در نشستی در شورای آتلانتیک درباره اجرای برجام؛

ابراز نگرانی کارشناسان از نحوه اجرای توافق هسته ای ایران از سوی آمریکا

کارشناسان یک اندیشکده آمریکایی، درباره آثار اجرای برجام بر روابط واشینگتن و تهران گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تلویزیون پرس تی وی، کارشناسان شورای آتلانتیک، اندیشکده آمریکایی در حوزه مسائل بین المللی، در نشست دیروز (پنجشنبه) خود درباره آثار اجرای توافق هسته ای بر روابط واشینگتن و تهران گفت و گو کردند. 

«خمیسی» خبرنگار  این شبکه در واشینگتن گزارش داد شماری از مقامات و تحلیلگران آمریکا در نشست اندیشکده شورای آتلانتیک گردهم آمدند تا با گذشت شش ماه از اجرای توافق هسته ای ایران، درباره دشواری های این کار گفت و گو کنند.

کارشناسان همچنین به برخی مفاد توافق هسته ای اشاره کردند که به زعم آنها می تواند باعث بهبود روابط تهران و واشینگتن شود، اما به رغم پایبندی ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هنوز مانعی (در مسیر اجرای برجام) به شمار می رود. 

جان اسمیت، مدیرِ سرپرست این دفتر، گفت:«در روز اجرای (برجام)، دولت آمریکا به شکل گسترده، تحریم های هسته ای ثانویه ما را لغو کرد. این تحریم ها شامل معامله اشخاص غیرآمریکایی در خارج از آمریکا می شد. بخش مهم دیگری از تحریم ها که هنوز باقی مانده است، تحریم های اولیه آمریکا است که اشخاص آمریکایی یا معامله های زیر نظر آمریکا را در برمی گیرد. اگر شما شخص غیر آمریکایی و خواستار تجارت با ایران هستید، کافی است دو قانون ساده را بدانید: نخست اینکه با اشخاص مرتبط ایرانی که نامشان هنوز در فهرست «اس دی اِن» SDN ما است، معامله نکنید. دوم، اینکه زمانی که شما به عنوان شرکت غیرآمریکایی قصد معامله یا تعامل با ایران را دارید، به هیچ شکلی اشخاص آمریکایی، نظام مالی آمریکا یا خود این کشور را درگیر نکنید.»
 
برخی از کارشناسان حاضر در نشست شورای آتلانتیک، نارضایتی خود را از نحوه اجرای توافق هسته ای از سوی آمریکا ابراز کردند. سوزان دیماگیو، مدیر طرح ابتکاری ایران-آمریکا، گفت:«آیا زمان آن نرسیده است که به این توافق تجاری به عنوان لحظه ایجاد تحول در روابط ایران و آمریکا بیندیشیم. بسیار مهم است که دولت (آمریکا) همه گام های لازم را برای اطمینان از پایبندی ما به تعهداتمان در توافق بردارد.» 

خبرنگار این شبکه افزود با گذشت چند ماه از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، روابط آمریکا و ایران هنوز تیره است؛ زیرا آمریکا سیاست های خصمانه خود را علیه تهران ادامه می دهد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
این جمله خیلی مسخرست : " دولت آمریکا به شکل گسترده، تحریم های هسته ای ثانویه ما را لغو کرد. "

غلط کرده که همچین دروغ فاحشی رو میگه... حرف مفت میزنه

جناب ناشناس ۱۴:۴۵ این شعار مخصوص دولت آمریکاست نه مردمش

سیاست آمریکا خیلی کثیفه ، چشمت رو به روی جنایات آمریکا در سطح جهان بستی؟؟؟ متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
سلام ،آیهٔ تبّت یدا ابی لهبٍ وتبّ را درسورهٔ تبت بخوانید خواهید دید که مرگ بر آمریکا گفتن ما کاملا قرآنی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
آخه بزدل ترسو اگه شعار مرگ بر آمریکا نبود ک تا حالا آمریکا غورتت داده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا .!!رابطه با شیطان بزرگ ضعیف =خشم و غضب خداوند بی همتا و مقتدر و عذاب قهر الهی در این دنیا و سرای اخرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
همین اثر مرگ بر امریکاست که اینطوری شدیم در کجای اسلام فوحش دادن و مرگ گفتن خوب شمرده شده حالا که مرگ میگیم باید پای لرزش هم بشینیم اگه میتونیم خودمون تولید کنیم و اقتصاد خود رو بچرخونیم اگه نفت نبود که...
Iran (Islamic Republic of)
shadman
۲۰:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
تو بخواب
با آرامش بخواب
امریکا تو اطرافمون داره نیابتی با ما میجنگه در سوریه ؛ عراق, غزه, یمن اموالمونو از زمان شاه خائن بلوکه کرده جدا از این میلیاردها دلار این سالها به شهادت رساندن شهدای هسته ای و حمایت از ضد انقلاب که بیش از هفده هزار شهروند ایرانی رو به شهادت رسوندن و ...
مرگ بر امریکا هست چون شیطان بزرگ و شیطنت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار