هشدار سازمان ملل درباره وخیم تر شدن اوضاع پناهجویان

سازمان ملل درباره وخیم تر شدن اوضاع پناهجویان و مهاجران در جهان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، فیلیپو گرندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان با اشاره به وخیم تر شدن اوضاع پناهجویان و مهاجران در دنیا بر لزوم ایجاد ساز و کارهای مناسب برای برقراری صلح در کشورهای مبدا تاکید کرد.

سازمان ملل به مناسبت روز جهانی آوارگان اعلام کرد هم اکنون در هر دقیقه 24 نفر در دنیا از محل زندگی خود آواره می شوند و در اردوگاه های آوارگان پناه می گیرند.

فیلیپو گرندی در گفتگو با سی ان ان به چالش های پیش روی سازمان متبوعش اشاره کرد و گفت: رقم سرسام آور 65 میلیون نشان دهنده افزایش ده درصدی شمار پناهجویان در دنیاست و سرسام آورتر اینکه بیش از 90 درصد از این پناه جویان در کشورهایی زندگی می کنند که در زمره کشورهای فقیر یا دارای درآمد ناکافی قرار دارند.

لذا کشورهای غنی فقط ده درصد از این رقم سرسام آور را به خود اختصاص داده اند و هر چه جلوتر می رویم پناهجویان با خطرات بیشتری روبرو می شوند.

وی ضمن تاکید بر این که باید علت اصلی پدیده آواره شدن پناهجویان را بررسی کرد گفت: به همین علت روز جهانی آوارگان را در کابل می گذرانم چرا که پناهجویان افغان درصد بسیار گسترده ای از این پدیده را تشکیل می دهند.

گرندی افزود: اگر کشورهای اروپایی و غربی در ساز و کارها و تصمیم سازی هایی که به برقراری صلح و آرامش منجر می شود شتاب بیشتری به خرج ندهند اوضاع از این بدتر خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار