معاریو: افزایش ترس ریاض و تل آویو از نفوذ ایران در خاورمیانه

روزنامه صهیونیستی معاریو فاش کرد سازمانهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و عربستان از تلاش های تهران برای گسترش نفوذ در خاورمیانه هراس دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المسیره، روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی فاش کرد سازمانهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و عربستان سالهاست با یکدیگر همکاری مشترکی دارند اما به تازگی تصمیم گرفتهاند در زمینه اطلاعات الکترونیکی نیز همکاری کنند.

تحلیلگر روزنامه معاریو در مقالهای به روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی پرداخت و از انواع تماسهای محرمانه بین تل آویو و ریاض که ازچند سال پیش برقرار شده، پرده برداشت و افزود: تماسهای دو طرف در این اواخر شتاب بیشتری به خود گرفته است.

تحلیلگر معاریو نوشت: این تماسها در ذهنیت سعودیها وجود داشته است زیرا آنها با تل آویو مصلحت مشترک و اساسی دارند و این مصلحت مشترک و اساسی نیز دشمنی با تهران است.

وی افزود: عربستان همانند اسرائیل از ایران و برنامه هستهای ارتقا یافته آن و از تلاشهای تهران برای گسترش نفوذش در خاورمیانه می ترسد.

این تحلیلگر گفت: پیش از این در گزارشهای اطلاعاتی خارجی آمده بود «ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق این رژیم با شماری از مسئولان سعودی دیدار کرده بود و رؤسای موساد از جمله «مئیر دوگان» با مسئولان عربستانی تشکیل جلسه دادند.

این تحلیلگر اسرائیلی افزود: نشریه فرانسوی اینتلیجنس آن لاین به تازگی خبری اعلام کرد مبنی بر اینکه همکاری ها بین تل آویو و ریاض فنی شده است.

این نشریه افزود: کارمندان ارشد سازمان اطلاعات کل عربستان به تازگی از  اسرائیل برای بهبود توانایی های فنی خود درخواست کمک کرده اند.

به نوشته اینتلیجنس آن لاین ،عربستان در زمینه رهگیری و سایبری و اطلاعات و بالا بردن توانایی های فرماندهی و کنترل در مراکز عملیاتی به دنبال راهکارهای پیشرفته است.

این نشریه خاطرنشان کرد همکاریهای اطلاعاتی بین دو طرف در سالهای اخیر و به ویژه در ماههای اخیر به علت ترسشان از ایران رسمیتر شده و طراح اسرائیلی روابط نزدیک بین ریاض و تل آویو، « تمیر باردو» رئیس سابق موساد است.

اینتلیجنس نوشت:  وزارت جنگ اسرائیل به شرکتهای اسرائیلی اجازه می دهد فروش تجهیزات به ویژه در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری موشکی را به ریاض در دستور کار قرار دهند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار