ورزشکاران وعده سحری را جدی بگیرند

ورزشکاران روزه دار حتما باید وعده سحری را جدی بگیرند تا مواد مورد نیاز بدن تامین شود.

ورزشکاران وعده سحری را جدی بگیرندپیام فرح بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ورزشکارانی که در ماه مبارک رمضان روزه  دار هستند گفت: افردی که روزه میگیرند و ورزش میکنند باید نکات خاصی را مورد توجه قرار دهند، که اولین نکته و مهمترین نکته آن این است که در طول روز و هنگامی روزه هستند به هیچ عنوان ورزش نکنند و فعالیت‌های بدنی خود را به بعد از افطار مکول کنند.

ورزشکاران باید توجه داشته باشند که بهتر است  برنامه ورزشی خود را 1 الی 2 ساعت بعد از افطار آغاز کنند.

فرح بخش در ادامه در خصوص نوشیدن آب در ماه مبارک رمضان گفت: در ایام تابستان افراد عادی باید 8 تا 12 لیوان اب در روز مصرف کنند و افرادی که ورزش میکنند باید دقت بیشتری به خرج داده و باتوجه به ورزشی که انجام میدهند این مقدار ممکن است تا 2 برابر افزایش یابد.

ورزشکاران همچنین به تغذیه خود باید بیشتر توجه داشته باشند و باید در این ایام مبارک کربوهیدرات، پروتئین و چربی مورد نیاز بدن را تامین کنند و در صورتی که از مکمل‌های ورزشی استفاده میکنند باید نوع مصرف انها را نیز تغییر دهند.

فرح بخش در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت وعدهای غذایی افطار و سحری  اظهار داشت: سحری حتما باید استفاده شود و مهمترین وعده است، برخی افراد بر این باورند که با خوردن شام و افطاری دیگر نیازی به سحری ندارند اما ورزشکاران باید به سحری اهمیت ویژه‌ای دهند تا مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنند. افطاری نیز باید حتما میل شود و بهتر است که بامایعات گرم مثل سوپ شیر باز شود و بعد از آن بهتر است که با کربوهیدرات‌های ساده کامل شود مثل خرما و آب میوه طبیعی و شایان ذکر است بعد از ورزش کردن مواد مورد نیاز بدن تامین شود.

پیام فرح بخش در پایان به روزه داران ورزشکار توصیه کرد که حتما در این ماه تحت نظر متخصص تغذیه باشند و استفاده از فیبر کربن را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار