اصفهان؛

تالیف اولین کتاب دینی کودک و نوجوان توسط نویسنده خوانساری

مدیرعامل موسسه خوبان روزگار گفت: اولین کتاب دینی کودک و نوجوان در ایران حدود 170 سال پیش در سال 1262 قمری در زمان محمدشاه قاجار تألیف و منتشر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی کاشفی خوانساری دیشب در مراسم افتتاحیه موسسه خیریه ایتام خوبان روزگار که در هتل زاگرس شهرستان خوانسار برگزار شد، اظهار داشت: موسسه ایتام خوبان روزگار به همت جمعی از همشهریان شهرستان خوانسار برای گسترش خدمات اجتماعی مورد تأکید قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) تشکیل شده است.

وی افزود: این موسسه با نگاهی فعالیت می‌کند که بتوان خدمت قابلی به ایتام، کودکان و دختران و پسرانی که از نعمت پدر در سنین خردسالی محروم‌اند ارائه بشود.

مدیرعامل موسسه خوبان روزگار ادامه داد: امروزه بحث امور خیریه فراتر رفته و دانشگاه‌های متعددی در زمینه خیریه در حال فعالیت هستند و جا دارد شهر خوانسار که شهری عالم خیز و عالم پرور است شروع کار موسسه خوبان روزگار از این شهر باشد و بتوان در فاز اول به ایتام این شهرستان خدمات قابل قبولی ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: این موسسه تعامل گسترده‌ای با تمام نهادهای مربوطه مثل کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، مساجد، دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی داشته و بسیاری از افراد نیازمند را شناسایی کرده‌ایم که به مناسبت میلاد امام حسن (ع) برای اولین قدم هدایای ریالی به این عزیزان اهدا می شود.

کاشفی خوانساری بیان داشت: این موسسه مجوز ابتدایی خود را از استانداری اصفهان گرفته است و فعالیت خود را آغاز کرده و ان‌شاءالله امیدواریم این موسسه در کل کشور دفتر تأسیس کند تا بتوان ایتامی که نیاز به کمک دارند را تحت پوشش قرار دهند.

این نویسنده کتب کودک و نوجوان در حاشیه این مراسم پیرامون نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بعد از 2 سال به مصلای امام خمینی بازگشت که خدا را شکر باعث رضایتمندی مردم عزیز ما شد.

وی افزود: نمایشگاه شامل کمیته‌های بخش بین‌الملل، کمیته هنری، عفاف و حجاب، بانوان، ناشنوایان، کودک و نوجوان، مجامع علمی و محافل هنرهای قرآنی و... است.

کاشفی خوانساری در پایان تصریح کرد: در بخش کودک و نوجوان چند سالی که فعالیت کردم و مشاور نمایشگاه قرآن هم بودم نکته قابل توجهی وجود دارد و آن این است که اولین کتاب دینی کودک و نوجوان در ایران حدود 170 سال پیش در سال1262قمری در زمان محمد شاه قاجار به نام حسنین، توسط محمد ابن اسماعیل خوانساری تألیف و منتشر شده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.