لرستان؛؛

وجود بیش از هزارو 300 مدرسه فاقد نمازخانه در لرستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از وجود هزار و ۳۵۰ آموزشگاه فاقد نمازخانه در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان ؛ محسن یوسفوند در جلسه ستاد اقامه نماز استان بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ نماز در سطح مدارس استان تاکید کرد و اظهار داشت: برای گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس استان طی سال تحصیلی ۹۵-۹۴ از بین ۳۱۰ هزار دانش آموز لرستانی بیش از ۱۶۵ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان لرستانی در مسابقات نه گانه قرآن، نماز و عترت شرکت کردند.
 
وی به حضور بیش از هزار و ۷۰۰ نفر روحانی و غیر روحانی برای اقامه نماز در مدارس استان طی سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: ۷۶۰ روحانی لرستانی در سامانه کلید رضوان آموزش و پرورش ثبت نام شده اند که سال تحصیلی گذشته در نماز جماعت مدارس حضور داشتند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: از مجموع سه هزار و ۶۵۰ ساختمان آموزشی موجود در استان هزار و ۶۵۰ نمازخانه مستقل وجود دارد و در مابقی ساختمان ها نماز جماعت در فضای مشترک کلاس، سالن یا حیاط مدارس اقامه می شود.
 
یوسفوند با اشاره به اینکه سال گذشته با ۱۶ هزار متر مربع کمبود فرش برای تجهیز نمازخانه های مدارس استان مواجه بودیم، افزود: برای جبران این کمبود سال گذشته هشت هزار متر مربع فرش از سوی سازمان نوسازی استان در بین مدارس توزیع شد همچنین از سوی شورای آموزش و پرورش استان  ۹ هزار متر مربع فرش به مدارس اهدا شد.
 
وی به وجود هزار و ۳۵۰ آموزشگاه فاقد نمازخانه در لرستان اشاره کرد و گفت: این مدارس اغلب قدیم ساز بوده و یا در روستاها واقع شده اند لذا باید برای ساخت نمازخانه در این مدارس اقدامات اساسی صورت گیرد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: بحث آموزش نماز در همه مهد کودک ها و پیش دبستانی های آموزش و پرورش استان به شکل رسمی در حال اجراست.
 
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.