تشدید درگیری‌ها در یمن، ساعاتی پس از تبادل اسیران

منابع یمنی از تشدید درگیری‌ها در این کشور به فاصله گذشت ساعاتی از تبادل اسیران خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، درگیری های میان ارتش و کمیته های مردمی با نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی، تشدید شده است و همزمان با آن حملات ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها از سر گرفته شد و این تنها به فاصله چند ساعت از اتمام عملیات تبادل اسیران میان طرفهای درگیر بود.

هنوز چند ساعتی از اتمام عملیات تبادل اسیران در استان جوف، که طی آن30، اسیر آزاد شده بودند، نگذشته بود که درگیری ها از سر گرفته شد و جنگنده های سعودی مناطق مصلوب، خب و شعف را در یمن بمباران کردند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع یمن بیان کرد: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی، مرکز تجمع نیروهای وابسته به هادی را  در شهر حزم دراستان جوف هدف قرار دادند.

در استان مارب نیز یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی، مرکز تجمع نیروهای هادی را در منطقه کوفل گلوله باران کردند.این در پاسخ به حملات نیروهای وابسته به هادی به مناطق حمه ثوابه، اشقری و حزم حقیل در صرواخ در غرب شهر مارب در شمال شرق یمن صورت گرفت.

در جبیل یام در شرق منطقه نِهم در صنعا درگیری های شدیدی میان ارتش و کمیته های مردمی یمن با مزدوران وابسته به عبد ربه منصور هادی رخ داد.جنگنده های سعودی نیز منطقه مرهبه در شمال شرق صنعا را هدف قرار دادند.

درگیری ها در تعز نیز از شدت بالایی برخوردار بود.این درگیری ها در مناطق حجملیه، ثعبات وکمب در شرق تعز و مناطق اطراف مقر تیپ 35 و زنوج و کلابه رخ داد.

در استان لحج، نیروهای وابسته به هادی با حمایت ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها به گلوله باران مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه حویمی در کَرِش شمالی در استان لحج در جنوب یمن پرداختند.

منابع محلی در استان ضالع از آتش بس میان طرفهای درگیر برای خارج کردن اجساد درگیری های روزهای گذشته خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: تیمی از کمیته صلیب سرخ بین المللی عهده‌دار جمع آوری اجساد پس از آتش بسی است که از صبح امروز دوشنبه شروع شده است. موعد پایان این آتش بس مشخص نیست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار