح و در انتهای شب یک تکه کوچک نان خشک یا بیسکویت شور و گاهی 3 تا 5 قاشق آنتی اسید پس از غذا برای کاهش علائم استفاده کنند، در صورت ادامه این علائم با پزشک خود مشورت کنند. 

پرخوری و لاغری 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: به پزشک تغذیه مراجعه شود.
 
تغییر رنگ صورت به دلیل کم خونی
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: به پزشک متخصص خون و آنکولوژیست مراجعه شود.

احساس مسمومیت پس از صرف صبحانه 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: تهوع پس از غذا می تواند به علت رفلاکس یا برگشت ترشحات اسیدی معده به مری یا سوء هاضمه باشد اگر این علائم بیش از یک ماه به طول انجامد یا فرد بالای 50 سال باشد یا همراه با استفراغ مکرر و مشاهده خون در استفراغ ، مدفوع سیاه و شل باید در اسرع وقت جهت اندوسکوپی با پزشک مشورت کند. 

انگل درمان شده و عدم وزن گیری 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: به پزشک تغذیه مراجعه کنید. 

کبد چرب و درمان 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: تظاهر کبدی چاقی است، یعنی اضافه وزن باعث تجمع چربی در احشاء داخلی است که بزرگترین آن کبد است درمان دارو نیست بلکه تغییر شیوه زندگی با کاهش وزن است. 

بیماران قند سحری چه بخورند؟
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: به متخصص غدد و متابولیسم مراجعه کنید . 

دل درد زیر ناف 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: مشکوک به روده تحریک پذیر یا IBS می باشد. 

خارج کردن کیسه صفراو غرش روده 
پیمان ادیبی متخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: پس از جراحی شکم مانند خارج کرن کیسه صفرا نشانه های سر و صدا و نفخ، درد و دل پیچه ممکن است به علت روده حساس باشد. 
پیشگیری از سرطان گوارش 
ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: سرطان کلون با تست ژنتیکی مشخص می شود. کسانی که زیر 50 سال هستند با آزمایش نمونه بافت سرطانی ،(آزمایش NSR) نمونه بافتی برداشته و اگر مثبت باشد آزمایش کلونسکوپی انجام دهند این عارضه از یک پلیپ آغاز و به سرطان تبدیل می شود. اگر زمینه ارثی وجود دارد حتما کلونسکوپی انجام دهید. 
سرطان معده و پیشگیری از آن 
ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: سرطان معده ارثی با آزمایش ژنتیک مشخص و اگر یکی از افراد درجه اول مبتلا به این سرطان بود، در سنین پایین آندوسکوپی انجام دهید در صورت مشاهده میکروب هلیکوباکتر درمان را آغاز کنید. 

شلی دریچه معده 
ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: شلی دریچه معده باعث رفلاکس و التهاب مری می شود. از خوردن غذای حجیم و پرچرب پرهیز کنید. 

روده عصبی چیست؟ 
ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: روده عصبی یا IBS روده تحریک پذیر است که 20 درصد از افراد جامعه با حساسیت بیش از حد گیرنده روده درد شکم، اجابت مزاج ، مدفوع تکه تکه، کف و بلغم و غرغر شکم مواجهند که با نوع تغذیه ، پرهیز از مصرف نخود، باقلا، عدس، آش رشته، نوشابه های گاز دارد ، لبنیات همراه با لاکتاز ، استرس و استفاده از داروهای کاهش اسپاسم از این عارضه پیشگیری کنند. 

آنزیم های کبدی و افزایش آن 
ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: آنزیم کبدی علل مختلفی دارد و این عارضه ناشی از چاقی می باشد. لذا ضرورت دارد کسانی که با سندروم متابولیک ، (فشارخون، دیابت، چربی ) مواجه هستند از خوردن غذاهای چرب ، شیرین خودداری و با روزانه نیم ساعت ورزش که افزایش ضربان قلب را به همراه داشته باشد این بیماری را درمان کنند. 

رفلاکس صفرا چیست؟ 
ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: رفلاکس صفرا برگشت ترشحات صفراوی از صفرا به معده می باشد که به جای اسید مواد قلیایی برگشت می کند که گاستریت یا التهاب معده را در پی دارد . 

سنگ کیسه صفرا و درمان 
ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش در پاسخ به این سوال گفت: سنگ کیسه صفرای بدون علامت نیاز به جراحی ندارد. اگر اندازه سنگ از 3 سانتی متر بزرگتر باشد و یا دور کیسه صفرا را آهکی کرده و بیمار با شرایط عدم دسترسی به پزشک مواجه باشد سنگ خارج می شود در غیر اینصورت نیازی به عمل ندارد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۴:۵۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
من مشکل معده دارم ورم کرده چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سلام دخترم من ۵ سال ونیم دارع الان دوهفته س درد دور ناف دارع سون کردم هیچ مشکلی ندارع دکتر متخصص گوارش اطفال بردم گفته باید اندروسکوپی با بیهوشی انجام بده پدرش نمیزاره ایا در این سن انجام این کار لازم است وخطری برا بچه ی من ندارع خواهشن عاجزانه به من پاسخ بدید خدا خیراتان بدع
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۲۲:۰۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید دختر من۲۳سالشه و۵ساله که رفلاکس معده داره هر نوع قرص ودارویی هم استفاده کرده ولی فایده ای نداشته سه بارم آندوسکوپی داده آندوسکوپی اخر دکتر گفت که التهاب معده داره و بوی بد دهان آیا بوی بد دهان مال التهاب معدشه یا نه از قرص مترونیدازولم استفاده کرده فایده ای نداشته باید چی استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سمت راسته معده درد،بگیره علت چبست؟
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۰۰:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام دخترم ۱۰ساله هست وخیلی کم اشتها وهمیشه میگه حالت تعوع واستفراق دارم دکتر بردم دارو دادمدتی خوب بود ولی باز همون حالتو داره راهنمایی بکنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۳:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
مشکل بلع احساس توده درگلو وگلودرد،خشکی گلو .بادگلودادن واحساس بادگلو وسنگینی در انتهای قفسه سینه بعدازصرف غذا وحتی مایعات . تنگه نفسی بعضی اوقات.
مشکل سوزش وزخم مقعد هنگام اجابت مزاج وگاهی دل پپیچه ونفخ دارم
نولپازا۴۰ میخورم لووتیروکسین کلسیم کلستریول چون عمل تیرویید کتومی کردم دوسال پیش الان ۲۹سالمه
دمپریدون،قاموتدین ، لانسوپرازول،پومادهمرکس
قرص دایمولاکس میخورم دکترنوشنه یبوستم بهترشده
ولی باقی مشکلات هنوزدارم چندین ماهه چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۵:۴۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
من بعضی وقتا بوگند میکنم مشکلم چیه بعد از خوردن حبوبات نفخ میکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی.سلیمی
۲۲:۴۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام.مردی.۵۳.سالهام.دوسال.میباشد.دجار.دل.پیجه.وشکم.درد.شدم.بخصوص.شبها.هنگام.خواب‌.سمت.جپ.شکمم.از.نافم.تا.ب5ل.رانم.در د.شدیدی.میگی ره.به.متخصص.مراچعه.کردم.ازمایش.جکاب.گرفتم.گجود.ویروس.دررودهومعهده.وعفونت.در.خونم.مشخص.شده.لطفان.مراراهنمای.کنید.خیلی.درد.میکشم.دکتر.تو.کرمانشاه.نزاستم.نتیچه.نگرفتم.جه.کارکنم.بکچا.مراچعه.کنم.ممنونم.از.کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۳۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
باسلام دکتر جان من مشکل معده دارم روزی چندین بارکف سفیدبالامیارم بایدچکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
arash
۱۷:۳۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
با عرض سلام و خسته نباشید. دختر چهارماه ای دارم که مشکل ریفلاکس معده داره شیرخشک آنتی ریفلاکس مصرف میکنه. همچنین یک عدد قرص اس امپروازول- همون ازونیوم بیست میلیگرمی- در روز -نصف صبح و نصف شب- میخوره. دکترش براش تست کلپروتکتین مدفوع نوشت که عدد دویست و چهل گزارش شد. اما متوجه شدم که امپرازول سطح کلپروتکتین رو بصورت کاذب بالا می بره. آیا اصلا کار درستی بود که دکترش چنین تستی رو برای دخترم بنویسه در حالی که خودش می دونست دخترم هر روز داره امپرازول میخوره؟ بعد هم آیا عدد دویست و چهل با وجود مصرف دارو خیلی بالاست یا طبیعیه؟ آیا باید دخترم شیرخشک هایی مثل آپتامیل رو مصرف کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
كيان
۱۰:۳۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام ، سوالم از دكتر فوق تخصص گوارش اينكه كلپرمين دارو هست يا مكمل ؟
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۲۱:۲۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من معده درد دارم از صبح تا شب معده ام درد میکنه و بعضی وقت ها احساس میکنم که یه چیزی رو دارن فرو میکنم به معده ام،قرص معده و عرق نعناع استفاده کردم ولی اثری نکرد فقط یکم اثر کرد ولی بعد از چند دقیقه دوباره درد شروع شد،من قبلا عفونت معده داشتم ولی بعد از مصرف قرص ها دیگه سراغم نیومد
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۲۱:۱۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من معده درد دارم از صبح تا شب معده ام درد میکنه و بعضی وقت ها احساس میکنم که یه چیزی رو دارن فرو میکنم به معده ام،قرص معده و عرق نعناع استفاده کردم ولی اثری نکرد فقط یکم اثر کرد ولی بعد از چند دقیقه دوباره درد شروع شد،من قبلا عفونت معده داشتم ولی بعد از مصرف قرص ها دیگه سراغم نیومد
Iran (Islamic Republic of)
علی رضای
۱۰:۲۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
با سلام خسته نباشی خدمت شما من عمل اپاندیس کردم بعد از عمل هر کاری میکنم غذا خوب نمیتونم بخورم دکتر ماز بالای نافهم تا زیر شکمم پاره کرده ایا امکان داره به معلوم دست زده باشه یکسره ذهنم ترش مزه هست و سر معدم بدجوری درد میکنه لطف میکنید راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Zz
۰۹:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۱۶سالمه و حدود یک ساله احساس میکنم چیزی در سر معده ام گیر کرده و پایین نمرود رنگ مدفوع تغییر نکرده و حالت تهوع ندارم اما دو دوزی میشه غذا ها سر معده ام‌گیر میکنه و باید اب بخورم و علاعم دیگه ای ندارم و وقتی هم اب میخورم احساس میکنم که رفته ولی دوباره بر میگرده میشه راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام .بعد از انوسکوپی درد معده و روده ام شدید تر شده است و رنگ مدفوعم کاملا سیاه شده است در حالی که قبل از اندوسکوپی اینطوری نبودم همچنین از داروهای لانزوپرازول 30 یک عدد قبل صبحانه مصرف میکنم و بعد از صبحانه بیسموت ساب سیترات دو عدد و آموکسی سیلین 500 دوعدد و کلاریترومایسین 500 یک عدد مصرف میکنم آیا علت سیاه شدن رنگ مدفوعم به خاطر مصرف دارو هاست یا اندوسکوپی و آیا خونریزی کرده ام خواهش میکنم کمکم کنید ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام ببخشید مشکل روذه راست مقعدی وپرولاپس رکتوم حدود18ماهه جراحی مقعدی هم کردم اماهمچنان مشکل سر جاشه و2ساله زندگیمو سیاه کرده لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
صبوری
۱۶:۰۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اقایی ۳۶ساله درد در قفسه سینه دست چپ رنگ پریدگی دست چپ حالت تهوع عرق کف دست وپا بالا رفتن فشار هستم رودهایم هم صدا می کنند همه دکترا رو رفتم خواهشا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام
آقای دکتر ۳۰ ساله هستم وتا بحال مشکل معده یا گوارش نداشتم اما الان سه ماهه ک تو هر سه وعده ی غذایی موقعی ک سر سفره مشغول ب خوردن غذا میشم بعد دو یا سه قاشق حالت تهوع بهم دست میده یعنی اوق میزنم ولی استفراغی نمیکنم دقیقا حالتی ک انگار کامل غذامو خورده ام و معدم دیگه جانداره در صورتی ک واقعا معدم خالیه وحتی گرسنه هم هستم ولی همون طور ک گفتم دیگه غذا از گلوم پایین نمیره.واین ک دوبار قرص ترانکوپن صد رو ک مربوط ب خواب میشه ره خوردم اشتهام ب خوردن غذا توی اون دوبار درست شد.
آیا امکانش هست مربوط ب اعصابم باشه غذا خوردنم ؟چیکار کنم ؟ممنون از سایت مفیدتون.
Iran (Islamic Republic of)
amirhossein
۲۱:۴۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر دو ماهه که سوزش و درد سر دل دارم ۱۰ روزه که درمان هلیکوباکترپیلور رو شروع کردم چون بهش مبتلا بودم آموکسی سیلین ۲ عدد هر ۱۲ ساعت کلاریسین ۱ عدد هر ۱۲ ساعت متوپرازول ۸ ساعت ایمپرازول ۱۲ ساعته میخورم اما هیچ بهبودی در علایم نداشتم دردم همیشگیه و کم و زیاد نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام میشه جواب این ازمایش را بدای من توضیح بدین
پدر من دوسال پیش جراحی کردن scc مری داشتن و این ازمایش الان نوشته شده استرومای همبندی مخاط دیده شده و پیت های سطحی هیپرپلازی دارند یعنی چی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۲:۳۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام،مدتی هست که موقع غذا خوردن احساس میکنم غذا درگلوم گیر میکنه وخیلی وقتاهم موقع خوردن چیزی میپره توی گلوم،به متخصص گوارش مراجعه کردم بمن قرص لانزو ودمپریدون وفاموتیدین دادن ولی حالم هیچ تغییری نکرده احساس سنگینی در گلوم دارم میشه بگید من باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مژگان رهام
۲۱:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام شبتون بخیر من دختری 39ساله هستم الان دو سال که من سنگ کیسه صفرا دارم البته دو سال قبل وقتی سونوگرافی گرفتم مشخص شد که اندازه سنگ در کیسه صفرا 8میلی بود ولی سه روزی میشه که بعد از سونوگرافی مجدد متوجه شدم که اندازه ی سنگ از 8به 11میلی افزایش پیدا کرده میخواستم بپرسم که لازم هست من به یک پزشک گوارش یا جراح عمومی مراجعه کنم بعضی وقتها هم دردی در ناحیه شکم دارم
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۱۱:۰۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام من گوش‌ چپم خیلی درد می‌کنه فکر کنم بخاطر هندرزفری هست
الان خیلی درد می‌کنه
اصلا نمیتونم غذا بخورم چون وقتی می‌جوم به گوشم فشار میاد درد می‌کنه
چکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام من دچار زخم معده هستم و برای درمان قرص های زخم معده مصرف میکنم ...ی مدته برا درمان جوش‌های صورتم دکتر پوستم برام قرص راکوتان تجویز کرده سه هفته هست مصرف میکنم درد معده شدیدی میگیرم بعد خوردن قرص مث پاره شدن دیواره شکمم که با خم و راست شدن دردش بیشتر میشه به نظرتون دلیلش قرص راکوتان هست و ممکنه زخم معده ام بیشتر بکنه؟؟
Germany
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
من کل شکمم درد می گیره می زنه فشار به پشتم می آید شدید مر ک جلو چشمم می بینم درهرماه دو بار این جور میشم دکتر هم رفتم می روده تحریک پذیر داری دارو جواب نمی ده چکار کنم خلاص شم
Iran (Islamic Republic of)
احمد۶۲
۲۲:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر،من ۳۷سالمه یه سالی میشه مشکل یبوست وبعدازادرارکردن بوی بدادرار دورور مجاری میمونه،من نزدیک ۱۳ ساله که اعتیاددارم وتوی وهیچ وقت هم نشده که مشکل یبوست داشته باشم یابوی ماندگاری بدادرار الآن یک سالی میشه که این دومشکل رودارم وپیش هرمتخصصی رفتم نتیجه ای نگرفتم دیگه اعصابم طوری خرابه که نمیشه ازخونه برم بیرون هرشب برای کارکردن شکمم دوتا قرص بیزاکودیل میخورم وبرای ادرارآب زیاد ولی اذیتم میشه راهنماییم کنید،ممنون؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ف
۱۴:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
باسلام من چند وقته حالت استفراغ همراه با شکم درد و اسهال بی حالی از قبل هم معده درد داشتم نشانه چیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا دریایی
۱۲:۱۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مادرم ۶۸ ساله در روز دوتا قرص فشار خون می خوره و یک قرص معده بنام لانزو۳۰ مصرف می کنه که یه مدت است بجای این امپرازول مصرف می کند که باعث تب شکم وپا هاش شده همچنین یبوست پیدا کرده خواهشمندم در صورت امکان راهنمائی فرمائید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا دریایی
۱۲:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۲۱:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام من 19 سالمه بعد مدفوع چند قطره خون روشن دیدم و احساس سوزش داشتم در خانواده پدریم سابقه سرطان روده دارند میشه راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من ۵۸ سالمه چندین سال است ناراحتی گوارشی دارم اندسکوپی و دو بار تست تنفسی انجام دادم دکترم گفت میکروب معده داری دوبار دارور تجویز کرده مصرف کردم ولی میکروب معده درمان نشده اخیرا سوزش سر دل دارم شما چه نظری می فرمائید
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۶:۴۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام پسر ۱۶دساله ای هستم که در بالای نافم دردی احساس مسکنم و اصلا وقتی میخوام غذا بخورم انگار اشتاع ندارم و شبا خیلی کم اذیتم میکنه درد خیلی کمی احساس میکنم ولی کلافه شدم چی‌کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad987518
۱۷:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام من دوسه هفته هستش که در دفع ارار بزرگ مشکل دارم یا شکم من کا نمی کنه و اگر هم کار کنه همراه با ادرار بزرگ مقدار زیادی چرک یا مخاط همراه است و گاهی اوقات هم صدای قار قور زیادی رو احساس می کنم می خواستم بدونم دلیلش از چیه و باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
حلما
۰۹:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من 30سالمه معده درد میکنه رفتم دکتر دارو داد دور نافم درد گرفت از چی میتونه باشه
Netherlands
mostafa
۱۳:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من 16 سالمه و حدود یک ماه پیش دچار مسمومیت غذایی شدیدی شدم تا اینکه بعد از 10 روز حالم خوب شد و الان چند وقتیه که بعضی وقتا دچار دلپیچه میشم و معده درد میگیرم و قسمت چپ پهلو هام درد میگیره و اگه یکم غذا بیشتر بخورم حالم بد میشه و معده درد شدیدی میگیرم و چند روزیه که خیلی کم غذا میخورم . علتش چیه؟؟ لطفا توضیح بدین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من روده هام و شکمم غذا که میخورم قارو قور زیاد میکنه چه بعد غذا و موقعه خواب دور ناف نفخ میکنه بعضی وقتا تا زیر قفسه سمت چپم میاد و تپش قلب احساس میکردم دارم که فهمیدم مشکل گوارش و روده ها رو دارم قرص یا درمان رو دستور بدید انحام بدم شب ها نمیزاره بخوابم تا جای که حالت لرزش و تکون زیاد میخورن روده هام
Iran (Islamic Republic of)
beh
۱۳:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و احترام
من 29 سالمه حدود 6 سال هست فتق هیاتال معده دارم و 6سال هم هست دارو مصرف میکنم (دارو هایی مثل آمپرازول و رابیپرازول و پنتوپرازول و دمپریدون و رانیتیدین و ...)
تا یک ماه پیش خوب بودم و زیاد مثل اوایل درد نداشتم ولی الان یک ماه میشه قفسه سینم بد جور درد داره خصوصا تواین یه هفته احساس میکنم قفسه سینم شکسته و خیلی شدید درد دارم بخاطر کرونا هم نمیتونم برم دکتر.
لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم این درد خوب بشه چی مصرف کنم- خیلی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام من خانم سی ویک ساله ای هستم الان شش ماهی هست که به حالت تهوع دچارشدم به طوری که روزحالت تهوع دارم ووقتی شب میخوابم توی خواب یه روز میبینم پارچه میخورم یه روز میبینم پلاستیک میخورم یه روز میبینم خاک میخورم یه روز میبینم چوب میخورم وباپریشانی ازخواب بیدارمیشم ومیبینم حالت تهوع شدیددارم خواهش میکنم راهنماییم کنیددرضمن من سابقه زخم معده وخونریزی معده دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من چند روز هستش که شکمم صدا میده و ترش میکنم وقتی لقمم و قورت میدم از گلو مشکل ندارم پشت کتفم بسختی نیره پایین و درد میگیره ،صبحا که از خواب بیدار میشم آب به دهنم میزنم خونابه توشه لطفاً بگین چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا ارتین
۰۰:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین
ایا اگر بین غذا دندانمون با غذا خورده شود دندان‌خورده شده هضم میشود؟ اگر نه چیکارکنم؟
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۸:۵۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
باسلام واحترام خدمت دکتر محترم
مادرمن بعلت متاستاز سرطان کلیه به ریه کپسول سوتنت (سونیتینیب استفاده میکند بعد مصرف کپسول درد شدیدی درکبد دارد خواهش میکنم راهنمایی کنین
بااحترام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
من هشت ماه پیش قسمت کمر زیر قلب درد داشتم
یکماه بعد تب میکردم حدود یک ماه و کهیر به بدنم میزد
الان گلوم چرک داره
کمر درد قبل و قسمت پایین کمرم درد میکنه درد شکمی شدید و قفسه سینه هم دارم
تو دهنم هم تاول لثه داشتم چند روز پیش
لطفا جواب بدید
و مشکلم چیه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سلام.خسته نباشید.پسر من ۴ ساله هست و بعد از غذا خوردن اگه تحرک زیاد داشته باشه یعنی زیاد بالا و پایین بپره یا زیادی بخنده یا گریه کنه استفراغ میکنه.مشکلش چیه اقای دکتر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سلام من چن سالی هست ک همیشه بعداز خوردن غذا آن را بالا میاورم حتی تحمل چایی در معده را ندارم قبلا دچار میکروب معده وورم معده هم بودم کاهش وزن شدید پیدا کردم خواهش میکنم بهم بگید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا شادپسند
۱۹:۰۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سلام،من حدود۱سال بود که درد معده شدید داشتم وامپرازول ورانیتیدین مصرف میکردم وبعد استفراغ وسوزش ودرد وحالا حدود ۹ماه است که بوی بد از معده ام وهرچی میخورم ۶ ،۷ساعت بعد بر میگردونم دکتر رفتم قرص وامپول دادند ولی درمان نشد ودیگری گفت تیکه مونده ،که از معده ام بو می اید تو رو خدا راهکار نشونم بدید به خدا خانه نشینم کرده ۲تافرزند دارم که شرمنده خوانواده ام شدم مستا جرم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
با سلام من چند ساله که وقتی به سمت چپ می خوابم احساس درد در شکمم می کنم بطوری که نفس کشیدن هم برام مشکل میشه و احساس نفخ می کنم
سونوگرافی ام انجام دادم کلیه ام مشکلی نداشته فقط یک سنگ 5 میلیمتری داشتم عفونتم ندارم .
ممنون میشم راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حسنی
۰۱:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
با سلام.چند وقت پیش خواهر کوچیکم دچار مسمومیت شد بعد از اینکه به دکتر مراجعه کردیم گفتن خوب میشه دوسه روز که گذشت گلوش درد میکرد وگوشاشم شدید میخارید،رفتیم دکتر عکس برداری کردن گفتن که مری توسط اسید معده زخم شده الان هیچی نمیتونه بخوره وقت گرفتیم چند بار دکتر بردیم الان وقت گرفتیم بیمارستان امام خمینی اما نگرانی شدید دارم و واقعا نمیدونم چطور باید کمکش کنم تا کمی از دردش کم بشه، و گیجم آیا بهبودی حاصل میشه؟امکان این هست که خوب بشه؟و مثل قبل بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
سید عیسی کاظمی
۲۳:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
با سلام به همه دکتران عزیزم بنده آلان دو سه روز است که زیر شکمم درد وهمراه بانفخ است احساس باد شکم دارم دستور فرماید چکار کنم با تشکر فراوان سید عیسی کاظمی
Iran (Islamic Republic of)
حاجی بهداشت
۲۳:۰۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
باسلام متیست زیرچشمهایم پف میکندودردچشم دارم کم ن زیاد آزمایش قندوچربی گرفتم نرماله ولی کبدم گرید۲چربه علت پف زیرچشام چیه؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امیرغفوری
۰۲:۳۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
باسلام پسرم ده سالشه وتنگی ورودی معده داره دکترش گفته تاسه مابالون میزنیم اگه تغییرنکردعمل میکنیم آیاعمل عوارض بدی داره خواهش میکنم راهنمایی کنیدخیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
سلام. دخترمن دوسالشه نزدیک به یک ساله اروغ بدبوداره ومدفوع بدبوعی داره. ازمایش دادیم مشکلی نداره قرص امپرازول هم میخوره ولی فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۱۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
سلام من17سالمه و من یک روزه که دچار یبوست شدم تا اینکه امروز تو مدفوعم خون دیدم درحدی که خون رو مشاهده میکردم .حالا میشه بگین باید چی کنم و راه درمانش چیه و اصلا چه مشکلیه که پیش اومده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین دهقانی
۰۷:۴۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
مادرم مدتی هست بعد از غذا معده درد میگیره. وفقط مایعات شیرین که میخوره بالا میاره وگاهی هم مثل کف سفید میباشد فقط با مایعات شیرین این اتفاق براشون میفته. 75 سالشون هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام من 2روز است که معده درد دارم بهمراه نفخ وسوزش معده ومعده ام بسیار اسیدی است
چی مصرف کنم که خوب شم
Iran (Islamic Republic of)
علی عسگری
۱۷:۱۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام من حدود سه ماهه اندوسکومی کردم ورم هیلوباکتری عفونت داشته دکتر قرص دومپریدون فاموتیدین امپرازول و کلدینیوم سی برام تجویز کردن و الان چنروزه قرص پنتوپرازول و لگزوپرام و کلدینیم سی کولفک میخورم و دکتر با علایم من التهاب روده تشخیص دادن الان چند روزه مدفوع زیاد دارم چکهر باید بکنم‌
Iran (Islamic Republic of)
Nnnnn
۱۱:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین. ببخشید من مدتیه چن روزی یبار صب ک ازخواب بیدارمیشم مدفوع همراه با ترشحاتی شبیه منی دفع میکنم. هیچ علاعم و مشکل دیگری ندارم.فقط همین ی موردو میبینم.میخاستم علتش رو بدونم... میترسمم ب پزشک مراجعه کنم. پاسخ بدین ممنون میشم...
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۴۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
سلام وخسته نباشید پسری 28 ساله هستم که به علت درد شکم و خونریزی بعد از مدفوع از مقعد به دکتر مراجعه کردم که ابتدا ازمایش مدفوع و crp ,esrورا انجام دادم که ازمایش نرمال بودن ولی خون مخفی مقدار کمی دیده شد بعد از اون به دستور دکتر ازمایش کالپروتکتین انجام دادم که اندازه اش 41 بوده ولی با این حال دکتر دستور کلونوسکوپی داده و نتیجه اون بعد از بیوپسی در قسمت انتهایی ایلوم التهاب متوسطی دیده شد و همچنین هایپرپلازی لنفوییدی ندولار تشخیص داده شد دکتر گفت ممکن هست یه مدت یبوست داشتی اینجور شد و چیز خاصی نیست بعد از چند ماه دوباره ازمایش مدفوع دادم در سه نوبت که خون مخفی وجود نداشت و سالم بود و دکتر گفت همه چیز خوبه ولی متاسفانه الان بعد از 1 سال دوباره درد شکم و پهلو خونریزی از مقعد و بی حالی دارم خواهش میکنم در مورد این بیماری و تشخیص و درمانش بهم کمک کنید و اینکه باید پیگیری کنم و تا چه حد خطرناک هست در ضمن من حدود 3 سال قبل از اون به علت درد معده که عفونت هلیکوباکتر بود ریشه کنی ودرمان هلیکو باکتر داشتم .ممنون میشم اگه کمکم کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۲۶ ۲۰ تير ۱۳۹۸
با سلام . حدود یک هفته است بعد از یک یا دو ساعت از خواب شبانه با سوزش معده در قسمت بالای شکم و زیر قفسه سینه دچار شده و به حدی که از خواب بیدار میشم . از انجاییکه بعد از بیدار شدن در صبح تا موقع خواب شبانه هیچ گونه دردی نداشته . همچنین علایم خونریزی . تهوع و سایر نداشته است . لطفا کمک فرمایید
Germany
آذر جان
۱۱:۲۹ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام دو ماه پیش اندوسکوپی کردم عفونت شدید معده و اسید داشتم دکتر واس دو هفته قرص دادن هیچ تغییری نکرد .موقع اندوسکوپی ی نمونه برداشتن گفتن اگ خوب نشدی باید اینو ازمایش کنیم حالا دو ماهه تو یخچال گذاشتم الان ببرم واس ازمایش مشکلی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام من یک ساله دلم درد میکنه هر دو ماهی یک بار درد میگیره اول بااستفراغ همراه بود و شکمم کار نمیکرد ولی الان این دو مشکل برطرف شده اما بازهم درد میگیره کاهش وزن شدید دارم همه آزمایش ها مثل تیرویید و حتی سونوگرافی میگن مشکلی وجود نداره لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام
من خانومی ۲۸ساله هستم چند وقته ک ی دردی زیر شکمم سمت پایین سمت چپ احساس میکنم خونریزی اسهال وتب و...ننندارم فقط احساس میکنم مدفوعم باقی میمونه یا اون قسمت باد میفته ک باعث درد میشه ی مدت رفع میشه و بازم شروع میشه میخواستم ببینم دلیلش چی می‌تونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه لردگانی
۲۰:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام.خسته نباشید من دو سال رفلاکس صفرا دارم.هر چی قرص میخورم فایده نداره چهار بار اندوسکپی انجام دادم.اول میکروب بود بعد از یکسال و نیم ۳۰ زخم در معده ام بود.بار اخر که ۸ ماه پیش اندوسکپی انجام دادم دکتر طالبی گفتن زخم و میکروب.ورم معده خوب شده.ولی الان سه ماه میشه اب زرد و خلط زرد تو دهنم هست هر چی قرص میخورم فایده ندارهمعده ام خیلی کم میسوزه.از غذای تند.ترش.ادویه .چای.قهوه اصلا دو سال استفاده نکردم . میشه راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
باسلام من مشکل یبست دارم ووخون روشن در مدفوع و درد درناحیه معده وزیر شکم می توانید علت رو بگویید گاهی هم اساس درد در مقعد رادارم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
وقت بخیر
وجود کانون هایپراکو ۲ میلیمتر به نفع کلسترال پولیپ در صفرا
وجو کاتون هایپر اکو به اندازه ۴ میلیمتر مطرح کننده آنژیو میولیپوما در کورتکس میانی کلیه راست
نیاز به جراحی دارد؟ یا با درمان دارویی حل میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
AMA
۱۱:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
چه دلایلی وجود داره که شکم چندین روز کار نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
عاطب
۱۶:۳۷ ۰۴ تير ۱۳۹۷
من۲۸ سالمه پس از تولد دخترم حدود۳/۵سال پیش مدام دچار یبوست هستم و بسختی دفع صورت میگیره دکتر هم رفتم پسیلیوم بهم داد و کم کاری تیرویید تشخصی داد و آمپول ویتامیd هم داد،من بعد مراجعه به متخصص غدد الان هر روز ۱عدد لووتیروکسین میخورم ولی نه تنها بهتر نشدم
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۹:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر.من تقریبا بیست و نه سالمه و مجردم. ده ساله که دکتر تشخیص داده اسید معده ام زیاده و حدوده یک ماه دکتر خانوادگیم سندروم روده تحریک پذیر روهم برام تشخیص داده و قرص هیوتکس ده تجویز کردن که هنگام دل درد بخورم.الان حدود سه روزه دردهای گذرا و چرخشی (چندثانیه پشت کتف بعد شکم و... به صورت چرخشی)بین دوکتف،پشت دو کتف،سوزش و درد بالا و زیر شکم دارم و نزدیک دوران قاعدگیم هست.آزمایش خون و ادراری که دو هفته پیش دادم نشون داد که فقط مقداری چربی کبدم بالا بود که دکتر قرص لیورگل برام تجویز کرد و بقیه موارد نرمال بود.ممنون میشم راهنمایی کنید من با این درد چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
پاسخ سوال من رو هم بدین
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۹:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر.من تقریبا بیست و نه سالمه و مجردم. ده ساله که دکتر تشخیص داده اسید معده ام زیاده و حدوده یک ماه دکتر خانوادگیم سندروم روده تحریک پذیر روهم برام تشخیص داده و قرص هیوتکس ده تجویز کردن که هنگام دل درد بخورم.الان حدود سه روزه دردهای گذرا و چرخشی (چندثانیه پشت کتف بعد شکم و... به صورت چرخشی)بین دوکتف،پشت دو کتف،سوزش و درد بالا و زیر شکم دارم و نزدیک دوران قاعدگیم هست.آزمایش خون و ادراری که دو هفته پیش دادم نشون داد که فقط مقداری چربی کبدم بالا بود که دکتر قرص لیورگل برام تجویز کرد و بقیه موارد نرمال بود.ممنون میشم راهنمایی کنید من با این درد چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
خیلی خوبه
United States of America
سمانه
۱۵:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام یه سوال داشتم ایا میگرن باعث التهاب روده مثل ibsمیشود یا برعکس باتشکر
Netherlands
الناز
۰۰:۵۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
درود دکتر. من در ایران زندگی نمیکنم و یک‌سال هست درد در ناف و ناحیه نافم دارم شدید و دکتران هیچ کاری نمیکنن برام میگن عادی هست ولی من خیلی نگرانم چند ماهی هست کیست تخمدان دارم میدونم که درد نافم از اون نیست چون خیلی وقت پیش درد داشتم و نصب تندی در نافم دارم احساس نفخ در شکمم زیاد دارم ولی الان خیلی نگرانم زیر دلم‌ورم کرده و درد میکنه دیشب از درد زیاد بیمارستان رفتم ولی هیچ کاری نکردن گفتن برو اگر بدتر شد بیا متاسفانه اگر راهنماییم کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
ببخشید جواب این سوالها رو کجا باید دید؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۰:۴۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
جواب کجاپیداکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام.من چن روزی که بعد خوردن غذا در معده احساس میکنم که هضم نشده وبااحساس سنگینی مواجهم لطفا مرا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
mis
۲۰:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
ببخشید جواب این سوالها رو کجا باید دید؟
Iran (Islamic Republic of)
mis
۱۸:۵۷ ۱۹ دی ۱۳۹۶
با سلام و عرض ادب .تهوع و بلغم طولانی مدت نشانه چییست؟آزمایش کشت مدفوع هم نرمال بوده... مدفوع هم تکه تکه و رنگ تیره داره
Germany
محمد
۰۸:۵۱ ۱۷ دی ۱۳۹۶
سلام آقای دکتر .
من 40 سال سن دارم و در حدود یکماه پیش احساس تنگی نفس و حالت گرفتگی در گلو پیدا کردم بهد از 20 روز که گذشت و این مسئله ادامه داشت تا اینکه احساس فشار بر روی سینه ام اضافه شد و بعد از دو و یا 3 روز درد در کنا قلبم حس میکردم و به پشتم میزد و الان متاسفانه وقتی غذا میخورم کاملا سر معده ام گیر میکنه و پایین نمیره و همراه با سوزش گلو و نفخ شکم مواجه هستم ...
لطفا راهنماییم بفرمایید ... من خارج از کشور هستم و در اینجا دسترسی مناسب بخاطر شرایطم ندارم برم دکتر فعلل .. کمکم کنید ....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۳۴ ۱۴ دی ۱۳۹۶
خسته نباشید علت سوزش معده به هنگام گرسنگی چیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید
من حدود سه چهار ماه هست که بعد از خوردن هر وعده غذایی دل درد و دل پیچ همراه با نفخ شدید و گاهی اسهال میاد سراغم
و به دکتر مراجعه کردم گفتن سندروم روده تحریک پذیر
دارو مصرف کردم بهتر شدم ولی درمان قطعی و کامل نه و الان حدود یکی دو ماه هست که بعد از اسهال و یا مدفوع طبیعی چند قطره خون میاد
از اندوسکوپی و کولونوسکوپی خیلی میترسم
دلیل اینکه بعضی وقت ها خون میاد چیه
امیدوارم که خوب بشم
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
sevil
۱۵:۳۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
سلام ،معذرت بابت سوالم ،من ۲۲سالمه و چندین ساله مشکل معده و روده و شکم درد دارم دکترم رفتم گفتن سندروم روده هست ولی من نه اسهال دارم نه یبوست مشکل من اینه که الکی استرس میدم ب خودم و باعث میشه احساس دفع بهم دست بده و یا بی اختیار گاز رودم خارج بشه و چندین بار شده تو جمع بی اختیار گاز رودم خارج شده و باعث شرمساریم شده ، یا گاهی موقع ها روده هام چنان پر باد میشن که بهم فشار میارن ...والا دیگ خسته شدم حتی گوشه گیرم شدم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل نوفرستي
۱۰:۰۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
با سلام خانم من دچار يك بيماري شده است كه 30 سال است درگير آن بيماري است كه همراه با سر درد و حال تهوع و استفراغ همراه است كه يكي از دكترها مي گويد اسم بيماري شما سايكوسومايك است كه هر نوع دارو كه مي دهند براي مدت يك ماه اثر دارد و بعد اثر آن از بين مي رود . لطف كنيد به من يك دكتر يا يك دارو معرفي كنيد كه من از اين نگراني دربيايم چون كه حال ايشان خيلي خوب نيست خيلي اذيت مي شوند. از شما ممنون مي شوم كه من را راهنمايي كنيد.
Canada
شبنم
۱۶:۰۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید من یه مدته ضعف معده دارم یکم هم حالت تهوع .دو روزم هست رنگ زبونم خاکستری شده و در همون قسمت زبونم که رنگش تغییر کرده مزه ترش شدگی احساس میکنم این طعم خیلی اذیتم میکنه در ضمن من حدود یک سال و نیم هست که ترشحات پشت بینی هم دارم عفونت ادرار هم دارم نمیدونم کدومش به کدوم ربط داره و کلا مشکلم از معدم هست یا همه اینا به خاطر ترشحات پشت بینیه یا اصلا عفونت ادرارم به مشکل دیگست و مشکل معده و ترشحات پشت بینی یه مشکل دیگه. اصلا نمیدپنم به دکتر گوش حلق بینی باید مراجعه کنم یا گوارش . به مجاری ادرار و زنان زایمان رفتم هر کدوم برای عفونتام دارو دادن. لطفا راهنماییم کنین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سميه
۰۰:۰۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
سلام خسته نباشين ميخواستم بدونم ايا درد شديد شكم پس از كلونوسكوپي طبيعيه و اينكه رژيم غذايي كه بايد رعايت بشه پس از كلونوسكوپي تا مشخص شدن پاسخ ان چيست
Iran (Islamic Republic of)
سحرحاتمی
۱۸:۵۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
کودک ۳ ساله من باطری ساعت خورده بردیمش دکتر و عکس گرفتند گفتند روده را رد کرده تا امروز دفع نشده ایا جای نگرانی هست؟چکاری کنیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۰:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
سلام.من چن روزی که بعد خوردن غذا در معده احساس میکنم که هضم نشده وبااحساس سنگینی مواجهم لطفا مرا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
نصرت خانم براتی
۱۷:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
با سلام من یه عمو دارم ک درد در ناحیه شکم داره و ازمایشاتش هم چیزی نشون نداده ولی دردش ب صورتیه ک مورفین بهش تزریق میشه هر ب س ساعت و میگن تو معدش تو سونو گرافی چن تا قلمبه کوچیک دیده شده ک در کتف و گردنش هم هست این. شکمش ورم کرده ناجور اضافه وزن هم داره .لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام معصومه جان،منم چند روزه مثل شما شدم از غذا بدم میاد،میشه اسم قرصی رو که دکتر داده رو بگین واسه اشتها .ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ززز
۲۱:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام من یبوست دارم چند هفته یک بار دل پیچه و حالت تهوع میگیرم. فقط با مترونیدازول خوب میشم.چند روز یک بار خودم مترونیدازول میخورم از ترس اینکه بالا نیارم. مترونیدازول موجب سرطان نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
هر داروی شیمیایی حتما عوارضی داره بهتره با طب سنتی برید پیش گرده گل بسیار خوبه برای رفع یبوست تو گوگل سرچ کنید
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۰:۰۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید,من تقریبا پنج روزپیش نمیتونستم غذا بخورم غذا میدیدم حالم بدمیشد رفتم دکتربهم قرص داد الان میتونم غذا بخورم ولی خیلی غذا میخورم هرنیم ساعت یه چیز بایدبخورم ولی گشنم میشه اعصابم خردمیشه کلا کلافه م عصبی شدم استرس خیلی دارم میشه این علایم به چی ربط داره
Iran (Islamic Republic of)
حسن باقری
۱۱:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
با سلام.
من مدت ۸ماه بصورت مرتب از قرص دگزامتازون استفاده میکردم که بعد از متوجه شدن عوارضش الان ده روز هستش که مصرفش رو قطع کردم ولی با بدن درد شدید و حالت تهوع و سردرد مواجه شدم.اشتها به غذا اصلا ندارم و احساس خستگی و بی حالی میکنم.روی پاهامم رگ های ریز بنفش بوجود اومده.
لطفا راهنماییم کنید.باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید ، مدتی هست که دچار مشکل گوارشی شده ام علایم زیر را دارا هست احساس سفتی در معده دیر هزم شدن غذا و یک علامت که خیلی نگرانم کرده اینه که ضربان قلبم نامنظم شده طوری که انگاریه لحظه مکس میکنه بعد باشدت شروع به زدن میکنه طوری که دچار سر درد میشم به خاطر همین به دکتر قلب مراجعه کردن و پس از معاینات و حتی اکو قلب گفتن که قلبت سالم هستش و هیچ مشکلی نداری . این علامت در هنگام غذا خوردن و بعد از آن خیلی شدیدتر است خواهشن راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
moj taba
۱۵:۳۰ ۰۷ تير ۱۳۹۶
با سلام
دخترم 12 سالشه بنا بر تشخیص بیمارستان مفید (متخصص گوارش کودکان) در آزمایش کلونسکوپی و اندوسکوپی نوع بیماری کولیت اولسراتیو تشخیص داده شد.
در ابتدا، با درد پا از ناحیه مچ و زانو درگیر بود و سپس با کم خونی رو برو شد و ما به روماتولوژی بابت درد پا به مدت یکسال مراجعه کردیم نتیجه ای نگرفتیم و بعد از یکسال به دکتر گوارش با تشخیص دکتر روماتولوژیست،
Germany
ببار
۱۰:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید خدمت شما.مادر من ۴۴ سالش هست و متاسفانه اسم هم داره و اندوسکوپی هم انجام داد فقط قارچ معده داشت.کولونوسکوپی هم انجام داد مشکل نداشت.مادر من فشارش تا۱۸ روی۱۳ هم میره و در اکثر اوقات فشارش ۱۵ رو۱۱ هست.دکتر قلب که رفت براش ازمایش نوشت در تمام ازمایشاهای چربی خون.کلستر.ن .قند. همه چی طبیعیه . اما قسمت CBCخون به شرح زیره :
W.B.C 10800 واحد UL مقدار طبیعی ۴۰۰۰-۱۰۰۰۰
R.B.C 7.1 واحد MILIIN/UL مقدار طبیعی ۳٫۹-۵٫۸
HEMOGLOBIN 17.5 واحد GR/DL مقدار طبیعی ۱۲-۱۵
HEMATOCRIT 57.9 واحد % مقدار طبیعی ۳۶-۵۳
MCV 81.1 واحد FL مقدار طبیعی ۸۰-۱۰۰
MCH 24.5 واحد PG مقدار طبیعی ۲۷-۳۲
MCHC 30.2 واحد GR/DL مقدار طبیعی ۳۱-۳۶
PLATELETS 233 واحدX1000/ML مقدار طبیعی ۱۵۰-۴۵۰
RDW 20.2 واحد% مقدار طبیعی ۱۱٫۵-۱۵
ANISOCYTOSIS ++
HYPOCHROMIA SLIGHT

NEUTROPHILE % 83
LYMPHOCYTE % 12
EOSINOPHILE % 5
بقیه آزمایشاش مشکل نداره.میدونم که سرطان هم نیست و اگر به نظر شما هست لطفا بگید چون دکتری که براش ازمایشو نوشته الان ایران نیست.دکتر علت فشارش یعنی بیماری قلبیه؟
و علت گلبولهای سفید خونش چیه ؟ دکتر خواهش میکنم جوابمو بدین از استرس زندگی برام نمونده.و چطور گلبول سفید خون و غلظت خونش درمان کنه .