نیویورک تایمز: دفاع پلیس اورلندو از اقداماتش در حادثه تیراندازی مرگبار

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به بررسی مسائلی در خصوص اقدامات پلیس در شب حادثه تیراندازی اورلندو پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: برخی از جزئیات حادثه تیراندازی در یک باشگاه شبانه در اورلندو اکنون در دسترس است. نخستین گزارش‌ها از صدای شلیک گلوله، در ساعت 2:02 بامداد به وقت محلی منتشر شد. مهاجم این حمله – عمر متین – در ساعت 2:35 بامداد با پلیس تماس گرفته و خود را از عناصر داعش معرفی کرد. در ساعت 5:15 بامداد که گروگان‌ها نجات پیدا کردند، جسد بی‌جان عمر متین در صحنه این قتل‌عام بر زمین افتاده بود. حال پرسش‌های زیادی درباره این شب خونین و عملکرد پلیس در مدیریت این بحران به میان آمده‌است.

"جان مینا" – رئیس پلیس اورلندو – و برخی دیگر از مقامات، بارها از تاخیر پلیس در حمله به دستشویی این باشگاه -- که عمر متین گروگان‌ها را در آن نگه‌داشته بود -- دفاع کردند. آن‌ها همچنین اظهار کردند هیچ ابهامی در مورد این که گلوله شلیک شده از اسلحه چه کسی این خسارات را به بار آورده‌است، وجود ندارد. حال در روز دوشنبه، جان مینا گفت: "این موضوع (شلیک گلوله های پلیس و عمر متین) در دست بررسی است. ولی من به شما اطمینان می‌دهم تمام قربانیان با گلوله‌های متین کشته شده‌اند." از این پاسخ می‌توان اینطور برداشت کرد که احتمال دارد عامل کشته شدن تمامی 49 نفر و همچنین زخمی شدن تمامی 53 نفر در طی این حادثه تروریستی، عمر متین نبوده باشد.

جان مینا افزود: "یک تصور غلط درباره آن شب، این است که نیروهای پلیس طی این 3 ساعت هیچ اقدامی انجام ندادند. این به هیچ عنوان صحت ندارد." او گفت در طی این 3 ساعت پلیس اقدامات مختلفی انجام داد که شامل بیرون آوردن افراد از ساختمان، استقرار نیروهای خود در صحنه حادثه، تعیین کردن محل گروگان‌ها در ساختمان و نیز صحبت کردن با مهاجم می‌شود.

مقامات اجرایی فدرال در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه از اداره پلیس محلی و کارکنان آن ستایش کردند. "لی بینتلی" -- دادستان ایالت فلوریدا – در اینباره گفت: "درباره آن‌ها (نیروهای پلیس) جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. اقدامات شجاعانه آن‌ها جان افراد زیادی را نجات داد."

پلیس فدرال آمریکا یک رو نوشت از مکالمات پلیس و عمر متین را منتشر کرد که در آن برای جلوگیری از تبلیغ داعش، نام این گروه تروریستی و ابوبکر بغدادی – سرکرده گروه تروریستی داعش – را حذف کرد. این امر واکنش بسیاری از رسانه‌ها را برانگیخت. به همین دلیل، پلیس فدرال چند ساعت پس از آن، رونوشت ویرایش نشده‌اش را منتشر کرد. با این حال، مقامات فدرال از انتشار رونوشت کامل مکالمات متین و پلیس خودداری کردند.

در ساعت 2:04 بامداد، نیروهای پلیس به داخل ساختمان رفتند. دکتر "جاشوا استفانی" – پزشک قانونی شهر اورنج – در یک مصاحبه گفت: کالبدشکافی قربانیان نشان نداد کدام گلوله از اسلحه چه کسی شلیک شده‌است.

با این حال، "مارک کنتی" – فرمانده نیروهای یگان ویژه – اظهار کرد: بعید است قربانیان به ضرب گلوله ما کشته شده باشند؛ زیرا اعضای این یگان برای شناسایی اهداف آموزش دیده اند.

اما مشخص نیست که در آن ساعت، نیروهای یگان ویژه در صحنه حادثه حضور داشته‌اند یا خیر. همچنین حضور قطعی نیروهای پلیس محلی در این حادثه، اظهارات فرمانده یگان ویژه را منتفی می‌کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار