در پی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به کارگزاران نظام/4

فرمایشات رهبری درباره برجام اولتیماتوم به غرب بود/بدعهدی کنند، عمل متقابل می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فرمایشات شب گذشته مقام معظم رهبری درباره توافق هسته‌ای اولتیماتوم صریحی به غرب بود.

فرمایشات رهبری درباره توافق هسته‌ای اولتیماتوم صریحی به غرب بود/بدعهدی کنند، عمل متقابل می‌کنیمسیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرمایشات شب گذشته مقام معظم رهبری درباره بدعهدی غرب در قبال تعهدات برجام، گفت: توافق برجام در پی مذاکراتی انجام شد که این مورد تأیید نظام بود، بنابراین هیچ کسی نسبت به انجام مذاکرات تردیدی ندارد.

وی افزود: در حالی که اراده نظام بر ایجاد توافق هسته ای بو، درباره نحوه عملکرد طرف مقابل سوال و تردیداتی وجود داشت به ویژه اینکه تعهدات ما نقد و عینی بود ولی تعهدات طرف مقابل نسیه و نامحسوس.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران پس از توافق هسته‌ای به 11 تعهد خود ذیل برجام عمل کرده است، تأکید داشت: آژانس انرژی هسته‌ای در پی گزارش خود به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام  کرد که ایران تعهدات خود را اجرایی  کرده است.

وی افزود: تعطیلی فردو و نطنز، توقف غنی ساز ی 20 درصدی ، خروج قلب راکتور هسته‌ای از حمله تعهدات ایران در قبال توافق هسته‌ای بود.

نقوی حسینی با بیان اینکه وقتی زمان به انجام تعهدات غربی‌ها رسید، امریکا‌یی‌ها بدعهدی خود را شروع کردند، بیان داشت: آمریکایی‌ها نه تنها به تعهدات خود در قبال توافق هسته ای عمل نکردند که حتی دست به سرقت اموال ایران هم زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: معتقدم فرمایشات شب گذشته مقام معظم رهبری درباره توافق هسته‌ای اولتیماتوم صریحی به غرب بود که اگر غرب از بدعهدی‌های خود دست برندارد با عمل متقابل روبرو خواهد شد.

نقوی حسینی در ادامه درباره تأکید مقام معظم رهبری به سازمان انرژی اتمی در خصوص رد توقعات طرف غربی در زمینه «الیاف کربن دارای کاربرد در ساخت سانتریفیوژها» و در خصوص «اندازه‌گیری 30 کیلو مواد هسته‌ای»، تأکید کرد: طرف مقابل ایران همواره تلاش می‌کند تفسیری را در برجام به دست بیاورد که این تفسیر مانع از توسعه صنعت هسته ای ایران شود.

وی ادامه داد: طرف مقابل ایران می‌کوشد تا فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی هسته ای ایران و دستیابی به نسل‌های جدید سانتریفیوژها را متوقف کند و تأکید رهبری به سازمان انرژی اتمی به این جهت بود که این سازمان تحت تأثیر تفسیرهای غلط برجام قرار نگیرد و با قدرت به توسعه صنعت هسته‌ای و دستیابی به نسل جدید سانتریفیوژها اهتمام بورزد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار